2019-11-28, 15:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
"Under en pressträff i polishuset i Uddevalla under torsdagen sa Caroline Fransson också att det inte går att utesluta att Wilma Andersson är i livet, och att förhoppningen är att förundersökningen ska få lyckligast tänkbara slut.

Hon tillade dock att chanserna för att Wilma ska hittas vid liv minskar för varje dag och åklagaren konstaterar också att både hennes och Uddevalla tingsrätts uppfattning är att det föreligger sannolika skäl att misstänka att ett mord har begåtts".

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/misstankarna-i-wilma-fallet-har-st%C3%A4rkts-svart-suv-beslagtagen-1.20882689

"...inte går att utesluta att Wilma Andersson är i livet...".

Hur ska man egentligen tolka allt? Misstänker de att hon är avliden eller inte? Har de bevis på att hon är avliden eller inte?

Polisen kan inte säga att W är avliden utan kroppen även om de är så gott som säkra på det, man är korrekt och saklig.

Tolka det som att W är avliden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja och vilket bekräftar min egen lilla utredning.

Som förälder så hade jag satt stopp på hennes fåfänga i kring sitt eget utseende, så otroligt snygg var hon inte dock så har hon ett eget utseende av den typen som efterfrågas idag.
Det där kan ha utvecklats till att gå in djupare, möten med män och möjligen resor eller löften om till Tyskland/USA, det kan finnas andra videos ute, faktiskt att jag tror det.

Vilket i sin tur kan ha utmynnat i det som har skett, tyvärr ganska vanligt.

Är du på riktigt eller? Är du förälder alls? Lycka till att stoppa en 17-årig tjejs fåfänga, var du ens fått det från att hon skulle vara fåfäng. Och vem är du att kommentera hennes utseende? Så himla lågt! Och du ska vara vuxen och förälder?
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
"Hon kan ligga här inne" ?? 🙄 vart??
Men...! Ska hen gå in och leta igenom hela fabriken ensam!? Om hen visste exakt under vilken kartong hade du inte läst det här.
Citera
2019-11-28, 15:20
Medlem
Då stämmer angivna tider någorlunda i min hypotes.

Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Enligt en granne så var det mellan kl 18-19 den 14e som bråk från mgm lgh hördes, mellan kl 02-04 den 15e alltså tidig/natten till fredag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
De har ju nått som gör att de misstänker honom för mord... Sen kan dom ju såklart inte säga att hon är död, utan att ha hittat kropp. Men misstankarna mot MGM har ju stärkts även efter häktningsförhandlingen..

De måste väl ha nåt som tyder på att hon kan vara död, men lika gärna vara i livet för att uttala båda delarna. För att ena stunden misstänka mord och för att i nästa stund säga att man hoppas att hon fortfarande lever. Jag vet inte, jag tycker bara det känns konstigt och förvirrande.
Citera
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vi behöver veta om han arbetade på fredagen 15/11 och hans arbetstider

Ok. Jobbade han åt kommunen eller något privat bolag?
Jag hade fått för mig att han hade jobbat Mån-Tisd men inte hört något alls om fredagen. Borde ju vara någon som läser här som kan upplysa.

Vet vi vilken dag han var hem till sin far?
Citera
2019-11-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MCL85
"Under en pressträff i polishuset i Uddevalla under torsdagen sa Caroline Fransson också att det inte går att utesluta att Wilma Andersson är i livet, och att förhoppningen är att förundersökningen ska få lyckligast tänkbara slut.

Hon tillade dock att chanserna för att Wilma ska hittas vid liv minskar för varje dag och åklagaren konstaterar också att både hennes och Uddevalla tingsrätts uppfattning är att det föreligger sannolika skäl att misstänka att ett mord har begåtts".

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/misstankarna-i-wilma-fallet-har-st%C3%A4rkts-svart-suv-beslagtagen-1.20882689

"...inte går att utesluta att Wilma Andersson är i livet...".

Hur ska man egentligen tolka allt? Misstänker de att hon är avliden eller inte? Har de bevis på att hon är avliden eller inte?

De kan inte bekräfta att någon är död utan att veta om att hon är död. Jag skulle tro att de misstänker att hon är avliden.
Eftersom mgm fortfarande är misstänkt, så har de troligen hittat spår tex blod, men inte så pass mycket att de med säkerhet kan fastställa att personen dött.

