2019-11-29, 22:38
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rustan1
Kan bekräfta att han spydde i tjänstebilen under tisdagen. Så vid det laget var han troligtvis påverkad av det som hänt. Jag tror personligen att pappan i allra högsta grad är inblandad.

Under tisdagen?! Fan det var sent till att spy...
Citera
2019-11-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rustan1
Kan bekräfta att han spydde i tjänstebilen under tisdagen. Så vid det laget var han troligtvis påverkad av det som hänt. Jag tror personligen att pappan i allra högsta grad är inblandad.
Hög stress kombinerat med dålig sömn och oregelbundna mattider, vem som helst kan spy då. Inget att dra några slutsatser från, annat än att han inte mår bra.
Citera
2019-11-29, 22:39
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Det smartaste en mördare gör är att stycka offrets kropp.. det går inte att fastställa att styckaren är mördaren då det är svårt att bevisa dödsorsak...
Ännu ett hemsk fall.. lagarna måste ändras.. o här sitter vi i en o samma karusell m dårar som tror att de är Gud

...och det dummaste: hur man än gör lär det kladda en hel del och det går inte att ljuga bort om brottsplatsundersökarna vet vad de letar efter och gör det på rätt ställe. Luminol är fan som trolleri.
"Vinsten" måste ju vara hanterandet, bra mycket behändigare att möta grannen med en väska än utan, bra mycket lättare att gräva ner en väska än ett enda stort Rigor Mortis i en spretig pose, lättare att slippa se vad man ställt till med, men sysslorna på vägen dit...Gud sig förbarme.
Citera
2019-11-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc

Om mer av kroppen påträffas och man kan fastställa att hon varit gravid så öppnar detta upp för en helt ny nivå av barbarism av denna del av världen.
Det kan man avgöra från blodet i den del man hittat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Han jobbar i kommunal hemtjänst och de använder sig av vita bilar med Uddevalla Koomun-emblem på sidorna på bilarna.
Inga svarta suv:ar

Edit: Nattpatrullen har egna bilar

Han jobbade på måndagen och blev hämtad av polis på tisdagen på jobbet på förmiddagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Att avlägsna huvud och händer är väl bara ett sätt att försvåra identifieringen av offret?
Såg just att MGM "bara" är 22 år, det innebär väl att han får lindrigare straff om han nu alls kan bindas vid brottet? "Dråp i hastigt mod" eller liknande, och inte 24 år fyllda, vad kan det bli? 3-4 år i fängelse, ute efter 2 år?
De kan väl inte stämma riktigt. Vet en i samhället vi bor i som va med i ett mord. Inte skyldig till dödande sticket men dock ändå på plats. GM fick 18 år och denna killen som va 18 vid tidpunkten fick 9 år. Ingen styckning eller nåt.
Citera
Medlem
Visar det sig att hon blivit styckad sätter jag en peng på att mordet har skett i lägenheten.

Han sitter på sannolika skäl pga av polisen har hittat blod, alternativt för att likhundar har markerat i lägenheten.

Finns bara 1 skäl till att man styckar en kropp. Det är för att kunna transportera bort kroppen från brottsplatsen och på så vis försöka dölja sitt brott!
Citera
2019-11-29, 22:41
Medlem
JSelwyns avatar
Hur mycket jag hade hoppats så var det här en utgång som var det troliga
Sen när rättegången kommer så hoppas jag verkligen att förövaren/arna får livstid. Tyvärr dock så kommer det inte att räcka eftersom den/dom kommer att vara ute igen om några år samtidigt som Wilma aldrig kommer tillbaks . Jag är långt bort men icke desto mindre berörd. Många har redan uttryckt sin frustration och jag kan bara hålla med.
Citera
2019-11-29, 22:41
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nu är jag kanske lite småaktig och märker på ord. Men FUP kommer väl inte några veckor före åtal. FUP kommer det ögonblick som åtal väcks. En stund innan huvudförhandling i domstol.
Ja du har helt rätt. Är lite trött i dag.
När åtalet väcks kommer fupen och det är några veckor före att målet går upp i domstol ska det naturligtvis vara.
Citera
2019-11-29, 22:42
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
En rättsläkare kan se om offret var vid liv vid stympningen.

Pga en hand?
Nej.
Citera
2019-11-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag kräktes som barn, tonåring och även nu som vuxen. Finns det speciell kräkålder menar du?

Och om han kräktes i bilen så borde detta vara mer naturligt än om han inte gjort det ? Har man gjort något så makabert som att stycka en person och i detta fall sin egen flickvän så vore det ännu sjukare om han inte gjort det . Leif GW sa ju att många GM både kräks och även kan skita ner sig pga adrenalin påslaget som kommer efter ett brott ! Den enorma spänningen / stressen gör att många av dem tömmer sig på alla sorters vätskor .
Citera
2019-11-29, 22:44
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Nån som vet om pojkvännens familj deltagit i sökandet? Blev de lika förkrossade av fyndet av kroppsdelen som offrets familj? Om de var övertygade om mgm:s oskuld vore väl detta naturligt, eller hur?
Citera
2019-11-29, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Pga en hand?
Nej.
Ja, finns fall med avkapade fingrar vid kidnappningar där man konstaterat att offret redan var dött när fingret kapades av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in