2019-11-30, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Allt talar dock emot honom eftersom många pusselbitar faller på plats med facit i hand.

Grannar som vittnat om bråk, hört tunga steg, MGM haft helt förändrat beteende mot BOs familj osv osv.

Ja precis, det är mycket att förklara för honom. Ska bli intressant och se vilken strategi han väljer. Han är rökt oavsett.
Citera
2019-11-30, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Allt behöver inte vara heder, om du förstår vad jag menar. Man kan mörda för att man ser svart.

Det är ju precis det jag säger!

Jag snackar inte om pojken, utan om pappan 🤦🏼‍♀️
Citera
2019-11-30, 00:50
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskallmanheta
Så om en pappa hjälper/skyddar sin son som begått ett mord så har det på inget sätt med heder att göra??
Är inte säker.. men så vitt jag vet så finns det inget liknande fall i där en ”svenne” förälder har utfört liknande handlingar i svensk kriminal historia?
Varför inte läsa på om vad termen hedersmord innebär i svensk rättspraxis.
Det är inte datsamma som svartsjuka.
Det är inte detsamma som medhjälp eller skyddande av brottsling. Bara för att det sker inom familjen.
Citera
2019-11-30, 00:51
Medlem
Novotars avatar
Är det huvudet som hittats tänker jag...Allah Bahkra... otrogen...klart att MGM pappa m familj lämnat kedjehuset risk finns för deras liv vare sig dom är inblandade eller inte - ingen dom än. Polisen kan/troligtvis ha gett skyddat boende t familjen och ev anhållit pappan - eller inte.
Citera
2019-11-30, 00:52
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Varför trot ni han "råkade mörda henne" genom att "knuffain henne i ett bord" som exempel? Tror ni inte folk är kapabla till mord eller?

Han kan mycket väl dragit till med några rediga käftsmällar, dunkat hennes huvud i golvet , slagit henne över kroppen och sen strypt henne till kapillärerna i ansiktet bara exploderade. Sedan har han på något sätt tagit ut henne, han förstår att gömma kroppen blir svårt så han styckar henne i en skog med yxa. Anledningen till det är att han vill att det bara ska bli lättare att gömma kroppsdelarna.

Han går hem och nojjar sig, städar. Han är hemma när pappan kommer. Han har nog städat i detalj, kanske varit dum och sökt på internet efter "straff för mord" osv.

Japp, det är mitt händelseförlopp.

Knuffa henne i något jävla bord, vilket skämt.

Egentligen har styckningen ingen betydelse, det är bara en "efterhandsgrej" när adrenalinet lagt sig efter mordet och inser att han behöver göra sig av med kroppen och därför styckar den. Det ska också kräva en mentalitet för att orka handskas med en kropp man tagit livet av. Tycker som du, han "råkade" inte. Man råkar inte misshandla sönder en människa, mörda, stycka och sedan göra sig av med delarna. Utan att vakna upp från detta tillstånd och undra om vad f man håller på med... Han saknar empati bara.
Citera
2019-11-30, 00:53
Medlem
Citat:
Allt behöver inte vara heder, om du förstår vad jag menar. Man kan mörda för att man ser svart.

Nej men med tanke på Twitter aktivitet som redan undersökts här så är det sannolikt inte en tillfällighet utan planerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var då? Finns inte registrerad Jan 2008 tills dec 2014 säkert kan en Uddevalla kommun accepterat utvisade å ger skolgång. Det är väl väldigt mycket rött. Men någon som set honom i skolan?
Reagerar väldigt på bristen på tonårsminnen från vänner. Lysekil är litet. Alla känner alla. Lydlekil Uddevalla via torp är väl 40 min.? Pappan kom 1999 eller 98. Bytte fru å? Varför kom mgm 2007?

