2019-11-29, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Vi diskuterade sannolikheten att kroppen inte vart styckad och istället rannsakad av djur.

Nu får du allt rannsaka dig. Använd inte ord som du inte vet vad de betyder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Vi diskuterade sannolikheten att kroppen inte vart styckad och istället rannsakad av djur.

Ja. Men även om det finns en miljon vildsvin i DALSLAND så har det inte med denna kropp att göra
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitpommesfrites
Förstår inte hur man kan katagorisera som vissa gör. Det är inte alls säkert att det är antingen huvudet eller torson som hittats.

Tror ni på allvar att man lever om ens högra/vänstra ben är borta vid ljumsken?. Utan sjukhusvård?

Japp, i cirka 45 sekunder lever man.
Citera
2019-11-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Om kroppsdelen hittades igår, och det redan gick att konkludera att Wilma är död (mördad), då måste det i praktiken innebära att det är huvudet som hittats. Eller? För dels måste kroppsdelen ifråga vara en fullständigt essentiell del förutan vilken livet ej är möjligt, och dels måste delen medge snabb identifikation (ansikte, hår...). Om man hittar en arm kanske man kan identifiera den snabbt, t ex om den har ett unikt ärr eller tatuering e d. Men en arm är inte en vital del; man skulle ännu kunna leva (fast det nog vore en långsökt tanke i sammanhanget).
Huvudet eller Torso, man har med största säkerhet tagit kam, borste och tandborste från hemmet som tillhörde flickan och skapat ett DNA-tal, dessutom kan man med snabbanalys även konstatera släktskap med mamma och pappa. så detta hade man nog redan förberett, att analysera om man har tillgång till huvud eller torso med DNA går fort, med snabbtransport till Linköping max 6 timmar.

Väldigt tragiskt, inte makabert utan hur dessa utredningar går till. Man var ju även säker sedan tidigare om att hon var död, så jag utgår från att man funnit mordplats, eller styckningplats och kunnat konstatera att mängden blod är för stor för att hon ska ha överlevt. Antar det, vet inget med säkerhet.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Om kroppsdelen hittades igår, och det redan gick att konkludera att Wilma är död (mördad), då måste det i praktiken innebära att det är huvudet som hittats. Eller? För dels måste kroppsdelen ifråga vara en fullständigt essentiell del förutan vilken livet ej är möjligt, och dels måste delen medge snabb identifikation (ansikte, hår...). Om man hittar en arm kanske man kan identifiera den snabbt, t ex om den har ett unikt ärr eller tatuering e d. Men en arm är inte en vital del; man skulle ännu kunna leva (fast det nog vore en långsökt tanke i sammanhanget).
Mjo, men man kan se på armens tillstånd om den är avhuggen innan eller efter någon är avliden.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
MGM kommer att omhäktas ett antal gånger för utredningen och analysen av allt tar tid.
Om 4-6 månader kommer troligen åtalet och då kommer FUP några veckor före.

Nu är jag kanske lite småaktig och märker på ord. Men FUP kommer väl inte några veckor före åtal. FUP kommer det ögonblick som åtal väcks. En stund innan huvudförhandling i domstol.
Citera
2019-11-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Jag kräktes som barn, tonåring och även nu som vuxen. Finns det speciell kräkålder menar du?

Nej jag menade måste väll ändå vara ovanligt att bara spy i bilen om det nu stämmer utan någon anledning? Jag tror inte en vettig människa åker till jobbet speciellt inom hemtjänst om denne är kräksjuk.
Citera
2019-11-29, 22:33
Medlem
tindrutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Han kommer åtalas för styckmord inget annat !
I styckmord åtalas man för mord/dråp och brott mot griftefriden. Oftast blir det psykiskvård annars blir det livstid (aka ca 16 år)
Citera
2019-11-29, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocococo
Tycker det är lite konstigt att ingen pratar om hans kusin som var på besök här tiden för mordet.

Han skulle aldrig palla att stycka henne & städa upp själv.

Medhjälpare känns ju verkligen på sin plats.

Detta är säkert hedersmord! Kan mycket möjligt vara att killen älskade henne och ville inte göra slut med henne, och då blandade sig familjen in. Det kan vara rätt så många fler bakom detta.
Sjukt sjukt tragiskt detta, har själv en dotter på 16 år och det gör ont i mitt hjärta. Stackars flicka, stackars föräldrar. Herregud 😩😩😩😩😩
Citera
2019-11-29, 22:35
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro
Nej jag menade måste väll ändå vara ovanligt att bara spy i bilen om det nu stämmer utan någon anledning? Jag tror inte en vettig människa åker till jobbet speciellt inom hemtjänst om denne är kräksjuk.
Nä det är sant, tack dock för lite skratt i detta allvarliga 😢
Citera
2019-11-29, 22:37
Medlem
Jeanne-d-Arcs avatar
Vilken kroppsdel som hittats är ovidkommande. Att få det fastställt mer än vad som redan skrivits i tråden är helt oviktigt.
Tatueringar är inte sannolikt eftersom hon var ett betraktat barn/omyndig.

Jag står fast vid mina teorier i mitt första inlägg. Grannen hörde hennes mord torsdagskvällen.
Var det
1) en olycka, var det
2) spontant i ett vredesgräl eller var det
3) planerat?
Om man analyserar vad som beskrivits av ljuden så låter det inte som något spontant. Man kan få intrycket av att hon blivit ”jagad” i lägenheten. I så fall av Mgm eller pappan?

Hon har med sannolikhet dragits ner till källaren samma natt, det var ljuden en annan granne uppmärksammade.
Jag är skeptisk mot att en styckning ska ha skett i källaren eller i lägenheten men kan ha fel. Om så har skett är poliser och åklagare väldigt duktiga på att hålla masken. Det känns inte som att de blivit övertygade av det genom teknisk bevisning och hundar.

Att Mgm arbetsbil setts i omgångar på måndagen vid hans boende kan tyda på att hon varit förvarad någonstans i huset och förts ut lite grann i taget, vilket jag bekymrat befarade… Måndagen var väl också dagen han påståtts ha spytt i sin tjänstebil.

När ska inköp av sopsäckar ha inköpts? Av pappan eller av Mgm?

En annan teori är att de mötts upp vid sjön i Ljungskile mitt i natten som 3 andra vittnen lagt märke till. 2 vittnen natten till fredag. Ett vittne natten till lördag. Frågan är om det var med eller utan kropp.
Mötesplats för mgm, far och fixarfrasse -kontakten man ringer vid kriser?

Om mer av kroppen påträffas och man kan fastställa att hon varit gravid så öppnar detta upp för en helt ny nivå av barbarism i denna del av världen.

Kan besöket av pappan på skroten och besök av mersan ha med planering för flykt att göra..?
Senast redigerad av Jeanne-d-Arc 2019-11-29 kl. 22:39.
Citera
2019-11-29, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicememesbro

Kan bekräfta att han spydde i tjänstebilen under tisdagen. Så vid det laget var han troligtvis påverkad av det som hänt. Jag tror personligen att pappan i allra högsta grad är inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in