2019-11-29, 20:01
Medlem
Grp03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Tänkt dig att du förlorar benet så att det kapas i ljumsken och snett utåt/uppåt. Hur skall du stävja blodförlust där ingen stump finns att snöra av?

Samma med arm och axel.

...

Jodå, det går helt fint att 'snöra av' en lem som blivit amputerad på det sätt du beskriver - men det kräver träning och i vissa fall speciell utrustning (en s.k "intern tourniquet") som kan vara en liten ballong eller expanderande 'pappers tabletter' som förs in i det öppna kärlet.

Har man inte tillgång till dessa 'speciella' tourniquets så får man använda fingrarna - in i såret, få tag i kärlet och knipa av det med en peang eller annan klämma... Sedan på med ett tryckförband på såret - och snarast möjlig CASEVAC!

Detta är akut och avancerad traumamedicin som praktiseras av bla militära specialstyrkor. Att det GÅR är inte detsamma som att det alltid går bra. 'Golden Hour' blir kraftigt förkortad med såpass allvarliga skador.

/X
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nä tror inte de, iaf inte där dom hittade kroppsdelen, för polaren var där o sökte igår.
Och polisen var inte i de området. Sen om de ligger andra kroppsdelar där låter jag vara osagt

Det var inte där de hovrade i eftermiddagas. Det var vid strandpromenaden och sommarhemmet och upp längs bäveåns utlopp.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Att stycka kroppen är inte bara idealiskt ur transportsynpunkt om man vill väcka så lite uppmärksamhet som möjligt. Det är framförallt även viktigt när GM ska dumpa kroppen.

Anta att GM och hans pappa bar ut kroppen hel, kanske inlindad i en jättestor matta och lastade in den i en bil. Sen då? Nu hittades hon ju styckad, och var skulle de i så fall ha styckat henne om inte i bostaden? GM vill dumpa henne så snabbt och osynligt som möjligt på en plats där de tror att ingen ser dem. Dock, så finns det ändå en risk att en hundägare eller flanör kommer förbi. Skulle de då ha styckat henne i skogen? Knappast. GM vill stycka kroppen i lugn och ro på en plats där denne känner sig säker. Alltså är hemmet den lämpligaste platsen för GM i det här fallet.

Jag tror inte denne GM klarade av att stycka henne och planera och utföra dumpningen av likdelarna själv efter mordet. Han ringde nog ganska omgående pappa som hjälpte till med allting för att skydda sin son. Polisen har nog rätt mycket på pappan, annars skulle han inte vara anhållen nu. I det här fallet hoppas jag verkligen att han blir dömd och får maxstraffet för grovt skyddande av brottsling.
Är pappan anhållen?
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Man hade hittat resten av kroppsdelarna relativt snabbt, inte direkt så att djuren släpar iväg halva kroppen några kilometer.

GW gjorde ett test för några år sedan då han dumpade en död gris i skogen. Tog inte lång tid för vildsvinen att äta upp större delen av kadavret. Nu vet jag dock inte hur mkt vildsvin det finns i Dalsland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Jo, det är normalt att beskylla föräldrar och härkomst. Det handlar om omsorg och empati om och över människor. Du kan aldrig övertyga mig om att denna ras har samma empati och omsorg som svenskar. Så, ja föräldrarna har sitt ansvar.
Men hennes föräldrar är av svenskhärkomst..
Citera
2019-11-29, 20:02
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Tack för tips, la precis upp länken. Kolla hur det ser ut för er, ser ni inget testar jag ladda upp bild!
Om du menar det gröna i början så är det en pressening
Citera
2019-11-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werupmannen
Det krävs alltid en dödsorsak och helst ett erkännande. Då blir det så lätt som du påstår att det är.

Så om man bara hittar ett huvud men ingen kropp går det inte att säga exakt vad människan dog av. Jag menar att styckning utförs för att man inte skall kunna fastställa dödsorsak som i fallet Da Costa 1984.
Men det räcker väl med vittnesmål och indiciekedjor som är ramstarka för att fälla MGM.
Citera
2019-11-29, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentuM
Inte om dom petar tillräckligt hårt första gången
Det är sällan nån blir dödad i svenskt fängelse. Har inte hört om det dom sista 30 åren faktiskt. Men en liten misshandel har jag inget emot. Men sen lär han flyttas - eller hamna i avskilt läge från andra fångar. Som Martin Jonsson gjorde. Nu är Martin svensk. Och jättestor. Så han flyttades lika mycket för andras säkerhet som för sin egen. Den här lille räkan lär inte har så mycket att komma med. Så honom får dom peta in i en fågelbur eller nåt annat litet.

Om nu pappan också är häktad så lär de åtminstone få sällskap av varandra om de hamnar i samma bekvämlighetsinrättning.
Citera
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Du skulle alltså må bättre om det var en svensk styckmördare........
Ha ha ha ha..

Tror att Wilma föräldrar skiter i det.

Uppenbarligen sket dom i Wilma så det är liiiite aningens sent att börja bry sig nu tycker du inte det?

Grattis till styvmamman nu fick hon precis som hon ville, synd att det skulle gå ut över wilma men då kan ju nån stackars afghan fylla tomrummet i hennes kalla hjärta..
Citera
Medlem
Finns det någon karta över vilket område man sökt av, med markeringar för fynd?
Citera
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Om jag var dig skulle jag kolla upp vilka som är skrivna på pappans hemadress. Är det nån som heter Yosef som är född 1996?
Hittade ett intressant IG-konto @saeed.96yosefi

https://imgur.com/QBJBFhR

Pappans namn är Saed, 96 och Yosef kan kopplas till Twitter-härvan.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, diskussionen var -- kan man dödförklara henne p g a en kroppsdel om det inte är huvud eller torso man funnit ... och svaret är- ja, det kan man.

Nä, det kan du inte.
Om man hittar en fot eller en hand, så kan personen fortfarande leva.
Öron är vanliga att skära av. Fingrar också.
Kidnappade får allt möjligt av-kapat fast dom lever.
Dom hittade troligtvis huvudet eftersom det gick så fort med uttalandet.
På nåt sätt såg dom Direkt att det var Wilma.
Inte ens DNA test går så fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in