2019-11-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeezeer
Har inte läst igenom tråden så kanske tagits upp tidigare..men blir ärligt förvånad över allt raljerande kring detta och att det verkar tas på allvar att det är en seriös "affär" det enbart handlar om..

Zlatan är miljardär och dessutom ett världskänt ansikte....hur många affärsförslag lär inte regna över honom;det ena mer lukrativt än det andra...!?

Investera i en allsvensk klubb lär väl vara bland det sämsta man kan göra,ur en affärssynvinkel?

Är det inte helt uppenbart att det handlar om ett väl medvetet pungslag mot MFF,efter att ha blivit blåst av dem enl egen utsago,som den långsynta person han är?(Han har ju erkänt att han typ fortfarande spelar fotboll för att bevisa föräldrarna i sitt MFF-pojklag.)
Det är en tagg som suttit i honom hela livet och nu kom tillfället.

Han är sur på Janne för att frågan om VM aldrig kom,därav alla dessa uttalanden.
Lär förfölja JA hela livet..Zlatan glömmer aldrig,säger han själv.

Glömde en inte helt oviktig poäng här;

Varför tillkännagavs denna nyhet just de här dagarna?

Dagen innan en av de största MFF-legenderna skall avtackas...

Ett extra tjuvnyp och dessutom få stå i c ännu en gång.
Citera
2019-11-29, 18:30
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jo tack, jag kan aktier. Det är inte riktigt applicerbart här. Du köper en aktie för att tjäna procent. Inte för att hitta/ betta på det största bolaget. Även om det för mig som investerare är bättre att Netflix ökar kursen med 35% mot Microsofts 25% på ett år så kommer inte Netflix bli världens största bolag.

Sen kan man ju spekulera i kommande resultat men jag gillar att kolla på senaste rapporterna också.

Eget kapital (totala tillgångar minus totala skulder) på koncernnivå
1. Malmö FF - 497 mkr
6. Hammarby IF - 42 mkr

Nettoomsättning 2018
1. Malmö FF - 343 mkr
6. Hammarby IF - 136 mkr

Jag håller med om att Hammarby är en tillväxt och momentumaktie. De har gått om lag som Elfsborg och Helsingborg. Men det är det att de andra top 10 konkurrenterna också går starkt och om Mff och Fck är på large cap listan så är Hammarby på medium cap.

Jag tycker det är väldigt mycket att greppa efter halmstrå när det gäller bajen. Ni var en poäng ifrån att vinna, men det gjorde djurgården och det är verkligen inte bra om man ska dominera Sthlm. Ni var nära förra året, men då vann AIK. Det är de två värsta smguld-resultaten som kan hända för Hammarby. Båda två ökar sin fanbase,publik och är garanterade minst 80 miljoner från europaspel. Dessutom är det så att om man vill bo i Sthlm och garanterat synas i europa så är det Djurgården man ska gå till i år. Ni gjorde en bra säsongsavslutning. Vad är det egentligen i det stora hela? Positivt så klart och ger en möjlighet till europa league men Djurgårdens guld, Aik och Mffs europaspel är betydligt viktigare.

https://www.fotbolldirekt.se/2019/09/07/hur-overlagsna-ar-mff-kan-latt-fem-ar-i-rad-satsa-20-miljoner-pa-nya-spelare En artikel med en interjuv från en snubbe från ernst and young

Det mest intressanta här är två saker.

1. Han pratar om hur Mff ska närma sig Fck och nå 500 miljoner i omsättning, som utgångspunkt. Det är helt uppenbart att de två är störst.

2.

Han nämner inte ens Hammarby som utmanare i Sverige. Visst kan han vara Aikare/djurgårdare eller bara glömt dem. Men det säger ändå en del om hur orimligt liten chans Hammarby har att bli hela Skandinaviens största klubb.

"Bara i år" är väl lite av grejen med spelarförsäljning. Man behöver göra det regelbundet. Och nu ska Hammarby ersätta de här spelarna och göra en minst lika bra säsong nästa år, och dessutom gå till europa league för att närma sig.

Hammarbys edge verkar vara Tele2, ett bra publiksnitt att det är kul att spela där och kul att bo i Sthlm. Det är dock också väldigt dyrt att bo i Sthlm. Är man Neymar så är det så klart skitsamma om Paris är 100% dyrare än Marseille. Men för Sven Svensson men en lön på 150 000 kr i månaden så är det stor skillnad om en lägenhet kostar 4 i Malmö eller 8 miljoner i Sthlm att köpa. Och om Sven funderar på Fck eller Brönby så är 150 000 danska kronor värt 40-50% mer på det han sparar. Om lönerna nu är lika vilket de inte är för Mff har mer pengar och danskarna lägre skatt och arbetsgivaravgift.

