2019-11-29, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tycker styckningen talar för att man vill kunna flytta henne utan upptäckt. Huruvida den häktade har den kompetensen eller inte vet jag inte.

Jag tror att pappan hela tiden vetat och skyddat sin son -- frågan är ju hur mycket han gjort rent praktiskt.

Det talar ju i så fall emot att han skulle ha kopplingar till IS - eftersom de mördar kristna.

Men kom igen nu..Förstå vad jag menar...
Hade pappan varit inblandad i transporten/dumpningen hade ju inte GM behövt stycka kroppen. Två man hade ju "lätt" kunnat transportera ut kroppen och dumpa kroppen. Nu är kroppen styckad, vilket var en förutsättning för att få ut kroppen för GM.
Citera
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Ja jo de e möjligt. Men tycker ändå att de är viktigt att hitta henne, så att dra ner på sökandet nu är jätte fel, man vill ju hitta en hel kropp
Samtidigt kanske man inte anser att det är lika bråttom nu när vad vet att hon inte lever. Det kan också vara att de nu anser att sökområdet är betydligt mer begränsat. Antar att polisen kommer att fortsätta sökandet.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitpommesfrites
Förstår inte hur man kan katagorisera som vissa gör. Det är inte alls säkert att det är antingen huvudet eller torson som hittats.

Tror ni på allvar att man lever om ens högra/vänstra ben är borta vid ljumsken?. Utan sjukhusvård?

Då hade de inte lika snabbt och säkert kunnat identifiera henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Nja, om man nu har huvudet (antagande) så är det något som gör att man kan hålla nya förhör och istället hoppas på att få reda på vart resten finns, eller så vill man göra en brottsplatsundersökning på platsen i lugn och ro då man är rätt säker på att resten är där också.(FIKK letade i så fall i närområdet för att garantera att inget missas?)

Ja om vi inte har o göra med en som spridit ut kroppsdelarna, men tycker man ska koncentrera sig 100% på Orust om de nu va där de hittades, tror resten ligger i närheten nånstans. De där vill man ju inte åka runt o släpa på
Citera
2019-11-29, 19:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oenophile
Det där får du gärna presentera en källa på, för jag håller inte med.

Ett exempel på motsatsen är mannen som fick sin arm avbiten på Skansen. Inga problem snöra av blodflödet där.

Stora artärer har benägenheten att gå i kraftig vasospasm om de slits av, då stänger kärlet sig och blödningen avstannar.
Tänkt dig att du förlorar benet så att det kapas i ljumsken och snett utåt/uppåt. Hur skall du stävja blodförlust där ingen stump finns att snöra av?

Samma med arm och axel.

Mannen på Skansen fick inte sin arm avbiten där, den amputerades senare på sjukhus -- och då strax ovanför armbågen = det fanns en stump kvar där man kunde snöra av blodflödet ..

https://www.expressen.se/nyheter/krokodilen-bet-av-lars-arm-forsokte-dra-mig-over-glaset/
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white-power
Jag har lite kontakter med folk är från samma land som GM's pappa, och jag har fått fram att två män som är folkbokförda hos GM's pappa Shabaz Saed i Uddevalla går på socbidrag i Sverige men bor egentligen i Irak.

Hur är det möjligt? Måste man inte ansöka på plats för att få ekonomiskt bistånd?
Citera
Medlem
Ciaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Nu är det så här, blir inte dessa monster riktigt straffade utav rätten så är det vår PLIKT att se till att så blir. Tänk er själva om detta var eran dotter, de har ingen rätt att skända en svensk flicka på det här sättet på svenskt territorium.

Ingen rätt helt klart, där är jag med dig. En människa som tar en annan människas liv är orätt oavsett. Eller tycker du att man har rätt till det om man är född i territoriumet där man utför dådet?
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men kom igen nu..Förstå vad jag menar...
Hade pappan varit inblandad i transporten/dumpningen hade ju inte GM behövt stycka kroppen. Två man hade ju "lätt" kunnat transportera ut kroppen och dumpa kroppen. Nu är kroppen styckad, vilket var en förutsättning för att få ut kroppen för GM.
Det kan ju vara pappan som kläckt idén om styckningen faktiskt.
Citera
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Stämmer det så borde hennes föräldrar åtalas.
Var det sant att hennes syster är ihop med någon släkting till gm? Blir trevliga släktträffar i så fall.

Om vad stämmer?? 🤔🙄 varför ska hennes föräldrar åtalas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Helt rätt av polisen. Nu har de ringat in området där en del blivit funnen då vill man inte ha en massa människor som klampar runt och förstör bevis. All cred till mp och fikk som har varit till stor hjälp men från och med nu är de mer till besvär i området.

De beror ju på hur mkt att spridit ut kroppsdelarna, håller med, Dom är bäst
Citera
2019-11-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Jag missuppfattade i hastigheten vad skribenten skrev och har nu ändrat innehållet i det inlägg som du citerade. Tack för din sedvanliga uppmärksamhet!👍
En tilltalads medverkan till positiv utveckling av utredningen kan givetvis premieras.

Ingen fara! :-)
Men dom skeppen har han bränt efter att ha:
1. Styckat kroppen.
2. Gömt kroppsdelarna.
3. Nekat konsekvent i 2 veckor.
Citera
2019-11-29, 19:18
Medlem
Även om det bara är ett lårben så kan det finns tatueringar och DNA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in