2019-11-29, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
01.50 igår skedde den ändring som tyder på att Tishko inte styr dessa användarnamn och konton (om jag har förstått Tomato rätt).
Runt 13 november 2019 skedde skapandet av användarnamnen @wilmanouvelle, @tishkoshabaz och @96yoseff.
T har fulla restriktioner vad jag förstått, men inloggningsuppgifter kan komma ut ändå. Eller om han är som de flesta andra och använder samma eller liknande lösenord överallt.
Citera
2019-11-29, 07:16
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är helt otroligt hur frånvända vissa är. Vad spelar W eller V för skillnad, har man bara hört talas om ett namn så är inte det liktydigt med att man kan stavningen av namnet. Precis som jag skulle säga till dig att min polare Thomas kom förbi igår, för att jag nämner honom i ord t dig så betyder det ju för fan inte att du ska veta hur snubben skriver sitt namn. Du har att välja mellan Tomas eller Thomas. Ingen ska lynchar dig för det lilla felet får vi hoppas.

Nu går det ett rykte av en massa personer häri tråden att Wilma haft umgänge med en ny snubbe vid smeknamn W(V)iggo, av flertalet med skribenter. Tro det eller inte, upp till dig men fastna inte för en petitess som W eller V.

Helt otroligt.

Att MGMs arbetsbilar han nyttjat och deras loggar kontrolleras av polis behöver knappas styrkas för en lite tänkande individ, det är ju för fan en självklarhet! Vem kan ens tro något annat?

Skribenten #Mallorcakung säger därtill att det vid polisens undersökningen av bilarna fanns en avvikande tur där som inte hade med arbetet att göra. För polis att veta att den turen var avvikande frågar dom säkert platschefen på ålderdomshemmet om vilka turer MGM skulle kört dagarna efter Ws försvinnande. En tur avviker förmodligen har det med Ljungskile att göra.

Hur vet Uddevallaborna om denna tur då? Självklart hugger inte varje vittne av sig tungan för att man får yppandeförbud, säkert har denna avvikande tur diskuterats på arbetsplatsen.

1+1 blir 2, Hur svårt kan det va att tänka själva?

Alla dårar i tråden gnäller på att ingen info kommer fram och när väl något dyker upp så skriker alla utanför Uddevalla troll till alla lokalbor för att ni inte kan tänka och värdera själva. Töntar e vad ni är!

1+1 blir inte alltid 2

1+1 kan bli 1 oxå

Om du har 2 sandhögar och lägger ihop dem blir det 1 sandhög

Det gäller att tänka utanför boxen

Vem är det som är tönt 😝
Citera
2019-11-29, 07:23
Medlem
Citat:
01.50 igår skedde den ändring som tyder på att Tishko inte styr dessa användarnamn och konton (om jag har förstått Tomato rätt), alltså ändringen av kontot med användarnamnet @wilmanouvelle, så att det inte längre hade det användarnamnet. Användarnamnen har enligt min teori ändrats fram och tillbaka mellan kontona den senaste tiden.
Runt 13 november 2019 skedde skapandet av användarnamnen @wilmanouvelle, @tishkoshabaz och @96yoseff.

Om vi bollar med tanken att det finns en MGM2 kan det vara denna som är inne och ändrar för att allt ska peka på att det endast finns en MGM och själv sopa igen spår till nr2 då denna fått kalla fötter?
Citera
2019-11-29, 07:25
Medlem
Citat:
01.50 igår skedde den ändring som tyder på att Tishko inte styr dessa användarnamn och konton (om jag har förstått Tomato rätt), alltså ändringen av kontot med användarnamnet @wilmanouvelle, så att det inte längre hade det användarnamnet. Användarnamnen har enligt min teori ändrats fram och tillbaka mellan kontona den senaste tiden.
Om jag var dig skulle jag kolla upp vilka som är skrivna på pappans hemadress. Är det nån som heter Yosef som är född 1996?
Citera
2019-11-29, 07:27
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Followtherainbow
Kanske minns fel men stod de inte i Aftonbladet att grannen träffade w festklädd och dom småpratade ? Minns att jag fick uppfattningen om att hon bekräftar att hon skulle på festligheter när hon pratade med grannen men jag kan ha fel

Jo så minns jag det också och kanske hade hon då arbetskläderna på sig?

Och nu så vart du ledsen igen.

Det är detaljer som äger betydelse, handlar det enbart om Wilma eller finns det något större bakom som dom gör allt för att skydda?

Så länge som ingen pratar så handlar det om ren tur om man finner på Wilma och att man måste tänka utanför boxen för att kunna finna på en känslig punkt hos dom misstänkta.

Jag tror att det som har skett det har skett i ett ungdomligt oförstånd, MGM 1 såg verkligheten och var inte mogen till det, det är möjligen "affärer" som ligger till grund och att MGM 1 klarade inte av det.
Citera
2019-11-29, 07:27
Medlem
Jannecokes avatar
Följt denna tråden så gott jag kunnat.

