2019-11-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sodar
Min personliga uppfattning om kurder är att de är relativt civiliserade i samhället, många kurder vidareutbildar sig OM MAN JÄMFÖR MED ANDRA FOLKGRUPPER eller arbetar åtminstone. Jag menar alltså inte att en majoritet av kurderna är högutbildade i Sverige, innan någon hoppar på mig om det, utan jag syftar på om man ska ställa kurderna gentemot några andra folkgrupper som finns i Sverige.

Samtidigt som det finns en del civiliserade kurder så håller de fortfarande hårt på sin kultur och religion, men att de håller det för sig själva i så fall.

Det är MIN uppfattning om kurder.

Ok. Men vad tror du om kulturen när det kommer till att bli dumpad av en tilltänkt brud?
Citera
2019-11-24, 19:46
Medlem
sodars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Om du nu känner familjen kan du väl berätta här så vi alla kan bilda oss en uppfattning och försöka lägga detta puzzel så det blir löst .
Eller vet du något som kan vara av intresse exempelvis vad MGM gjorde från den 14/11 tills han blev anhållen . Lika så när det gäller pappan vad han gjorde från den 14/11 tills han tog in idag .
Sen vet jag att det har snackats om ett par gröna garagedörrar , dessa hade med varit intressant att veta var de är .
Det fetstilta kan jag svara på. En spådam har sagt att polisen ska leta efter gröna garagedörrar.
Citera
Medlem
https://www.merinfo.se/search?ae6=Friarleksvägen%203&ae4=Uddevalla&d=p

Dessa bor på adressen, inga företag kopplade till någon av dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surfcruiser
Det var inte denna som ser ut som bilskrot/verkstad på flygfoto och nära Ängebacken?

https://goo.gl/maps/5Ta5d64k59sZNv7s7

Ligger en bilverksta på Hovhultsvägen
Citera
Medlem
Någon som vet vart de är ute och letar efter W nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Hmm, då är det något som är suspekt här. Enligt Ratsit så är pappan gift med den kvinna som är skriven på samma adress som han. Och om jag tolkar det rätt så är denna kvinna ej MGM:s mor.

De verkar sannerligen syssla med någonting märkligt.

Då har hon alltså skrivit ett annat förnamn i Sverige än vad hon faktiskt heter.
Hur har du kommit fram till att det inte är mamman?
För alla deras 3 barn har ju samma mamma, varav den yngsta är cirka 3 år idag och de bor tillsammans..?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Pappan berättar till media att W var hemma hos honom när hon och sonen (mgm) tjafsat. De brukade prata hon och pappan. Därefter brukade pappan skjutsa hem W till mgm. Så ta nu och lugna ner dig.

Det behöver inte vara sant.
Citera
2019-11-24, 19:47
Medlem
Jag var inne på det tidigare och trodde med det få igång en diskussion om förhörsteknik, meningen nappade. Att pappan sitter anhållen på sannolika är väldigt intressant för förhörsledarna. Får se om pappan blir häktad också, vilket är för tidigt att yttra sig om ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Det blir mycket enklare för polisen nu.Dom har 2 historier som måste malla med varandra.Ex men det sa inte din pappa någon av er ljuger.
Citera
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Igår morse brann dock en bil vid ställverket i Uddevalla. Totalt utbränd. Men vi har ingen bild från det fallet, så kan inte se huruvida det var en Ford Fokus.

Jag är också extremt nyfiken på denna bil. Transportbilen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hmm det är ju en sjö längre in på den vägen, det kan ju vara något för dom att titta på

Ja eller en kik inne på skroten?

Vi vet ju inte om gårdagens rykte stämmer?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Pappan är facebookvän med en Kadr* Dal*p*
* = i

Ovanstående person är huvudman på Däcklagret i Uddevalla HB.
Citera
2019-11-24, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Två historier som skiljer sig är ju inte något som leder till fällande dom.
Men visst, det är ett steg i rätt riktning

Det är mycket lättare för mördaren och måla sig in i ett hörn av lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in