Jag såg MGM i skolan iallafall.
Pappan har samma fru (mamma) till alla barn.
Senast redigerad av Komment1 2019-11-30 kl. 00:56.
Citera
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Min fetningm du knuffar någon som ramlar mot ett bord och dör är det inte mord. Det betraktas som olyckshändelse eller på sin höjd vållande till annans död

Nu var ju det en del av mitt inlägg där jag angav en alternativ bortförklaring till hur någon egentligen har mördats men där det efter lång förnekelse istället blir till en olyckshändelse...

GM har med all sannolikhet mördat W. Han nekar under hela utredningen till att ha mördat henne. När så utredarna börjar presentera bevis för GM och det börjar se besvärligt ut så ändrar han sin historia till exempelvis att det var bråk och W ramlade och slog huvudet i bordet och dog.
För att inte bli anklagad för hennes död så väljer han att röja undan kroppen och därmed begå brott mot griftefriden...
Citera
2019-11-30, 00:55
Medlem
Citat:
Blir så himla irriterad på vissa tomtar här inne som "vet allt" Jag tänker inte försvara denna äckliga gärningsman som tagit en ung flickas liv vars framtid såg ljus ut. Han är invandrare och jag har samma påbrå som "pojkvännen" och vet mycket väl vad hederskulturen går ut på. När man begår ett mord vars motiv är heder så mördar man för att återupprätta sin heder och detta kräver såklart planering och då har man haft uppsåt vid gärningen men har man utfört detta mord efter ett gräl eller dylikt så talar vi om svartsjuka eller andra faktorer som utlöst detta. Vem säger att han inte mördade henne pga att han faktiskt bara rent utav är en psykopat som inte tål ett nej, kanske inte tål att bli tillrättavisad eller fick sin manlighet kränkt? Han skulle bara "tillrättavisa" henne men att de gick överstyr? Vem säger att han ens tänkte på sin heder när han begick mordet? Han kan likaväl ha planerat mordet men att han mördade för något helt annat? Vi har haft flera sådana exempel och då har inte hedern varit ett motiv utan att personen helt enkelt saknar empati och mördat för att sedan stycka en kropp..

Istället för heder skulle man kanske prata om socialt och kulturellt agerande? Man vet ju hur babbar är, hur de ständigt tjatar om respekt (medan de själva är totalt respektlösa) och vägrar ändra sin stenålderssyn på kvinnor. Jag håller med om att det knappast lär handla om ett hedersbrott, men likt förbannat handlar det om typiska invandrarrelaterade brott om klanmedlemmar ställt upp med medhjälp till mord eller skyddande av brottsling. Svenskar har generellt nog lite svårare att övertala släkten att vilja bli inblandad i hanteringen av en mördad kropp.
Citera
2019-11-30, 00:56
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Fy fan vilket jävla as, avskum

https://www.politikfakta.se/2019/11/24/22-ariga-flyktingbarnet-ahmed-fran-irak-haktad-for-mordet-pa-17-ariga-wilma-i-uddevalla/
Tror du att hon led mer ifall det var så att hennes mördare kom från ett annat land? Vet du att de flesta kvinnor som mördas i Sverige, mördas av en svensk man?
Citera
Medlem
zarembas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaremba

Du vänder dig till en minoritet. De flesta av oss "runkar inte" för att det är en invandrare.
Många, kanske de flesta, undrar över motivet - varför?
Många undrar också över om pappan nu "hjälpte" sin son - hur?

Kanske är det hedersrelaterat eller inte. Vi vet inte ännu. Troligen vet inte polisen det heller,ännu.
Det vet inte du heller.

Detta är ett hemskt brott.

Typiskt. Du svarar inte. I oförsig är det klädsamt.
Du spekulerar men du har nada att visa.
Kan tänka mig att du är ett troll.
Citera
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadskallmanheta
Det är ju precis det jag säger!

Jag snackar inte om pojken, utan om pappan 🤦🏼‍♀️

Vad har hans pappa för roll i mordet? Är det ens säkert på att det är pappan det handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in