Och fick höra ett väldigt intressant tips imorse!

En båt stals från havsten, samma kväll som Wilma försvann!!!!!

Mgm’s Fader var väl bilmekaniker ?
Inga problem för honom att klippa upp ev. Lås och tjuvkoppla båtmotor isåfall.

Vet ej om båten återfunnits.
Senast redigerad av Jannecoke 2019-11-29 kl. 07:38. Anledning: Missade ange vilken fader
Citera
2019-11-29, 07:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Det är helt otroligt hur frånvända vissa är. Vad spelar W eller V för skillnad, har man bara hört talas om ett namn så är inte det liktydigt med att man kan stavningen av namnet. Precis som jag skulle säga till dig att min polare Thomas kom förbi igår, för att jag nämner honom i ord t dig så betyder det ju för fan inte att du ska veta hur snubben skriver sitt namn. Du har att välja mellan Tomas eller Thomas. Ingen ska lynchar dig för det lilla felet får vi hoppas.

Nu går det ett rykte av en massa personer häri tråden att Wilma haft umgänge med en ny snubbe vid smeknamn W(V)iggo, av flertalet med skribenter. Tro det eller inte, upp till dig men fastna inte för en petitess som W eller V.

Helt otroligt.

Att MGMs arbetsbilar han nyttjat och deras loggar kontrolleras av polis behöver knappas styrkas för en lite tänkande individ, det är ju för fan en självklarhet! Vem kan ens tro något annat?

Skribenten #Mallorcakung säger därtill att det vid polisens undersökningen av bilarna fanns en avvikande tur där som inte hade med arbetet att göra. För polis att veta att den turen var avvikande frågar dom säkert platschefen på ålderdomshemmet om vilka turer MGM skulle kört dagarna efter Ws försvinnande. En tur avviker förmodligen har det med Ljungskile att göra.

Hur vet Uddevallaborna om denna tur då? Självklart hugger inte varje vittne av sig tungan för att man får yppandeförbud, säkert har denna avvikande tur diskuterats på arbetsplatsen.

1+1 blir 2, Hur svårt kan det va att tänka själva?

Alla dårar i tråden gnäller på att ingen info kommer fram och när väl något dyker upp så skriker alla utanför Uddevalla troll till alla lokalbor för att ni inte kan tänka och värdera själva. Töntar e vad ni är!

Någon säger något, självklarheter, men styrker inte uppgiften, det är så trådsanningar skapas, och meningslösa teorier i detalj fyller sida upp och sida ner baserat på luft. För att inte tala om alla sidospår det genererar, ta elförbrukningen till exempel, resulterade i elapparater på märkesnivå.

Information är av godo, obekräftad information mindre bra, man måste vara källkritisk, elementärt.
Citera
2019-11-29, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
1+1 blir inte alltid 2

1+1 kan bli 1 oxå

Om du har 2 sandhögar och lägger ihop dem blir det 1 sandhög

Det gäller att tänka utanför boxen

Vem är det som är tönt 😝

Och den här brilianta tanken från dig säger att man tänker utanför boxen om man måste ifrågasätta att MGMs arbetsbil och dess rutter är kollad av polis.

Jag håller med, man tänker så förbannat utöver boxen om man inte tror på att man loggat hans arbetsbil att man helt tappar kontakten med boxen.
Senast redigerad av iLivid 2019-11-29 kl. 07:36.
Citera
2019-11-29, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Om vi bollar med tanken att det finns en MGM2 kan det vara denna som är inne och ändrar för att allt ska peka på att det endast finns en MGM och själv sopa igen spår till nr2 då denna fått kalla fötter?

Helmystiskt!
Citera
2019-11-29, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Om jag var dig skulle jag kolla upp vilka som är skrivna på pappans hemadress. Är det nån som heter Yosef som är född 1996?

Nej det är det inte. Ingen heter Yosef där.
Citera
2019-11-29, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon säger något, självklarheter, men styrker inte uppgiften, det är så trådsanningar skapas, och meningslösa teorier i detalj fyller sida upp och sida ner baserat på luft. För att inte tala om alla sidospår det genererar, ta elförbrukningen till exempel, resulterade i elapparater på märkesnivå.

Information är av godo, obekräftad information mindre bra, man måste vara källkritisk, elementärt.

Du behöver inte vara källkritisk till att MGMs arbetsbil och vilka rutter han tagit med den på sitt arbetspass är kontrollerat av polis. Finns absolut ingen anledning, hade polisen inte gjort det vore det tjänstefel av dem.
Citera
2019-11-29, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Nej det är det inte. Ingen heter Yosef där.

Y är hemmahörande i Tyskland. Har inte ett skit med fallet att göra annat än att W har kommenterat på Y:s twitter eller instagram en av 70'000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in