2019-11-25, 13:04
Medlem
Någon som vet om det har sökts runt pendelparkeringen vid påfarten till E6:an, Uddevallavägen, mot Ljungskile?
Där finns det en återvinningsstation och bakom den går en grusväg in som heter Timmerås. Där inne finns det först en brukshundsklubb men därefter längs vägen finns det ödehus och brunnar med lock i betong..
Citera
2019-11-25, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Fick det sekressbelagda häktningsprotokollet.

https://minfil.com/rfZdHfB0n1/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_19_Bilaga_till_h_ktningsprotokoll_pdf

Varför skickar de ut sånt?

För att man har rätt att ta del av sekretessbelagt material även om det är maskat.
Just för att man ska veta att det gått rätt till.
Citera
2019-11-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Om inte polisen varit och plockat fimparna, blir det iaf med detta ett mycket hett sökområde.
Precis min tanke.
Citera
2019-11-25, 13:07
Medlem
Konstigt att media inte gått ut med deras narkotikahistorik.
Citera
2019-11-25, 13:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

https://minfil.com/rfZdHfB0n1/Uddevalla_TR_B_3280-19_Aktbil_19_Bilaga_till_h_ktningsprotokoll_pdf

Ja dom gör ju rätt pga offentlighetsprincipen - men visst kan man tycka att det är det är slöseri med tid och pengar med att skicka ut ett helt svart/blankt dokument.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-11-25 kl. 13:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men att ett häktningsbeslut överklagas är oerhört ovanligt - Att sedan Hovrätten ändrar detta beslut är ju ännu ovanligare. Så det bevisar inte mycket...

Precis. Man överklagar sällan häktning. Det kan till och med förlänga häktningstiden.
Man överklagar när man bedömer att utredningen nått en bit och kommit i ett mer avgörande läge - då överklagan kan beräknas ha effekt.

Att MGM säger att han inte är förvånad över häktning och misstankegrad betyder ingenting just nu. Advokaten kan ha diskuterat med honom hur han ska kommentera och rått honom till det, vilket kan tolkas som "Jag har inget att dölja. Utred mig om ni vill". Han försöker visa förståelse för att han som såg W senast och är pojkvän, blir misstänkt.
Vill med detta bara säga att det är ganska normala uttalanden.
Senast redigerad av Marielo 2019-11-25 kl. 13:11.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destero
Konstigt att media inte gått ut med deras narkotikahistorik.
Va vänta nu förklara dig bättre.....
Narkotikahistorik????
Citera
2019-11-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Är det inte så att de flesta häktningar är "sannolika skäl"? Att det är främst anhållningar som är "skäligen misstänkt"? Nämn någon häktning som har varit "skäligen misstänkt".

Hans advokat kan ha informerat honom att han troligen kommer bli häktad, därför är han inte förvånad.
Och att han inte vill överklaga kan också vara ett råd från advokaten. Advokaten kanske tycker att bevisen är så svaga att det inte kommer leda till åtal, och att det därför är bättre att vänta tills åklagaren inser att bevisen är för svaga och släpper honom. Bla för att inte reta upp åklagaren i onödan.
Jag hade nog tänkt så iallafall. Jag hade nog försvarat mig själv dessutom, om man får det i Sverige.

Är man skyldig så borde man väl också göra allt i sin makt för att bevisa sin oskuld?

Brodern och frun i Lisa Holm-fallet häktades på skälig misstanke. Veckan efter släpptes dom.
Första gången dom häktade Johanna Möller var hon skäligen misstänkt.

Men i övrigt så har du rätt, häktningar på skälig misstanke är oerhört ovanligt. Det beror på att skälig misstanke är en sådan låg misstankegrad (krävs i princip ingenting). Så antingen tycker åklagaren att det är för lite grund för att begära någon häktad, eller så tycker rätten att det inte är tillräckligt för häktning.
Citera
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Nu har det hänt nåt konstigt i huvudet på dig! Att kalla den där fjanten en alfahanne är som att kalla mig bög! En alfahanne hade släppt henne som en rökare och inte fimpat henne. Och hittat en annan utsugare...jag menar groupie.

En alfahanne som ringer pappa...
Citera
Medlem
Citat:

Antar att de är tvungna för att vi ska veta att allt gått rätt till.
Har vi en full version någonstans?
Citera
2019-11-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrScenjy97
Antar att de är tvungna för att vi ska veta att allt gått rätt till.
Har vi en full version någonstans?

Det är väl klart att inte allmännheten har. Den fulla versionen är ju tydligt markerat med sekretess.
Citera
2019-11-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
En alfahanne som ringer pappa...
Är det en bevisad trådsanning nu att han ringde färsgubben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in