2019-11-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pommeshstd
Motiv är väl lite tidigt att fantisera om?

Svartsjuka! så inte alls, fantisera du på
Citera
2019-11-29, 19:54
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Mgm nekade till brott senast igårkväll . Så tveksamt om han sagt något. Tror mer på att något i utredningsmaterialet pekat åt ett vist håll .

Nä inte erkänt, men han kan ju ändå yppat saker han själv inte är medveten om. Bara underligt att hux flux hitta en kroppsdel ??
Citera
2019-11-29, 19:55
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Du kan se om det hände efter/före döden. Rättsläkare alltså.

Hur blodflödet ser ut
Citera
2019-11-29, 19:55
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo
Om du tror att det endast finns ekorrar i våra skogar har du inte tillbringat mycket tid i skogen.

Räv drar iväg sitt byte t ex. Sen har du t ex lodjur och eventuellt varg.
Vildsvin. Maffian i Sydamerika använder sig ofta av grisfarmar för att göra sig av med kroppar.
Citera
2019-11-29, 19:56
Medlem
MentuMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Petar de andra fångarna på honom, så flyttas han till annat fängelse. Så fungerar det tyvärr.

Inte om dom petar tillräckligt hårt första gången
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Helt säker på att de va en liksäck? du kan väl länka iaf

Nej, inte säker. Bilder syns bara i knappt någon sekund. Svårt att se. Skickar länken, ta en titt om det blir samma för dig?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=593275078114903&id=3713497534 4
Senast redigerad av farbrorbertil22 2019-11-29 kl. 19:57. Anledning: Komplettering av text
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag gissar fortfarande på skogarna ovanför skjutbanorna.
Grabben kommer därifrån.
Han har lokalkännedom.
Wilma prylar hittades vid skjutbanorna.
FIKK har fortfarande sök där.
1000 spänn på att huvudet hittades där och resten av kroppen ligger där.
Ytterligare 1000 spänn på att grabben gjort allt själv.
Och ännu en sedel på att grabben inte tillhör nån klan...

Nä tror inte de, iaf inte där dom hittade kroppsdelen, för polaren var där o sökte igår.
Och polisen var inte i de området. Sen om de ligger andra kroppsdelar där låter jag vara osagt
Citera
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Vildsvin. Maffian i Sydamerika använder sig ofta av grisfarmar för att göra sig av med kroppar.

Tror inte det finns så mycket vildsvin i uddevallaområdet att tala om just nu faktiskt.
Citera
2019-11-29, 19:57
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbrorbertil22
Tittade precis på en livesändning från expressen ang fyndet. I början av sändningen, laggar en bild i enbart i någon sekund, en bild på tekniker som hanterar fyndet från en låda till en liksäck. (Vad jag uppfattar det som) jag hinner inte se om det går att urskilja, söker man på expressen visas denna bild som liten, har printscreen på detta men vet inte hur man lägger ut bilder här. Kolla om ni får fram samma på expressen, jag har sökt på facebook..

Minfil är superenkelt att ladda upp på!
Citera
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Nu är vi inte i den situationen i fallet med Wilma för där har en kroppsdel i alla fall hittats och jag hoppas dom hittar fler.
GM kan dömas för mord även om dom inte hittar någon dödsorsak utifrån dom kroppsdelar man hittar.
Det är annan kringbevisning som får honom dömd i så fall och jag hoppas dom har mycket.
Ditt egna fetade, rörande att GM "kan" dömas för mord även om dom inte hittar någon dödsorsak", tyvärr. Du borde fortsätta mjölka kossorna och mocka hästarna din DRÄNG.

Citat:
Polisen har gjort ett fynd som bekräftar att Wilma Andersson är död.

Enligt kriminologen Fatima Addberger talar mycket för att polisen har starka bevis mot den misstänkte pojkvännen.

– Kan polis och åklagare fastställa en dödsorsak och ett skeende kommer gärningspersonen att dömas, säger hon.
Artikel

Det tyder alltså på att MGM, Tishko, kommer frias från mordanklagelserna, då åtalet med största sannolikhet kommer ogillas (om åtalspunkten mord finns med, såklart).
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men kom igen nu..Förstå vad jag menar...
Hade pappan varit inblandad i transporten/dumpningen hade ju inte GM behövt stycka kroppen. Två man hade ju "lätt" kunnat transportera ut kroppen och dumpa kroppen. Nu är kroppen styckad, vilket var en förutsättning för att få ut kroppen för GM.

Att stycka kroppen är inte bara idealiskt ur transportsynpunkt om man vill väcka så lite uppmärksamhet som möjligt. Det är framförallt även viktigt när GM ska dumpa kroppen.

Anta att GM och hans pappa bar ut kroppen hel, kanske inlindad i en jättestor matta och lastade in den i en bil. Sen då? Nu hittades hon ju styckad, och var skulle de i så fall ha styckat henne om inte i bostaden? GM vill dumpa henne så snabbt och osynligt som möjligt på en plats där de tror att ingen ser dem. Dock, så finns det ändå en risk att en hundägare eller flanör kommer förbi. Skulle de då ha styckat henne i skogen? Knappast. GM vill stycka kroppen i lugn och ro på en plats där denne känner sig säker. Alltså är hemmet den lämpligaste platsen för GM i det här fallet.

Jag tror inte denne GM klarade av att stycka henne och planera och utföra dumpningen av likdelarna själv efter mordet. Han ringde nog ganska omgående pappa som hjälpte till med allting för att skydda sin son. Polisen har nog rätt mycket på pappan, annars skulle han inte vara anhållen nu. I det här fallet hoppas jag verkligen att han blir dömd och får maxstraffet för grovt skyddande av brottsling.
Citera
2019-11-29, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diabeteskoma
Nej, bättre att Polisen sköter det nu. De har troligen ett mera "hett" område. Vi behöver itne amatörer som klampar runt och sen också mår dåligt efter vad de ev får se..

Amatörer? MP är fan bättre än polisen visar många fall. Dom söker dag och natt om de skulle behövas medans polisen drar sig tillbaka. Så de va lite respektlöst sagt av dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in