2019-11-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja och vilket bekräftar min egen lilla utredning.

Som förälder så hade jag satt stopp på hennes fåfänga i kring sitt eget utseende, så otroligt snygg var hon inte dock så har hon ett eget utseende av den typen som efterfrågas idag.
Det där kan ha utvecklats till att gå in djupare, möten med män och möjligen resor eller löften om till Tyskland/USA, det kan finnas andra videos ute, faktiskt att jag tror det.

Vilket i sin tur kan ha utmynnat i det som har skett, tyvärr ganska vanligt.

Är du dum på riktigt eller!!!
Har själv en dotter, lika sprallig och glad som W verkar vara på den profilen!! Som barn bör va!! Så jävla onödig kommentar!! Inte fan finns det någon som helst belägg i din kommentar som kan rättfärdiga det som hänt henne nu!!
Citera
2019-11-28, 15:02
Medlem
Tillägg till nedan hypotes,

Mord i lgh torsdag kväll 19-22 (?)

Bära ned kropp till fordon torsdag-fredag natt 01-02 (?)

Leta efter dumpningsplats samt köra till Ljungskile torsdag-fredag natt 02-04 (?)

MT i Ljungskile mellan kl. 02-04 (?)

MT lämnar Ljungskile för att söka ny plats för dumpning av kropp torsdag-fredag natt 02-04 (?)

MT dumpar kropp tidigt fredag morgon 03-05 (?)

MT kör hem från dumpningsplatsför att duscha 03-05 (?)

MT hemma senast fredag morgon 05-06 (?)

MT på jobbet 07-08 (?)

Ytterligare tillägg;
Att köra på småvägar nattetid i kolsvart mörker med mer eller mindre regn, med en kropp i bilen tar nog längre tid än normal körtid på samma sträcka.

Att leta efter en dumpningsplats tar också tid i anspråk

Att den MT kanske varit på några andra platser före eller efter Ljungskile tar också tid i anspråk

Att bära ut kropp ur fordon och bära in den en bit från vägen tar tid i anspråk

Att försöka dölja kroppen med grenar och granris mm. tar också tid i anspråk

Om man gör en sannolik kalkyl på tidsuppgifter (som jag inte har) så kan man få ett hum om hur långt bort den MT eventuellt kan ha gjort sig av med kroppen och sedan söka i ett par km radie i det området.

därför fråga;

Finns det några bekräftade tidsangivelser som framkommit hittills?

Edit; Förtydligande, dumpingsplats ligger cirka 2 timmar från den MT bostad och cirka 1 timme från Ljungskile. Var hamnar vi då i en radie av 2-3km?

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Torsdag 14/11 kväll hörs bråk från den MT bostad som pågår i ca. 20 minuter sedan tystnad.

Natt mellan torsdag 14/11 samt fredag 15/11 hör granne tunga steg i trapphuset

Natt mellan torsdag 14/11 samt fredag 15/11 vid kl.02-04 finns iakttagelser vid sjö i Ljungskile

Jag har inga tidsuppgifter avseende bråket eller de tunga stegen i trapphuset, men om den MT mördat Wilm någon gång under torsdags kvällen, men väntat tills cirka 01-02 med att våga sig ut till ett fordon med kroppen. Därefter åkt mot Ljungskile, han är framme runt 02-04.
Polis har ju letat mycket i just Ljungskile utan resultat. Kan vara så att den MT letat efter en lämplig plats och därför befunnit sig i Ljungskile, men valt att inte dumpa kroppen där av någon anledning (finns uppgifter från någon i Ljungskile att hennes hundar börjat skälla).

Om ovan scenario stämmer, så har den MT varit i Ljungskile kl. 02-04 för att därifrån köra till en plats där han dumpat kroppen. Det ljusnar sent, men folk börjar röra på sig till arbeten mm. från kl.06 på morgonen.
Enligt denna teori så har den MT haft cirka 2 timmar (från Ljungskile) på sig att dumpa kroppen. Alltså, max 2 timmar från Ljungskile. Den tiden kan vara kortare också beroende på när han befann sig på arbetet på fredagen 15/11. Lägg även till tid för hem, duscha, åka till jobbet.
Senast redigerad av KSP 2019-11-28 kl. 15:10.
Citera
2019-11-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vilka är Wilmas andra instagramkonto då?

https://instagram.com/wilmanouvelle?igshid=f7qi6xbu9dwv

Och

https://instagram.com/wilmaprivaatt?igshid=v37wo25vdnoq
Citera
2019-11-28, 15:04
Medlem
Tipsa polisen!

Citat:
Ursprungligen postat av Stigenbo
Jag tror sj hon kan ligga här inne el källaren då det är väldigt mkt utrymme och skräp ingen vetksamhet längre effter brand allt står helt öppet och ävrn vet att det rör sig mkt skummisar av utomnordisk härkomst så det är nog ett hett tipps. https://www.google.com/search?q=wipco+stigen&client=ms-android-samsung-gs-rev1&hl=sv&prmd=mivn&sxsrf=ACYBGNTvscFisTRkFvF_ztT Gl9CzHJOIBQ:1574949301982&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ved=2ahUKEwjC97uth43mAhVmx4sKHebCDqQQ_AUoAnoECA4 QAg&biw=412&bih=718&dpr=2.63#imgrc=TjR9Ze5pGZrFoM
Citera
2019-11-28, 15:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Torsdag 14/11 kväll hörs bråk från den MT bostad som pågår i ca. 20 minuter sedan tystnad.

