Om man hittat en arm eller ett ben som är kapat utanför sjukhus kan inte personen leva.
Utan hjärta, Torso - ej heller - inte utan buk, inte utan huvud inte utan ett ben - utan sjukvård, systern är förresten gift med en man från...?
Styvmamma som vurmat för bla afghaner SÅ inte helt överraskande att BO hamnat i relationen. Snacka om ångest!!
Det innebär inte att HAN styckat eller hur. Han ringer pappan, pappan hjälper till att forsla bort Wilma SEN kanske ngn annan/några i ”klanen” tar över. WHO knows?
Hur kommer det sig att många av våra invandrare...har senaste BMW, MERCAN och är runt 30 å jobbar , ja säg med vad. Haha dumme jävla svensk o S.
Det du svarade på var ett scenario i fallet han skulle hävda att hon dog av en olyckshändelse.
Mycket möjligt att han fått hjälp av klanen men skulle inte bli förvånad om han fixat med det hela helt själv.
Lite OT men droger och olika typer av stölder är väl största inkomstkällorna gissar jag.
Vad har hans pappa för roll i mordet? Är det ens säkert på att det är pappan det handlar om?
Nej det vet man inte. Endast en man i 40-årsåldern. De finns flera i 40-årsåldern som är skrivna på adressen. Det har även inledningsvis bekräftats att familjen var kristen men som nu tydligen är icke praktiserande muslimsk vilket egentligen inte borde spela någon roll. Det enda man vet är att MGM1 är svensk medborgare sedan 2014 och kommer därmed garanterat inte att utvisas.
Senast redigerad av nicememesbro 2019-11-30 kl. 01:25.
**Det kan lika gärna vara en hand, då det går att se ifall handen är styckat före eller efter död.
Skulle dock likagärna vara huvud eller annan kropsdel
Angående en hittat hand som är styckad efter död går det ta fingeravtryck som fortfarande är intakta, tack vare vårat vackra klimat här i sverige,
Här är ett citat från en undersökning ang det
((How long do fingerprints remain usable? There isn't a lot of research on that subject, unfortunately. But a study published Dec. 22, 2016 in IEEE Xplore and described in a 2017 USA Today article, usable biometric data has been obtained from corpses dead for up to four days in warm weather and as long as 50 days in wintertime)
Nu får du ge dig. Om man söker en människa och finner t.ex. en stor del som ett ben, tror du då att hon bara linkat vidare och lagt ett bandage runt benet med den stora pulsådern???
Personen som benet tillhör behöver inte ha varit ensam för det första ( m. a. o. kan hjälp ha funnits att få). Vi talar teoretiskt, vad som KAN ha varit.
För det andra, en GM kan ändra sig - teoretiskt - mitt i dådet.
Men det jag mest stödjer mig på är alltså DNA - analys saknas så strax inpå fyndet.
De gick ut så gott som omedelbart med att de hittat något- i alla fall gjort någon ur MP det till sin kompis här på Flashback.
Ett ben kan ju tillhöra vem som helst.
Ett huvud däremot känns ju igen på ett helt annat sätt, även innan DNA-analys gjorts.
Det är ju bara logik.
Blir så himla irriterad på vissa tomtar här inne som "vet allt" Jag tänker inte försvara denna äckliga gärningsman som tagit en ung flickas liv vars framtid såg ljus ut. Han är invandrare och jag har samma påbrå som "pojkvännen" och vet mycket väl vad hederskulturen går ut på. När man begår ett mord vars motiv är heder så mördar man för att återupprätta sin heder och detta kräver såklart planering och då har man haft uppsåt vid gärningen men har man utfört detta mord efter ett gräl eller dylikt så talar vi om svartsjuka eller andra faktorer som utlöst detta. Vem säger att han inte mördade henne pga att han faktiskt bara rent utav är en psykopat som inte tål ett nej, kanske inte tål att bli tillrättavisad eller fick sin manlighet kränkt? Han skulle bara "tillrättavisa" henne men att de gick överstyr? Vem säger att han ens tänkte på sin heder när han begick mordet? Han kan likaväl ha planerat mordet men att han mördade för något helt annat? Vi har haft flera sådana exempel och då har inte hedern varit ett motiv utan att personen helt enkelt saknar empati och mördat för att sedan stycka en kropp..
Absolut finns det fall av personer som dödar någon i brist av kontroll och av svartsjuka, oavsett vilken kultur man kommer från.
Lättkränkta människor med dålig självkänsla i grunden finns överallt i världen. På ytan kan de verka trevliga och till och med charmiga, men när det krisar kommer svagheten fram.
Nu har jag inte följt fallet mer än mycket sporadiskt, men mycket talar väl för att det förekommit bråk mellan paret (grannar) under en tid.
Jag undrar om det har framkommit något tydligt att det handlar om hedersvåld?
