2019-11-30, 01:52
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonickie
På Facebook finns det en grupp med typ 10-12 medlemmar(Ramneröd boktipsar). Där ger han ett tips på en bok med titeln "Ett hål om dagen". Den handlar om ungdomar som har har åkt fast för olika brott och som straff får de åka till ett slags Boot-camp öknen och gräva gropar som ska vara ett exakt mått, typ 1,5 meter i diameter.

Lite off topic: Men det var väl utanför den skolan som en gärningsman greps för några år sedan? Han hade mördat sin rumskompis samt försökt att döda en tjej veckan efter. Svartsjukedrama om jag inte minns fel.
Menar du att kurden var tränad att gräva gravar?
Citera
2019-11-30, 01:54
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mhannen83
Nu har jag inte läst alla inläggen sen "kroppsdelen" hittades, det vi vet hitills är att han är häktad på sannorlika skäl för mord, man blir inte häktad för mord utan en kropp såvida det inte finns starka misstankar om att ett mord har skett.
I det här fallet har antagligen mgm styckat kvinnan i sin lägenhet, och det är blodet därifrån som dom har kunnat styrka mord utan kropp. Att pappan skulle vara inblandad finner jag väldigt osannorlikt då man istället hade kunnat göra sig av med en hel kropp, då en hel kropp är väldigt tung att bära själv.

Eller har man bara funnit hennes tillhörigheter i lägenheten + blod och pappan har gett en utsaga om att grabben varit hos honom hela kvällen, vilket gör att pappan ljuger och försöker skydda sonen. Han häktades innan man hittade kroppen, men du menar alltså att man fann en kropp i hans lägenhet? Nä, din tes håller inte.
Citera
2019-11-30, 01:55
Medlem
motiv måst vara svartsjuka/vrede.
läste någonstans pappa till W sa att det gjort slut c:a 10 dagar innan händelsen.
bråkigt förhållande vad man förståt där det brutit upp tillfälligt många ggr.
sista dagen i hennes liv åkte hon till uddevalla och skall göra sak av saken och då få det överstökat en gång för alla.
vittne i området säger han hör gap/skrik, saker kastas.
GM tollerar inte sanningen och tror hon träffat någon annan, han gapar/skriker hon skall erkänna hanns svartsjuka inbillning om att hon träffat en annan man.
W försöker även hon övertyga högljutt att så inte är fallet.
GM är envis och kan inte släppa tanken på sin inbillning
därav W börjar kasta saker i hopp att GM skall på riktigt börja lyssna.
det är då det sker, W kastar något GM håller mycket kärt (ett kärt familje minne från farmor eller dylikt)
vreden gör att han tappar alla hämningar och rusar fram och får tag med händerna runt W's hals, och det greppet släpper han inte förrän hon segnar ner till golvet och ett mord är ett faktum!
Citera
2019-11-30, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Precis. Har bara jätte svårt att se heder som ett motiv. Detta är en "pappa" som vill "rädda" situationer som vilken annan medbrottsling gjort. Absolut så har normer och ursprung en påverkan. Det hade inte Billys pappa gjort.. enda skillnaden på dessa fall.

Givetvis ligger heder och spökar, människor som kommer hit med helt andra värderingar, beteende, normer och kultur samt en annan religion. Givetvis spelar det in, de kriminella gängen består av invandrare första och andra generation, Vilka kastar sten på räddningstjänst och ambulanser jo uteslutande invandrare. Vilka begår de flesta brotten i samhället jo invandrare. Det är ju sjuka brott varje vecka, någon får huvudet sönderslaget vid busshållplats och så nu en styckning plus skjutningar och sprängningar samt våldtäkter och nej det är inte för att människor är fattiga.
En veritabel attack på etniska svenskar och folk står och gapar för SD ökar, tro fan det.

Det går inte att blanda allting och tro att det ska fungera vilket Sverige är ett mycket tydligt bevis på.
Citera
2019-11-30, 01:59
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Jag kommer ihåg rättegången mot Lisa Holms mördare, hade han bara sagt att han träffat Lisa och tagit på henne innan hon mördades så skulle det blivit svårt att fälla honom, för då skulle det kunnat förklara hans DNA på henne, enligt GW.

Nu har vi en misstänkt person vars lägenhet redan innan mordet är nerlusad med Wilmas DNA.
Jag tror det måste till ett erkännande.
Hur fick dom Tovas mördare fälld, erkände han?
Ni vet han som körde ner sin mördade tjej i skottkärra ut i sjön..

