2019-11-29, 15:36
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Till inte obetydlig del fagra löften från sionistiska rekryterare som lovade guld och gröna skogar i Israel, men alla som reste dit har i efterhand inte varit så nöjda. Du tycks i alla fall hålla med om att din siffra på 350K inte stämde.

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Jews_in_Iran

Citat:
At the time of the establishment of the State of Israel in 1948, there were approximately 140,000–150,000 Jews living in Iran, the historical center of Persian Jewry.[81] About 95% have since migrated, with the immigration accelerating after the 1979 Islamic Revolution, when the population dropped from 100,000 to about 40,000.[82] Following the Iranian Revolution, some 30,000 Iranian Jews immigrated to Israel, while many others went to the United States and Western Europe.

On March 16, 1979, Habib Elghanian, the honorary leader of the Jewish community, was arrested on charges of "corruption", "contacts with Israel and Zionism", "friendship with the enemies of God", "warring with God and his emissaries", and "economic imperialism". He was tried by an Islamic Revolutionary Tribunal, sentenced to death, and executed on May 8,[60][83] one of 17 Iranian Jews executed as spies since the revolution.

Så en liten del av alla judar flyttade till Israel, Iran avrättade ledaren för det judiska samfundet och du påstår att judarna får skylla sig själva antar jag?
Citera
2019-11-29, 15:55
Medlem
Citat:
Det kanske du borde slagit upp innan du förnekade att Västbanken är ockuperad.
Området heter Judea och Samaria.
Och det är inte ockuperat.
En lögn blir inte sanning ju mer lögnen upprepas.
Citera
2019-11-29, 16:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Området hette så för 2000 år sedan, och det är ockuperat enligt alla inklusive Israel. Frågan hur du kan veta att det inte är ockuperat samtidigt som du inte vet vad ockupation är kvarstår.
Citat:
En lögn blir inte sanning ju mer lögnen upprepas.
Prova att tillämpa detta själv.
Citera
2019-11-29, 16:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Eller så kan man läsa i historieböckerna:
...The reign of Shah Abbas I (1588–1629) ...
Ja, jag är säker på att det var historia från 1500-talet som judar som emigrerade under 1900-talet tänkte på
Citat:
Forts om "mönsterlandet" Iran som enligt Xenonen och övriga antisemiter i tråden omvärlden verkar ska modellera sin förhållning till judar:
Var har jag kallat Iran "mönsterland"? Det var du som nyss berömde mullorna för att skydda judar.

Citat:
Så en liten del av alla judar flyttade till Israel, Iran avrättade ledaren för det judiska samfundet och du påstår att judarna får skylla sig själva antar jag?
Har du missat att revolutionen var en blodig historia där framförallt stora mängder perser som ansågs avfallit från islam dömdes till döden efter minst lika summariska rättegångar? Att en jude på tveksamma grunder också strök med är knappast förvånande.
Citera
2019-11-29, 16:16
Medlem
Citat:
Området hette så för 2000 år sedan, och det är ockuperat enligt alla inklusive Israel. Frågan hur du kan veta att det inte är ockuperat samtidigt som du inte vet vad ockupation är kvarstår.

Prova att tillämpa detta själv.
Det heter fortfarande så!
Att araber och vänsternissar i väst hittat på ett nytt Ersättningsnamn för att försöka radera bort att det är just Judarnas land betyder att De ersatt Sanningen med en Lögn.
Det är inte ockuperat.
Förklara på vilket sätt?
"Vems är" landområdet?
Vem köpte det rätt och riktigt?
Vad skulle hända tror du om er våta dröm om ett "befriat palestina" blev verklighet??
Well, jag pratar med en notorisk lögnare så förväntar mig inget sanningsenligt svar... 😒

Blodbad på judar är vad som skulle ske!!!
Och det vet du.
Skäms människa!!!

Säger inte att judar är alltid oskyldiga eller trevliga...
Men rätt ska vara rätt!
Citera
2019-11-29, 16:20
Medlem
Citat:
Lika sant som att förintelsen aldrig ägt rum....
Vissa håller sig till fakta och vissa tror på tomten.
Citera
2019-11-29, 16:27
Avstängd
Citat:
"Vems är" landområdet?
Vem köpte det rätt och riktigt?
Svara på några av dina egna frågor med källhänvisningar, tack!

Området ockuperades av Israel 1967 och de valde att inte annektera det eftersom där bodde för många palestinier de inte ville ge medborgarskap. Det "köptes" inte, det var en militär erövring.
Citera
2019-11-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Lika sant som att förintelsen aldrig ägt rum....
Vissa håller sig till fakta och vissa tror på tomten.
Lögn
Citera
2019-11-29, 16:48
Medlem
Citat:
Svara på några av dina egna frågor med källhänvisningar, tack!

