2019-11-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Första problemet är avsikten. Mord lär bli svårt att bevisa, om inte polisen ligger inne med något avgörande i bevisväg. Det troligaste blir dråp eller grov misshandel, det kommer antagligen inte gå att bevisa att avsikten var att döda henne. Han kan alltid hävda att han tappade besinningen och tog strypgrepp, och när han kom till sans igen var hon död, etc etc.
Nästa problem blir vem som dödade henne. Om alla skyller på alla som vanligt, så får polisen problem. Men det blir spännande att se vad polisen har för material.
Synd om stackars Wilma och hennes anhöriga. Man önskar att unge tjejer vore mer nogräknade med vilka de umgås med.

Kan dömas för mord även om tappade besinningen och ströp henne. Problemet är om man inte kan fastställa exakt hur hon dog.
Citera
2019-11-29, 18:27
Medlem
Clay79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Sedan städades hela lägenheten med rengöringsmedel på lördagen. Sant vädrades. Ugnen och spisen värmde upp den och torkade.

Har hört av en kriminalare att blodspår är omöjligt att få bort. Jag trodde inte på det men han sa att man kan aldrig få bort allt.. Dvs sånt som inte syns för ögat finns alltid kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurresmorot
Ni som är duktiga inom juridik. Jag skriver om min fråga om vad det här fyndet spelar för roll i att fälla MGM..

Det polisen om fyndet som gör att hon till 100% är död, hur mycket hjälper det att fälla MGM?

Vet att det krävs en dödsorsak för att fälla för mord, men krävs det en kropp (i det här faller fler kroppsdelar alt. resten av kroppen) för att fastställa dödsorsak?
Stämmer! Dödsorsak måste fastställas.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reyman66
är det ingen här som vet nånting om styckning?, behövs inga elverktyg, räcker bra med en fogsvans
eller liknande, min gamle morfar var styckmästare kunde stycka ner en tjur på mindre en timme o utan elverktyg , ni anar in vad en gammal såg går igen benpipor o sånt , lättare än trä

Det behövs enbart en vass slaktarkniv. Vet man var man sätter kniven så hittar den i princip av sig självt, leder går isär i ett nafs och kött rinner av.

Jag skulle inte ge mig på att stycka med en morakniv, rätt sorts kniv och kunskaper.
Citera
2019-11-29, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Håller med , har dom plockat in pappan igen?

Oklart.. vet att han vart släppt men att polisen hade span på honom och han lär ju inte gå ostörd nu.
Citera
2019-11-29, 18:29
Medlem
Citat:
Fyndet som gör att polisen kan säga att hon till 100% är död, hur mycket hjälper det att fälla MGM?

Vet att det krävs en dödsorsak för att fälla för mord, men krävs det en kropp (i det här faller fler kroppsdelar alt. resten av kroppen) för att fastställa dödsorsak?

Nej det krävs ingen dödsorsak, räcker med att MGM orsakat döden. På ett antal olika sätt. Om han också styckat henne så finns det väl knivskador det räcker.

Jag misstog om den här mannen, han och hans anhang är mycket sjuka i huvudet.
Citera
2019-11-29, 18:30
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
Oklart.. vet att han vart släppt men att polisen hade span på honom och han lär ju inte gå ostörd nu.
Det är svart i huset, inga synliga bilar. Troligen ingen hemma hos MGMs pappa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flawful
Hämta faanskapet och ut för vallning , vallning tills allt sökande är avklarat!!!
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divine4ever
https://www.expressen.se/gt/polisen-bekraftar-avgorande-fynd-i-wilma-fallet-hittat/?fbclid=IwAR1GzLWjDuPMefqtV32ux-rtgyVwld8PzE_CH0OPiiK-DCYuj_HsycvGSBM
Ser ju ut som det här var när kroppsdelen hittades. Ca 20 sek in på de rörliga bilderna. De lyser med ficklampan.
Citera
Bannlyst
Är det någon som vet vart kroppsdelen hittats? En kompis hade kört förbi ett område i Orust där polisen hade spärrat av samt tekniker på plats men han menade på att polisen gick uppe på ett krön och satt upp arbetslampor
Citera
2019-11-29, 18:31
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Stämmer det så borde hennes föräldrar åtalas.
Var det sant att hennes syster är ihop med någon släkting till gm? Blir trevliga släktträffar i så fall.

Trådsanning/spekulation.
Citera
2019-11-29, 18:33
Medlem
Diabeteskomas avatar
Citat:
Fyndet som gör att polisen kan säga att hon till 100% är död, hur mycket hjälper det att fälla MGM?

Det beror på vad som hittats och vilka skador den kroppsdelen har. Det är olustigt att spekulera men tänkt dig att någon slagits ihjäl, trubbigt vål mot huvudet. Sedan kapas huvudet - och hittas. Då kan, ev, en, ganska tänkbar dödsorsak "fastställas".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in