2019-11-29, 16:16
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Ja.. Ett huvud väger cirka 5-7kg har jag för mig att jag läste någonstans. Fattar dock inte heller varför man ska göra hela den där processen och stycka en kropp. Det är nästan värre eftersom om man då har kroppsdelar lite överallt så ökar chansen att någon hittar ett ben eller ett huvud som i det här fallet.

Fördelen är ju transport. Tror dock inte att hon dog av att man kapat huvudet. Jag är rätt säker på att man slagit henne i huvudet eller strypt henne. Det är väl mest vanligt, väl?

Meh! Det är ju enbart därför folk styckar. Ytterst få personer klarar av att bära en människokropp. Och risken för att nån upptäcker en är ju enorm. Så nog bättre och dela upp stackaren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fanrunkaren
Det stämmer ju inte. Om du kan styrka att en person mördat en annan och DESSUTOM styckat kroppen så blir det ju mord plus brott mot griftefriden.
I fallet Linda Chen kunde man inte styrka att Mats Alm mördat henne men däremot att han styckat henne så han fick bara för brott mot griftefriden.
Alm hade INTE styckat henne. Han försökte elda upp hennes (hela) kropp i skogen. Om jag minns rätt. Men de kunde inte bevisa att han dödat henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Man måste kunna bevisa att hon mördats. Om man inte kan fastställa dödsorsaken och pojkvännen säger att hon dött naturligt och han i panik styckade henne så blir det brott mot griftefriden

Precis men även om det inte går att fastställa en dödsorsak bara.
Citera
Medlem
Någon som vet var gårdagen fynd gjordes? I Uddevalla??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gowild
Är det bara jag som får jävligt kyliga vibbar av styvmodern?

Länk till hennes fb?
Twist; styvmodern har kärat ner sig i Mgm, men Mgm vill inte för han anser att hon är en äcklig fet kärring. Styvmorsan blir så svartsjuk att hon förgiftar Wilma innan hon ska träffa Mgm, och hon dör i mgms lägenhet. Han får panik och ringer sin far, i tron att mgm ska åka dit för mord styckar de kroppen för att gömma den.
Citera
2019-11-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Antigen det eller någon form av sadism. I det här fallet tror jag garanterat det handlar om enklare transport och enklare att gömma. En hel kropp kan bara gömmas på ett ställe, en styckad kan gömmas på många och är svårare att identifiera.
Hypotetiskt så är en enda del (hel kropp) lättare att gömma. Om man sprider ut delarna så blir risken större att nån stöter på åtminstone EN kroppsdel. Jag tror det handlar om transportstyckning i första hand - inte att det är lättare att sprida.
Citera
2019-11-29, 16:17
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbban77
Låter som pojkvännen har på nått sätt råkat (eller ej) dödat henne, insett problemet som innebär när man dödar nån, ringer sin pappa och ber om hjälp.
Pappan kommer och ska hjälpa sin son, styckar ner flickan och dumpar delarna lite här och var.
Pappan säger till sonen sin att neka, neka, neka..
Sonen kommer ge sig tillslut men inte pappan.
Känns som ett relativt rimligt scenario!

Om skitungen gjort ALLT själv hade förmodligen hela kroppen hittats under lite granris (typ) inte så långt ifrån hemmet(?).
Citera
2019-11-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
Hur tänker du där? Oavsett kroppsdel syns det nog om den avlägsnats före eller efter döden.

Varför då, det är inte alltid säkert att det alltid går att se. Det måste vara en vital kroppsdel som har hittats, mest troligt huvudet med tanke på snabb identifiering.
Citera
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja men frågan gällde ju om hon står fast vid sitt uttalande om att hon ville folk skulle sluta anklaga MGM eftersom han inte var dömd... Han är fortfarande inte dömd och polisen har hela tiden haft honom häktad för mord.
Jag tror absolut hon misstänkt honom fast hon inte skrivit det.. artiklarna där de pratat med en anhörig, det tror jag är just styvmamman. Kan ha fel men tycker häxjakten på henne gått för långt.
Folk lägger skulden på att w haft förhållande med t som är utländsk, sedan att hon inte gillade w..
Mördaren har skulden punkt slut
Citera
Medlem
Han eller de misslyckades i alla fall, det ska vi vara glada för. Styckning verkar lite obetänksamt med tanke på allt vatten och all skog som omringar Uddevalla. Misslyckad typ eller typer. Det ska bli intressant att följa vad som händer med pappa-kurd.

FUP och rättegång om ett halvt år eller så.

Denna fruktansvärda historia är vämjelig. Tyvärr är detta folkslag överrepresenterade i de grymmaste och uslaste av världar.
Citera
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej vi är väl alla amatörer här, men man kommer uppenbarligen långt på sunt förnuft.
Det är dock tragiskt att se hur många som är olovligt naiva och köper vilka uppgifter som helst som figurerar här.

Jag har ingen aning, men för mig är det ganska uppenbart att om det rör sig om en kroppsdel så är det ett huvud som hittats, det spelar ingen roll hur varsamt och försiktigt du skulle avlägsna det och stoppat eventuella blödningar osv. det går inte leva utan.

Kan även röra sig om en torso eller underkropp, men knappast en arm eller ett ben.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold666
Även om polisen hittar alla kroppsdelar efter dom varit ute i rusk, kyla och regn.
Hur ska dom kunna bevisa att apan är skyldig till mord, om han fortsätter neka?
Hans DNA lär ju finnas av naturliga skäl på Wilma!
Kan bli knepigt det här som GW brukar säga.

Det smartaste en mördare gör är att stycka offrets kropp.. det går inte att fastställa att styckaren är mördaren då det är svårt att bevisa dödsorsak...
Ännu ett hemsk fall.. lagarna måste ändras.. o här sitter vi i en o samma karusell m dårar som tror att de är Gud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in