Jag undrar också över arenasituationen nu när tvpengarna ökar. För Mff som äger sin arena så kan de bara stoppa det i egen ficka utan mellanhänder. Vad kommer stockholms stad/ vem som nu äger arenan göra vid nästa kontraktsförhandling. Förmodligen ta en stor del av kakan. Och vad kan Hammarby sätta emot?

Om jag ska fantisera ihop ett scenario där Hammarby är skandinaviens största klubb om 10 år så krävs.

1. Djurgården åker ner till superettan och Aik blir en mellanklubb. Då kan man börja prata om Sthlms fantastiska storlek när man inte behöver dela allt på 3.

2.Zlatan med vänner lägger in 100 miljoner till spelarköp och löner kommande 3 åren.

3. Man gör en Mff resa likt sen 2010. Dvs vinner Allsvenskan regelbundet, kommer alltid top 3, går till Champions league ett par gånger och europa league de andra.

4. Fck kollapsar i princip.

5. Man får fart på spelarförsälningarna regelbundet under 10 års tid.

Vi är betydligt närmare skojiga bajen än Skandinaviens största klubb som jag ser det.

Edit: (dessutom är Zlatan en idiot och usel affärsman, en rik affärsman som köper in sig i en klubb har visat att han är i toppskiktet på att göra affärer och ta beslut. Zlatan kan mycket väl bara förstöra med alla sina brister)

Det här skenar iväg rejält. Du är låst vid Zlatans uttalande om att bli ”bäst i Skandinavien”. Det är nog att hoppas på för mycket. Dock är valet av att investera i Bajen varken dumt eller ologiskt sett till Bajens potential samt till Zlatans koppling till AEG.

Vi får se hur mycket inflytande Zlatan får och hur engagerad han faktiskt kommer vara i Bajen. Jag tror inte att det blir lika mycket cirkus som det har blivit i de klubbar han faktiskt spelat i.
Citera
2019-11-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Vilken tarvlig kommentar: Man får väl läsa av personens personlighet; LEX Nowitski road där dallas gjorde ett undantag mot den regeln att man ska vara död eftersom han till skillnad mot zlatan är genuin. Zlatan hade aldrig gjort som han gjorde under sin aktiva tid - sänka sin egen lön för att kunna ha råd med en stjärna till i laget....

Tänkte mer som en allmän regel. Om det mot all förmodan visar sig att hedersmannen Dirk Nowitzki blir gubbsjuk och peddo på ålderns höst. Hur genuin en person är ... ja sånt kan ändras. Att plocka bort en staty är en ganska förnedrande åtgärd.
Citera
2019-11-29, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
Tänkte mer som en allmän regel. Om det mot all förmodan visar sig att hedersmannen Dirk Nowitzki blir gubbsjuk och peddo på ålderns höst. Hur genuin en person är ... ja sånt kan ändras. Att plocka bort en staty är en ganska förnedrande åtgärd.

Fan: tänkte inte på det. Allt kan ju hända.
Citera
2019-11-29, 19:45
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det här skenar iväg rejält. Du är låst vid Zlatans uttalande om att bli ”bäst i Skandinavien”. Det är nog att hoppas på för mycket. Dock är valet av att investera i Bajen varken dumt eller ologiskt sett till Bajens potential samt till Zlatans koppling till AEG.

Vi får se hur mycket inflytande Zlatan får och hur engagerad han faktiskt kommer vara i Bajen. Jag tror inte att det blir lika mycket cirkus som det har blivit i de klubbar han faktiskt spelat i.
Nej, jag har låst mig vid sportjournalisternas ord mer än Zlatans.

Robert Laul var helt salig. Eller så är han rädd för att få sparken med tanke på hur han har betett sig.

https://www.svt.se/sport/fotboll/nannskog-zlatan-ar-businessminded Daniel Nannskog hänger på

Olof lundh "Däremot är Hammarby 2019 glödhett, både sportsligt och ekonomiskt, och det är knappast AEG:s förtjänst som varit en svag ägare."

De tre ska vara experter och ha det här som heltidsjobb. Hammarby är glödheta inramningsmässigt. Perfekt arena på alla sätt förutom att de inte äger den själva. Men om de är glödheta sportsligt och ekonomiskt så undrar jag vad man ska använda för superlativ för Djurgården, AIk,Mff, Fck osv. De som på riktigt vinner allsvenskan och danska ligan. Spelar och i vissa fall går vidare i Europa.

Bara Rosenbergs mål igår gav 4 miljoner kronor extra för vinsten från uefa. Publikintäkterna kanske 5 miljoner. En regnig torsdagskväll i november. Och återigen så slår man ett utländskt känt lag med klart större budget och kan gå till sextondel igen. Plus den sammansvetsningen, vinnarkulturen och framtidstron som byggdes på för framtiden som vi inte kan mäta i siffror just nu.