Natt mellan torsdag 14/11 samt fredag 15/11 vid kl.02-04 finns iakttagelser vid sjö i Ljungskile

Jag har inga tidsuppgifter avseende bråket eller de tunga stegen i trapphuset, men om den MT mördat Wilm någon gång under torsdags kvällen, men väntat tills cirka 01-02 med att våga sig ut till ett fordon med kroppen. Därefter åkt mot Ljungskile, han är framme runt 02-04.
Polis har ju letat mycket i just Ljungskile utan resultat. Kan vara så att den MT letat efter en lämplig plats och därför befunnit sig i Ljungskile, men valt att inte dumpa kroppen där av någon anledning (finns uppgifter från någon i Ljungskile att hennes hundar börjat skälla).

Om ovan scenario stämmer, så har den MT varit i Ljungskile kl. 02-04 för att därifrån köra till en plats där han dumpat kroppen. Det ljusnar sent, men folk börjar röra på sig till arbeten mm. från kl.06 på morgonen.
Enligt denna teori så har den MT haft cirka 2 timmar (från Ljungskile) på sig att dumpa kroppen. Alltså, max 2 timmar från Ljungskile. Den tiden kan vara kortare också beroende på när han befann sig på arbetet på fredagen 15/11. Lägg även till tid för hem, duscha, åka till jobbet.

Trevligt att fler än jag tittar på kända omständigheter och genom det försöker hitta platser som kan passa in.

Som sagt, jag hade tidigt ett intresse för de två största sjöarna öster om Ljungskile utmed Vassbovägen, särskilt den västra av dem.

Tycker att man borde söka noga runt sjön, tror dock inte att hon finns i sjön.
Citera
2019-11-28, 15:06
Medlem
Husransakans avatar
Har GW uttalat sig? Hade vart intressant att höra hans teori.
Citera
2019-11-28, 15:07
Medlem
meiis avatar
Citat:
Tipsa polisen!

Ligga här inne?? Vart 🙄

Oj 😔 Citerade fel inlägg 🙈 ursäkta var meningen till det du citerade med tipsa polisen
Citera
2019-11-28, 15:08
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigenbo
Jag tror sj hon kan ligga här inne el källaren då det är väldigt mkt utrymme och skräp ingen vetksamhet längre effter brand allt står helt öppet och ävrn vet att det rör sig mkt skummisar av utomnordisk härkomst så det är nog ett hett tipps. https://www.google.com/search?q=wipco+stigen&client=ms-android-samsung-gs-rev1&hl=sv&prmd=mivn&sxsrf=ACYBGNTvscFisTRkFvF_ztT Gl9CzHJOIBQ:1574949301982&source=lnms&tbm=isch&sa= X&ved=2ahUKEwjC97uth43mAhVmx4sKHebCDqQQ_AUoAnoECA4 QAg&biw=412&bih=718&dpr=2.63#imgrc=TjR9Ze5pGZrFoM

"Hon kan ligga här inne" ?? 🙄 vart??
Citera
2019-11-28, 15:09
Medlem
Min teori är att han inte var ensam att flytta kroppen ifrån lägenheten. Mycket möjligt att dom körde mot Ljungskile och dom hitta ingen lugnt stället att dumpa henne.
I 90% av fallen gärningsman känner till området han ska använder att gömma kroppen.
Jag misstänker att dom körde till St Köperödssjön.
1. Man köra igenom ett industriområde att kommer ditt. Natta tid är det mycket lite folk och bilar.
2. Närmaste hus från sjön är ca: 500/600 m bort.
3. Där finns en grill plats där. Många av invandrare älskar att grilla. Då känner dom till området.
4. Där finns en sportplan där. Många av hans kompisar spela fotboll, kanske han också. Åter igen, dom känner till området.
5. Hemskt att säjer men var hon död när dom flyttade henne ifrån lägenheten?

Min frågor är, har dom sökt igenom detta området???
Citera
2019-11-28, 15:09
Medlem
Citat:

Jag har inga tidsuppgifter avseende bråket eller de tunga stegen i trapphuset

Enligt en granne så var det mellan kl 18-19 den 14e som bråk från mgm lgh hördes, mellan kl 02-04 den 15e alltså tidig/natten till fredag hördes tunga steg i trapphuset.
Senast redigerad av 2an 2019-11-28 kl. 15:40.
Citera
2019-11-28, 15:10
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Haha, tror inte det är tillåtet att gömma en kropp hos en brukare och ja det leder till uppsägning.

Men jag antar att du menar att ”avvika” från rutten? Det kan jag tänka är fullkomligt normalt så länge besöken görs under dagen i något rimlig tid.

Tror jag inte! Tjänstebil?
Citera
2019-11-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husransakan
Har GW uttalat sig? Hade vart intressant att höra hans teori.
självklart både i brottsjournalen och i nyhetsmorgon!
artikel i af https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7013xW/leif-gw-persson-om-utredningen-knepigt-som-fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in