2019-11-30, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Lägg av nu! Psykopater allmänt har problem med sitt medlidande, det handlar inte om ursprung. Man behöver inte vara en raketforskare för det. Gillar inte heller religioner särskilt mycket men man ska inte gå in på det allt för mycket. Det handlar om vilken människosyn man har osv. En vanlig svensk från en Svensson familj som gått i kyrkan alla söndagar kan också vara av detta kaliber.
Kan och kan. Men nu pratar vi om Irak, ett våldsbejakande land, där det sker lynchningar på gatorna och andra våldsamheter.De är nog några hundra år efter ett civiliserat land. Risken är nog större rent procentuellt tror jag, men absolut, det handlar förstås även om vilken individuell människosyn man har.
Hade Ahmed varit född här hade kanske risken varit mindre.
Citera
2019-11-30, 01:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Varför är man förtegen om vilken kroppsdel som hittats?

Officiellt handlar det väl om utredningstekniska skäl. Man vill inte att MGM ska kunna få information från media så att han kan ändra sin berättelse.

Men jag tror även att det handlar om att mörka. Ett avhugget huvud är något mycket makabert och det gynnar inte direkt regimens agenda.
Citera
2019-11-30, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Tror du att hon led mer ifall det var så att hennes mördare kom från ett annat land? Vet du att de flesta kvinnor som mördas i Sverige, mördas av en svensk man?
Källa till denna fakta tack..
Citera
2019-11-30, 01:41
Avstängd
negrofobens avatar
I och med att hon styckats, kan det inte bli ett Mats Alm fall!
Här har kurderna dödat och styckat offret. Jävlar vad vidrigt....

Hoppas man hittar tillräckligt av kroppen för att kunna fastställa dödsorsak
Citera
2019-11-30, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Officiellt handlar det väl om utredningstekniska skäl. Man vill inte att MGM ska kunna få information från media så att han kan ändra sin berättelse.

Men jag tror även att det handlar om att mörka. Ett avhugget huvud är något mycket makabert och det gynnar inte direkt regimens agenda.
Tror som du. Är det huvudet de hittat och resten av kroppen är intakt då handlar det inte längre om styckning för att forsla bort kroppen...
Citera
2019-11-30, 01:46
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Kan och kan. Men nu pratar vi om Irak, ett våldsbejakande land, där det sker lynchningar på gatorna och andra våldsamheter.De är nog några hundra år efter ett civiliserat land. Risken är nog större rent procentuellt tror jag, men absolut, det handlar förstås även om vilken individuell människosyn man har.
Hade Ahmed varit född här hade kanske risken varit mindre.

Jo, jag förstår. Är själv från ett sådant land.. så jag vet vad miljö och förhållanden kan göra med människor. Syftade bara på tomten som ville sikta sin ilska på muslimer och äntligen hittade motiv.
Citera
2019-11-30, 01:46
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m00nlight
Precis. Har bara jätte svårt att se heder som ett motiv. Detta är en "pappa" som vill "rädda" situationer som vilken annan medbrottsling gjort. Absolut så har normer och ursprung en påverkan. Det hade inte Billys pappa gjort.. enda skillnaden på dessa fall.
Är du helt dum i huvudet? tror du på allvar att nån vettig svensk farsa skulle hjälpa till att dölja ett mord?
Du är ta mig fan vidrigare än mördaren...
Citera
2019-11-30, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var då? Finns inte registrerad Jan 2008 tills dec 2014 säkert kan en Uddevalla kommun accepterat utvisade å ger skolgång. Det är väl väldigt mycket rött. Men någon som sett honom i skolan efter utvisning?
Reagerar väldigt på bristen på tonårsminnen från vänner. Lysekil är litet. Alla känner alla. Lydlekil Uddevalla via torp är väl 40 min.? Pappan kom 1999 eller 98. Bytte fru å? Varför kom mgm 2006? Blev av med uppehållstillstånd å kom tillbaka 2013. Hade pappan redan skilt sig då? På ja.

På Facebook finns det en grupp med typ 10-12 medlemmar(Ramneröd boktipsar). Där ger han ett tips på en bok med titeln "Ett hål om dagen". Den handlar om ungdomar som har har åkt fast för olika brott och som straff får de åka till ett slags Boot-camp öknen och gräva gropar som ska vara ett exakt mått, typ 1,5 meter i diameter.

Lite off topic: Men det var väl utanför den skolan som en gärningsman greps för några år sedan? Han hade mördat sin rumskompis samt försökt att döda en tjej veckan efter. Svartsjukedrama om jag inte minns fel.
Citera
2019-11-30, 01:48
Medlem
m00nlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Är du helt dum i huvudet? tror du på allvar att nån vettig svensk farsa skulle hjälpa till att dölja ett mord?

KAN DU LÄSA MÄNNISKA?! JAG skrev precis att Billys pappa inte hade gjort det.
Citera
2019-11-30, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben

Ditt användarnamn säger allting. Borde egentligen inte ens ta dina inlägg seriöst.

Men ja? Klart som fan en "svensk farsa" hade kunnat göra det också. Det är extremt att det skett på det här sättet.

Men du tror inte svenska föräldrar hade försökt hjälpa sina barn komma undan lagen?! Haha sluta nu...
Citera
2019-11-30, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Jag kommer ihåg rättegången mot Lisa Holms mördare, hade han bara sagt att han träffat Lisa och tagit på henne innan hon mördades så skulle det blivit svårt att fälla honom, för då skulle det kunnat förklara hans DNA på henne, enligt GW.

Nu har vi en misstänkt person vars lägenhet redan innan mordet är nerlusad med Wilmas DNA.
Jag tror det måste till ett erkännande.
Hur fick dom Tovas mördare fälld, erkände han?
Ni vet han som körde ner sin mördade tjej i skottkärra ut i sjön..

Towas mördare dömdes mot sitt nekande till livstids fängelse, men erkände i våras.
Citera
2019-11-30, 01:50
Medlem
Nu har jag inte läst alla inläggen sen "kroppsdelen" hittades, det vi vet hitills är att han är häktad på sannorlika skäl för mord, man blir inte häktad för mord utan en kropp såvida det inte finns starka misstankar om att ett mord har skett.
I det här fallet har antagligen mgm styckat kvinnan i sin lägenhet, och det är blodet därifrån som dom har kunnat styrka mord utan kropp. Att pappan skulle vara inblandad finner jag väldigt osannorlikt då man istället hade kunnat göra sig av med en hel kropp, då en hel kropp är väldigt tung att bära själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in