På sätt och vis kan jag tycka att de fall som vi har haft i Sverige där tjejer/kvinnor har blivit mördade av sina partners på sätt och vis också handlar om heder?
Billy som mördade Tova, handlar det inte i botten om en kränkt kille? Som inte känner att han kan kontrollera Tova, känner sig i djupet kränkt?
Sedan undrar jag om familjen hjälper till, t ex om pappan hjälper sonen i det här fallet att göra sig av med kroppen, kan det skilja i kultur vad en pappa är beredd göra för sin son?
Jag vet att när jag bodde i USA med min son som då var spädbarn, kunde jag märka en enorm skillnad i kultur hur du som individ blir bemött av andra medborgare.
Som mamma blir du placerad högt i rang, alla ger dig företräde. Folk hjälper i t-banan, lämnar plats och är hjälpsamma. En chockartad upplevelse att åka flyg i Sverige vid hemkomsten, där affärsmän tränger sig före med sina portföljer. Jag älskar vårt samhälle där vi har mycket trygghet och vet att samhället tar hand om dig, dina barn och dina äldre. Men det ger dig också medborgare som anser att det är samhällets ansvar att ta hand om dina nära och kära. Barn är visserligen viktiga, men i de ges inte den viktiga positionen att de är nästa generation, och de äldre ses lite som en börda.
Allt har ett positivt och ett negativt med sig.
Naturligtvis menar jag inte att om pappan har hjälpt sonen med att transportera kroppen eller något ännu värre, att det är okey.
Det är ett fruktansvärt brott. Från början till slut.
Om pappan har hjälpt sonen kan jag kanske tänka mig att det beror på andra normer. Normer från ett samhälle där samhället inte tar hand om allt, utan du är beroende av familj och vänner.
Absolut ingen ursäkt.
Bara en fundering hur det kunde ske (om det var så det hände).
Hur tänker du?
Utan hjärta, Torso - ej heller - inte utan buk, inte utan huvud inte utan ett ben - utan sjukvård, systern är förresten gift med en man från...?
Styvmamma som vurmat för bla afghaner SÅ inte helt överraskande att BO hamnat i relationen. Snacka om ångest!!
Om systern är gift med en mörk man så har alla sonen definitivt ärvt hennes gener, så ljus som han är
Absolut finns det fall av personer som dödar någon i brist av kontroll och av svartsjuka, oavsett vilken kultur man kommer från.
Lättkränkta människor med dålig självkänsla i grunden finns överallt i världen. På ytan kan de verka trevliga och till och med charmiga, men när det krisar kommer svagheten fram.
Nu har jag inte följt fallet mer än mycket sporadiskt, men mycket talar väl för att det förekommit bråk mellan paret (grannar) under en tid.
Jag undrar om det har framkommit något tydligt att det handlar om hedersvåld?
På sätt och vis kan jag tycka att de fall som vi har haft i Sverige där tjejer/kvinnor har blivit mördade av sina partners på sätt och vis också handlar om heder?
Billy som mördade Tova, handlar det inte i botten om en kränkt kille? Som inte känner att han kan kontrollera Tova, känner sig i djupet kränkt?
Sedan undrar jag om familjen hjälper till, t ex om pappan hjälper sonen i det här fallet att göra sig av med kroppen, kan det skilja i kultur vad en pappa är beredd göra för sin son?
Jag vet att när jag bodde i USA med min son som då var spädbarn, kunde jag märka en enorm skillnad i kultur hur du som individ blir bemött av andra medborgare.
Som mamma blir du placerad högt i rang, alla ger dig företräde. Folk hjälper i t-banan, lämnar plats och är hjälpsamma. En chockartad upplevelse att åka flyg i Sverige vid hemkomsten, där affärsmän tränger sig före med sina portföljer. Jag älskar vårt samhälle där vi har mycket trygghet och vet att samhället tar hand om dig, dina barn och dina äldre. Men det ger dig också medborgare som anser att det är samhällets ansvar att ta hand om dina nära och kära. Barn är visserligen viktiga, men i de ges inte den viktiga positionen att de är nästa generation, och de äldre ses lite som en börda.
Allt har ett positivt och ett negativt med sig.
Naturligtvis menar jag inte att om pappan har hjälpt sonen med att transportera kroppen eller något ännu värre, att det är okey.
Det är ett fruktansvärt brott. Från början till slut.
Om pappan har hjälpt sonen kan jag kanske tänka mig att det beror på andra normer. Normer från ett samhälle där samhället inte tar hand om allt, utan du är beroende av familj och vänner.
Absolut ingen ursäkt.
Bara en fundering hur det kunde ske (om det var så det hände).
Hur tänker du?
Man vill ju fatta.
Precis. Har bara jätte svårt att se heder som ett motiv. Detta är en "pappa" som vill "rädda" situationer som vilken annan medbrottsling gjort. Absolut så har normer och ursprung en påverkan. Det hade inte Billys pappa gjort.. enda skillnaden på dessa fall.