Ja och sen Zlatans uttalande ,som jag tror är en idiot/sjuk, och på riktig ser sig själv som någon som kan göra hammarby bäst i skandinavien. "The world is yours" scarface/ Don corleone ambitioner.

Ja det kan kanske falla väl ut för Zlatan ekonomiskt i just den här lilla affären. För Hammarby växer ju utan tvekan och det här skapar lite kortvarig hype. Men han har bränt alla broar till Sveriges största klubb och staden som han var en ambassadör för. Och då ska man inte räkna Malmö som de 300 000 inom tätorten, vilket vissa sthlmsjournalister verkar göra felaktigt. Utan det är en fanbase på snarare 5-600 000 personer.
Senast redigerad av sebastian_ 2019-11-29 kl. 19:49.
Citera
2019-11-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Publiken ja
Plastgräset och Tele2 bromsar den potentialen
Tele2 kommer ni aldrig äga ens om Zlatan på något sätt kunde få in 1/4 av allt han är god för

Man bör ju spela på gräs och äga sin egen arena om man ska utvecklas, för att öka intäkterna och för att inte bli DESTROYED på bortaplan på gräs

Tänk dig ett allsvenskt plastlag borta mot typ Salzburg på gräs, godnatt.

MFF ur form satte ju 4 i en halvlek mot er iår.
Underlag spelar roll
Citera
2019-11-30, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dynami
Har du källor som stöder dessa påståenden?

Ja det finns flera tusen sajter och tvkanaler som kan stödja det jag säger
Citera
2019-11-30, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Suger du av Zlatan i profil eller vad är ditt problem? Gå in på diverse supportersidor så ser du.

Va moget sagt men så är många zlatanälskaee
Citera
2019-11-30, 09:46
Medlem
Själv tappade jag helt hakan när jag hörde om inköpet i Hammarby. För de som ändå känner till historien och för er som inte gör det se filmen "Blådårar", så får ni lite info om bakgrunden. När Zlatan började spela för Malmö för många år sedan hade MFF precis åkt ur serien och hela existensen för en gammal anrik klubb var hotad. Kvar var bara en handfull skara supportrar och MFF spelade då med den då väldigt unga lovande spelaren Zlatan. MFF harvade runt bland massa bonnhålor på sin väg tillbaka och lyckades bl a genom Zlatans förtjänst komma riktigt rejält tillbaka. Sedan var MFF tilbaka igen på den absoluta toppen. Zlatan såldes ganska omgående med för den tiden högst summan för en spelare till Ajax och för dessa pengarna köpte man in andra toppspelare som en stabil grund. Därefter har SM gulden avlöst varandra, precis som alla toppspelarna man vaskat fram med vissa nedgångar olika år.Däremot har man inte varit inne i denna kris och upplösning igen som klubben befann sig i innan Zlatan dök upp. Zlatan i sin tur gjorde en helt otroligt karriär i det ena topp laget efter det andra och fortfarande rullar det på. MFF:are har glädjs sig åt både lagets framgång och Zlatans. Sedan nu när karriären börjar närma sig lite slutet eller han börjar fundera vad göra, så köper han in sig i ett motståndarlag efter allt detta? Att köpet dessutom skedde typ månaden efter man precis förärat honom en staty utanför stadion gör det hela ännu mer sanslöst.
Senast redigerad av Kammadaj 2019-11-30 kl. 10:11.
Citera
2019-11-30, 14:08
Medlem
Varför har ingen bombat statyn ännu? Jag säger inte att någon BORDE göra det...men med tanke på hur mycket som sprängs i Malmö varje dag så borde väl någon kunna lägga en rejäl bomb eller granat vid statyn?
Citera
2019-11-30, 15:53
Medlem
Finns det något töntigare än "Zlatanister"?

Bleka Svennar som sitter i Sverigetröja, halvfeta med popcorn i högsta hugg och 70 tum white trash TV:n på högsta volym.

Dessa s.k "experter" som inte kan något om fotboll eller klubbfotboll ska alltså trivialisera Judas handlingar, i princip vad han än gör, och vi MFF fans ska inte få ha några känslor osv.

Förräderi mot MFF, Malmö stad och ja, hela Skåne egentligen.
Han ska alltså aktivt arbeta för att Sthlm ska bli bättre i fotboll än oss, en randomklubb som spelar på plastmatta dessutom.
Citera
2019-11-30, 19:47
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Hela Skåne förutom dårarna i Helsingborg hatar Zlatan nu. Precis som hela Skåne förutom dårarna i Helsingborg håller på MFF. Hoppas horungen aldrig sätter sin fot här igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in