2019-11-30, 02:31
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shookers
Vilken kroppsdel man än förlorar utan att få läkarvård är lika med döden om man bortser från fingrar / tår och öron osv.
Man förblöder om en arm/ben ryker.
Du säger det själv, "om man inte får vård". Det som skiljer en arm eller ben från en torso är att det spelar ingen roll vilken vård du får om det senare saknas.
Citera
2019-11-30, 02:34
Medlem
kikade på västnytt tidigare
där visade de rörliga bilder från brandplatsen!
1min 16 sec in i inslaget.
kan det vara en dator han håller i?
Citera
2019-11-30, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Finns ett och annat men det tänker jag inte ta med dig. Du är uppenbarligen inte så begåvad.

Helt korrekt.

Klockan 10 på lördagsförmiddagen anordnar FIKK och Missing People en gemensam minnesstund på Kungstorget i Uddevalla

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOQjMA/daniel-var-med-nar-wilmas-familj-fick-beskedet-de-brot-ihop
Citera
2019-11-30, 02:38
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samuellittle
Man kan dödförklaras av lekman då kroppen är av på mitten.
Dödförklaring är ett juridiskt, inte medicinskt, begrepp. Om man har den avlidnas kropp ska dödsbevis utfärdas av en läkare. Om en person är försvunnen sedan viss tid kan denna efter ansökan dödförklaras av skatteverket, alltså en rent juridisk åtgärd.
Citera
2019-11-30, 02:50
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Leif GW Persson har sagt att man börjar med huvudet för det är jobbigt att se på, och rent statistiskt landar alltid detta i ett eget emballage först, det är även det som oftast kastas iväg först vill jag minnas. Ansiktet representerar den döda personen för GM, så om kroppen bara lämnas täcks oftast huvudet innan man lämna brottsplatsen. Finns mycket att förstå bara av hur/var/när en kropp styckats, samt hur offret lämnas kvar på platsen, rent gärningsmassamässigt. Men det intresserar ju kanske enbart de som är intresserade av forensik

Pallar ni inte den delen så läs inte, men gnäll inte för det finns saker som är av stor betydelse för utredningen i just detta.

Jag har bevittnat en obduktion och det var ju inget direkt glädjeämne, men det var en helt okänd människa som någon annan dissekerade. Att själv montera ner sin egen flickvän som nyss var alldeles levande och hel och förhoppningsvis älskad kan nog inte så många klara av.
Citera
2019-11-30, 02:56
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulkis
”Otroligt att det tystas” - det är ju en del av en förundersökning. Tycker du att polisen ska gå ut i media och spekulera om ritualmord och eventuella cirkelsågar? Vi kan väl låta de spekulationerna stanna här på fb.
Du kan ju forska lite i hur polisen har arbetat med medier före din tid. Det här mörkandet i fall av grova brott, som nu är vardagsmat i Sverige, är helt kontraproduktivt och gynnar främst politiska motiv.
Citera
2019-11-30, 03:13
Medlem
Wilmas mamma och bonuspappa bor i Ucklum. Kan inte sätta mig in i deras känslor nu. Babbeälskande styvmamman lever nog i förnekelse.
Citera
2019-11-30, 03:23
Bannlyst
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kriminologen-om-polisens-fynd-efter-mordet-pa-17-aringen-fy-fan

"fy fan"

– Jag låter bli att bli alltför specifik här, med hänsyn till omständigheterna. Det är ganska få tänkbara fynd av det här slaget som skulle göra utredningens ledning så säker, säger han och fortsätter:

– Det är för jävligt, rent ut sagt. Man tänker på de anhöriga, vänner och bekanta, skolkamrater som nu får höra och läsa det här. Fy fan.

Har dom hittat huvudet tro ?
Citera
2019-11-30, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kriminologen-om-polisens-fynd-efter-mordet-pa-17-aringen-fy-fan

Mest sannolikt, men inget är bekräftat innan det.
Citera
2019-11-30, 03:40
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khiarshoor
Ursprunget spelar ingen roll

Fast det gör det, alltför ofta. Vissa människor har ett sjukt hedersbegrepp och drar sig inte för mord, eller s.k balkongkast. Andra är befriade från samvete och i flock rånar dom barn medelst knivar eller liknande. Ytterligare andra har inga problem att skjuta in i en fullsatt restaurang eftersom nån motståndare till deras egna illegala affärer befinner sig där.

Förutom MC-gängen har vi inte sett nåt sånt här i landet förr, och för all del, MC-våldet drabbade nästan enbart dom själva.

Så visst spelar ursprung roll, för den skull man menar uppväxt, samhällsindoktrinering, eller religion. En religion kan ju t.ex lära folk att det är helt ok att råna eller mörda andra bara för dom inte tillhör just din religion. Så hur kan du påstå att ursprung inte spelar roll?
Citera
2019-11-30, 03:44
Medlem
Så här nyhemkommen från krogen ser man Aftonhoran med sliskig rubrik "Han var med när Wilmas familj fick dödsbeskedet", med underrubrik "Daniel var med när Wilmas familj fick beskedet: De bröt ihop"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOQjMA/daniel-var-med-nar-wilmas-familj-fick-beskedet-de-brot-ihop

Artikeln innehåller inget nytt, annat än att sliska sig runt hennes sörjande nära och kära, på ett sånt där AB-scoop.

Fan vad äcklad man blir.
Citera
2019-11-30, 03:52
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt

"fy fan"

– Jag låter bli att bli alltför specifik här, med hänsyn till omständigheterna. Det är ganska få tänkbara fynd av det här slaget som skulle göra utredningens ledning så säker, säger han och fortsätter:

– Det är för jävligt, rent ut sagt. Man tänker på de anhöriga, vänner och bekanta, skolkamrater som nu får höra och läsa det här. Fy fan.

Ja, det känns som det. Man liksom kunde läsa det mellan raderna
Tänkte på en sak, nu var det ju polisen som gjorde detta fynd och om det är huvudet, så får man ju se det som att det var det bästa, att just polisen hittade det. Folk som är med och letar i Missing People och FIKK, är dom beredda på vad dom kan hitta? Alltså man måste ju vara förberedd på att hitta kroppsdelar eller en kropp i dåligt skick, t e x svårt bränd, så det kan nog vara bra att ställa sig den frågan innan man ger sig ut att leta: ”Är Jag förberedd på att hitta ett avhugget huvud eller kroppsdelar? Vill jag ha detta på min näthinna?”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in