Precis, hade han sagt att han såg en bil komma till kaféet vid stängningen, då han jobbar mittemot, så hade han kanske lyckats nysta ur sig misstankarna. Men det skulle aldrig hålla, för hans historia ska hålla och förklaringen till DNA innanför hennes trosor är ganska svåra att hitta på. Ska han ha kramat henne innan? Hittat liket, utan att säga till? Väldigt normalt att ta på en död människa, särskilt innanför trosorna. Men har man alla korten och spelat rätt innan så kan man, om det inte finns några andra vittnen och bevis, ljuga ihop något och hålla minen.
Citera
2019-11-30, 02:00
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DontGetStuck
motiv måst vara svartsjuka/vrede.
läste någonstans pappa till W sa att det gjort slut c:a 10 dagar innan händelsen.
bråkigt förhållande vad man förståt där det brutit upp tillfälligt många ggr.
sista dagen i hennes liv åkte hon till uddevalla och skall göra sak av saken och då få det överstökat en gång för alla.
vittne i området säger han hör gap/skrik, saker kastas.
GM tollerar inte sanningen och tror hon träffat någon annan, han gapar/skriker hon skall erkänna hanns svartsjuka inbillning om att hon träffat en annan man.
W försöker även hon övertyga högljutt att så inte är fallet.
GM är envis och kan inte släppa tanken på sin inbillning
därav W börjar kasta saker i hopp att GM skall på riktigt börja lyssna.
det är då det sker, W kastar något GM håller mycket kärt (ett kärt familje minne från farmor eller dylikt)
vreden gör att han tappar alla hämningar och rusar fram och får tag med händerna runt W's hals, och det greppet släpper han inte förrän hon segnar ner till golvet och ett mord är ett faktum!
Ja och sen ringer GM sin kurdfarsa som hjälper till att stycka och transportera bort Wilma...
Citera
2019-11-30, 02:00
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Tror du att hon led mer ifall det var så att hennes mördare kom från ett annat land? Vet du att de flesta kvinnor som mördas i Sverige, mördas av en svensk man?

Jag tar extremt gärna en källa på den tack!
Citera
2019-11-30, 02:01
Medlem
hurvardetnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
I och med att hon styckats, kan det inte bli ett Mats Alm fall!
Här har kurderna dödat och styckat offret. Jävlar vad vidrigt....

Hoppas man hittar tillräckligt av kroppen för att kunna fastställa dödsorsak

Vill man veta?
Nej inte mej personligen men att man hittar brottsplats och DNA är styrkt med mordvapnet så inga tvivel finns vem som är gärningsman så man lättare i domstol kan döma till lagens strängaste straff.

Min teori är att mycket går säkert att härledas till den adress gm är skriven på.
Ang medhjälpare så finns det minst en till, troligtvis fadern och då inte bara skyddande av brottsling utan brott mot griftefriden alternativt medhjälp till mord..
Citera
2019-11-30, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Eller har man bara funnit hennes tillhörigheter i lägenheten + blod och pappan har gett en utsaga om att grabben varit hos honom hela kvällen, vilket gör att pappan ljuger och försöker skydda sonen. Han häktades innan man hittade kroppen, men du menar alltså att man fann en kropp i hans lägenhet? Nä, din tes håller inte.
Jag har läst ditt svar flera gånger och försökt att vinkla det till hur man skulla kunna tolka mitt inlägg fel, men inte någon av mina vinklingar kommer ens i närrheten av en kropp i lägenheten.
Det jag försöker säga är att jag misstänker att mgm är misstänt för mord pga att dom har funnit så pass stora blodmängder i hans lägenhet att dom kan utesluta att hon lever.
Citera
2019-11-30, 02:07
Medlem
När kan man tidigast räkna med att få ta del av FUP m.m. i detta fall? Talar vi om veckor eller månader? Förstår och respekterar såklart att utredning måste få ta sin tid.
Citera
2019-11-30, 02:07
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurvardetnu
Vill man veta?
Nej inte mej personligen men att man hittar brottsplats och DNA är styrkt med mordvapnet så inga tvivel finns vem som är gärningsman så man lättare i domstol kan döma till lagens strängaste straff.

Min teori är att mycket går säkert att härledas till den adress gm är skriven på.
Ang medhjälpare så finns det minst en till, troligtvis fadern och då inte bara skyddande av brottsling utan brott mot griftefriden alternativt medhjälp till mord..
Ja tyvärr lär det bli svårt att bevisa annat än brott mot griftefrinden och skyddande av brottslig för farsan.
Citera
2019-11-30, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
När kan man tidigast räkna med att få ta del av FUP m.m. i detta fall? Talar vi om veckor eller månader? Förstår och respekterar såklart att utredning måste få ta sin tid.

Det lär ta tid. Veckor iallafall.
Tror de vill bygga ett väldigt starkt case innan de släpper ut information
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in