Kanske har det skickats sms i stil med "Kom hit, jag behöver hjälp" till mgm2 under kvällen/natten hon försvann, ingen av dem har en bra förklaring på vad de gjorde och därför är båda två misstänkta.

Polisen har bevis på att något hänt, men saknar bevis på vad som hänt. Så tolkar jag det iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Nja börja sakna eller reagera på att hon inte gick att få kontakt med/inte svarade var väl rätt tidigt men anmälan till polisen var den 17/11...eller?

Ja jag vet inte 🤔 men det har säkert sin förklaring...
Jag själv hade ju blivit orolig direkt om jag inte fått svar/kontakt 🙈 men det är ju jag 🤔

hade hon inte en enda vän att kontakta under tiden 14/11-17/11 ? eller skvallra vad har hänt eller fråga något ? ingen saknade henne ? inte pojkvännen inte pojkvännen pappa elle familj heller ?!
Citera
Medlem
Jag tror han arbetade på fredagen, men har inga bekräftade uppgifter och inga arbetstider.

Enligt media var han hemma hos pappa på måndagen (tror jag)

Citat:
Ursprungligen postat av ThirdM
Ok. Jobbade han åt kommunen eller något privat bolag?
Jag hade fått för mig att han hade jobbat Mån-Tisd men inte hört något alls om fredagen. Borde ju vara någon som läser här som kan upplysa.

Vet vi vilken dag han var hem till sin far?
Citera
2019-11-28, 15:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag har nu öven citerat mig själv och utvecklat min hypotes, kan du lägga till något i den tro?

Jag skulle kunna göra det, vill dock inte ge någon möjlighet att kanske undanröja något, har kontakt med folk som har för avsikt att undersöka en konkret plats som jag finner mycket intressant

Har resonerat för mig själv exakt så som du har gjort, samma ingångsvärden och hamnat vid sjöarna som jag har nämnt.

Ditt inlägg kring det här är något av det klokaste och mest läsvärda i tråden tycker jag, även om Kalix, brödrost, gröna portar och lite andra tokigheter har framkallat några skrattattacker.
Citera
2019-11-28, 15:26
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Tillägg till nedan hypotes,

Mord i lgh torsdag kväll 19-22 (?)

Bära ned kropp till fordon torsdag-fredag natt 01-02 (?)

Leta efter dumpningsplats samt köra till Ljungskile torsdag-fredag natt 02-04 (?)

MT i Ljungskile mellan kl. 02-04 (?)

MT lämnar Ljungskile för att söka ny plats för dumpning av kropp torsdag-fredag natt 02-04 (?)

MT dumpar kropp tidigt fredag morgon 03-05 (?)

MT kör hem från dumpningsplatsför att duscha 03-05 (?)

MT hemma senast fredag morgon 05-06 (?)

MT på jobbet 07-08 (?)

Ytterligare tillägg;
Att köra på småvägar nattetid i kolsvart mörker med mer eller mindre regn, med en kropp i bilen tar nog längre tid än normal körtid på samma sträcka.

Att leta efter en dumpningsplats tar också tid i anspråk

Att den MT kanske varit på några andra platser före eller efter Ljungskile tar också tid i anspråk

Att bära ut kropp ur fordon och bära in den en bit från vägen tar tid i anspråk

Att försöka dölja kroppen med grenar och granris mm. tar också tid i anspråk

Om man gör en sannolik kalkyl på tidsuppgifter (som jag inte har) så kan man få ett hum om hur långt bort den MT eventuellt kan ha gjort sig av med kroppen och sedan söka i ett par km radie i det området.

därför fråga;

Finns det några bekräftade tidsangivelser som framkommit hittills?

Edit; Förtydligande, dumpingsplats ligger cirka 2 timmar från den MT bostad och cirka 1 timme från Ljungskile. Var hamnar vi då i en radie av 2-3km?
Vad är det som kopplar händelsen till Ljungskile? Intresserad även om det bara är din hypotes. Är det vittnesmål från kvinnan som såg billyktor på natten? Eller har du något annat som kopplar mgm till Ljungskile? Varför hittar han särskilt bra just där?
Citera
2019-11-28, 15:27
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Finns ingen gräns för häktning i Sverige. Så länge utredningen går frammåt kommer han omhäktas var 14 dag, alt tom var 4 vecka och utredningsläget är extremt bra.

Längsta i Sverige är 4 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in