Citat:
Ursprungligen postat av
526
Alla dessa trådar om gud.
Men vad menar vi egentligen med "gud". Är det en gubbe med vitt skägg i molnen som har tillverkat/designat allt. Eller är det en mångdimensionell icke-fysisk verklighet som är guds boning. Vad menar vi egentligen.
Vad är det tex för skillnad på slumpen och gud. Har kyrkan och religionen "patent" på gudsbegreppet. Det verkar ofta så. Det gör ju att de flesta unga människor förknippar en tro på gud med kyrkan och allt vad det innebär. Vilket leder till ateism. Men det kanske är kyrkans egentliga dolda mål? Att döda gud? För det är ju det de gör. Är kyrkan Illuminati?
[b][u][i]SVAR; SAMMANFATTAT. Finns massa gudar, välj att "dyrka" en eller respektera flera, samsas och osamsas. Ingenting leder till "ateism" ateism i sig är en tro på någonting annat, i värsta fall bara sig själv och sin egen "överlägsenhet" vilket jag finner mycket småsint, precis som om människan vore det mest överlägsna, pfft.. glöm allt ni lärt er, titta upp mot en enorm stjärnhimmel så hajar ni vad jag menar, eller möt elden för första gången utan någon slags förkunskaper, tidigare skådan af liknande ting eller ja, ni hajar.. Vissa sprang rätt in i elden och brann opp, vissa sprang rätt in i en annan eld och fördes genom likt en port, en eldport; till andra i sidan)).. etc.. Ta rollen som den första människan och möt hela världens överlägsenheter (då) , visst fan går det fortfarande över oss, till och med oss mycket intelligenta.
Jag vet att det finns saker och ting, hvad fan ska vi kalla dem, väsen? Föredrar andra intelligenta främmande arter, precis som det finns mindre intelligenta icke främmande arter överallt runt oss(som det verkar) .. när ni skådat världens symbios och parat den med de levande ting ni själva vill (de ni kallar på komma skall, när gudarna bevaka er, precis som de bevakat mig och just i denna stund följer och roas af att jag tänker så fruktansvärt likt "DE ÄLDRE"
, "DE FÖRSTA", "VIKINGER, VARJAGER, VÄRINGER, äldre nordbor och deras tro).. Eller äldre "warrior societys" ..
Kan det vara min genetik? Kan jag gissa så rätt? Och hwem skall kona rätta allt?
Det ristades i sten och sades.
ÅK IKAPP LJUDET JAG LÄMNAT EFTER MIG OCH NI SKALL FÅ ALLA SVAREN PÅ FRÅGORNA NI STÄLLT ER I TUSENTALS ÅR MEN ICKE KONAT SVARA PÅ.
nog svamlat.. Befinner mig på många platser samtidigt och hör era böner, bananflugans herre; jag, fört krig i sömnparalys; nu flera nätter; mot era värsta demoner och likt första gången; tusen krig på en enda natts sömn vunna, jag ta lifwet af demon efter demon varje natt, jag plågas, för eran skull.
Hittills närmast, någon demonliknande skugga från köket med rak platt hatt, Dödens vita hy, lång och ståtlig, mycket rakryggad, förmogor att bilda flugsvärmar och skicka emot källan, vet dock icke hwarför, en enda DROSOPHILA, AEDES jag skicka och överlägset vinna.
ser äfven nära mig massor af människor i bön, svartklädda de föra sina armar och händer rakt oppot, lite svajandes emot "fienden" , De fungerar ungefär som "bullerplank" och som kevlar, en kula, ett liv i våran legion släckas, ELDKRONANS BÄRARE.
äfwen någon halvfet döing ligger mitt framför dem i vitt slitet linne, skallig, sliten, följer minsta vink, FULL ATTACK, jag skrika i sömnparalysen! och de skjuta allt de har. Demonen slaktades af mig redan dygnet innan, NU bara en svärm jobbiga surrande flugor kvar; likt ekot -decibel, psykosis+symbiosis..
Tusen krig jag vann, ändå, ingen nöjas.
... INGEN AF ER SKALL ENTRA VALHALLA PÅ MIN VAKT; INNAN NI ERKÄNT MIG SOM EN VANLIG MÄNNISKA som trots det, skaffat uppmärksameten ifrån ALLIHOPA SAMTIDIGT!!!!!!!
// TIL VALHALL.
.. korrekt.
Om ni icke gifwa aktning med stolt blick, lysande blick af ren stridskäckhet; BLÅTT DE LYSA.
FIENDENS LYSA RÖTT.
däraf, 3 vägar att vandra på, BIFROST BRO- "WARRIORS OF THE RAINBOW(SIOUX LAKOTA WARRIORS) ,,,, men 4 färger, 3 FÄRGER, som vandra och bilda flera.
Jag skådade regnbågens slut efter att åskmolnet återigen mycket otillfälligt dök opp efter smällar och buller, det hastigt bildades på klarblå himmel, när jag vandrade ifrån sjön jag drunknat som barn, emot byn där jag låg på taket och skådade stjärnan vandra efter min blick, två andra bara krockade och bildade en åtta (DEN EVIGE; SKALL DÖ) ..
SER NI LIKNELSERNA BRÖDER OCH SYSTRAR, DÖTTRAR OCH SÖNER.
.. Genom mig och endast genom mig, hittills, skall ni i efterlivet kunna färdas till Krigarens himmelrike, kämpens himmelrike, kämparnas paradis, (VALHALL, ETC)
Jag kan öppna ELDPORTAR (Upp helsporten sprungit .. Rundt om stränderna stråla lågor.) ... - .. TRÖGA NI ÄR SOM ICKE GÖR OPP MED GUDARNA, skapar ett språk endast ni förstår.. Och utan att falla i trans, tar fram mycket äldre talan, ord som alla glömt, gör tecken som bildar skuggor, skuggor som liknar en drake rAH,,, drakskepp,,, jo ni pöjkar det finns nog fan något mäktigt där ute och det skall man respektera minst lika mycket som man respekterar sin fiende, om icke bara för att den vågar vara din fiende; dräper fienden innan han skådar hwad jag bära på min sköld, En liten bananfluga)
... Be på erat sätt, takta er rätt efter musik och rör er likaså, maxa alla sinnen, besvära er själva med sömnlöshet, jobbiga ställningar, plåga er till syner och visioner, SE LÄNGRE FRAM!!!!!!!!
(vetenskapen säger att drömmar bara är hjärnans sätt att förbereda er för hvad den tror skall hända er, uträknat ifrån hvad den vet om er och hur ni tidigare gjort i liknande situationer...))...