Området ockuperades av Israel 1967 och de valde att inte annektera det eftersom där bodde för många palestinier de inte ville ge medborgarskap. Det "köptes" inte, det var en militär erövring.
Lögn
Det är från första början judarnas land.
De äger det.
Och araber och muslimer har det bättre i Israel än i sina egna länder.
Säger inte att judar alltid är världens trevligaste folk,
men gäller även andra folk, men vad skulle hända om ett "befriat palestina" blev verklighet???
Det var ju flers islamiska länder som 1967 förberedde krig emot den lilla judiska staten!
Och förlorade på sex dagar...
Gud har Sin Hand över Israel.
Islam däremot är djävulens lögn!
Citera
2019-11-29, 17:01
Avstängd
Citat:
Det är från första början judarnas land.
Vi som inte är religiösa fanatiker anser inte att man "äger" ett land för evig tid bara för att ens förfäder en gång bodde där. För övrigt är vi alla ättlingar till de judar som bodde där under israeliska kungadömet. Tror du jag får åka dit och utropa ett land för det?
Citat:
Det var ju flers islamiska länder som 1967 förberedde krig emot den lilla judiska staten!
Tvärtom förberedde sig dessa länder på att Israel skulle anfalla eftersom Sovjet påstod sig ha bevis för att så var fallet. Det var av allt att döma inte sant, men efter mindre israeliska angrepp som räden mot Samu eller bombningar inne i Syrien ville de inte chansa. Arabstaterna visste att om de angrep skulle de få världsopinionen mot sig.
Citat:
Gud har Sin Hand över Israel.
Islam däremot är djävulens lögn!
Religiösa fanatiker har alltid varit en plåga i området. Jag antar att om Israel skulle förlora ett krig skulle du bara rycka på axlarna och säga att Gud tagit sin hand från landet så de förtjänade att dö. Islam kristendom och judendom är bara dialekter på samma jäkla ökenreligion.
Citera
2019-11-29, 17:23
Medlem
Citat:
Vi som inte är religiösa fanatiker anser inte att man "äger" ett land för evig tid bara för att ens förfäder en gång bodde där. För övrigt är vi alla ättlingar till de judar som bodde där under israeliska kungadömet. Tror du jag får åka dit och utropa ett land för det?

Tvärtom förberedde sig dessa länder på att Israel skulle anfalla eftersom Sovjet påstod sig ha bevis för att så var fallet. Det var av allt att döma inte sant, men efter mindre israeliska angrepp som räden mot Samu eller bombningar inne i Syrien ville de inte chansa. Arabstaterna visste att om de angrep skulle de få världsopinionen mot sig.

Religiösa fanatiker har alltid varit en plåga i området. Jag antar att om Israel skulle förlora ett krig skulle du bara rycka på axlarna och säga att Gud tagit sin hand från landet så de förtjänade att dö. Islam kristendom och judendom är bara dialekter på samma jäkla ökenreligion.
Varför är man då så förblenat intresserade i hela världen angående detta enda lilla judiska land om det " är samma sak"???!!
Varför inte låta judiska folket få sitt Enda lilla Historiska och Bibliska Demokratiska Land där även massvis med andra folkslag och troende tillåts till skillnad mot världens 51 (!) islamiska länder????
Varför riktar man Aldrig Ögat emot de enorma arab/islamländerna???
Citera
2019-11-29, 18:06
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja, jag är säker på att det var historia från 1500-talet som judar som emigrerade under 1900-talet tänkte på

Jag glömde att allt som skedde innan 1948 inte existerar i din frireligiösa värld, men i verkligheten så fanns det något också innan.

Citat:
Var har jag kallat Iran "mönsterland"?

Du har många gånger hävdat att judar blev behandlade helt OK i den muslimska världen och i Iran i synnerhet. Alltid verkar det som, eftersom du så bekvämt inte behöver ta hänsyn till något som skedde innan 1948 och efter 1948 så kan du så bekvämt skylla allt på Israel. Så det är alltid judens fel i slutändan.

Citat:
Det var du som nyss berömde mullorna för att skydda judar.

Nej det gjorde jag inte. Jag kan inte se hur jag berömde mullorna på något sätt.

Citat:
Har du missat att revolutionen var en blodig historia där framförallt stora mängder perser som ansågs avfallit från islam dömdes till döden efter minst lika summariska rättegångar? Att en jude på tveksamma grunder också strök med är knappast förvånande.

Frågan är hur du kan få det till att judarna blev behandlade "väl". Är att de inte dödade alla judar något som vi ska knäböja inför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in