2019-11-23, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Grundat på?

Den tunna besvisningen och avsaknad av kropp.
Citera
2019-11-23, 18:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habilitet
I nuläget har jag svårt att se någon annan förklaring än att W har bragts om livet och att gärningsperson är den misstänkte. Han har betett sig på ett sätt som talar emot att han är oskyldig. Han går till sitt arbete som vanligt trots att W är ”försvunnen”. Lägg där till att han är enligt uppgift svartsjuk och kontrollerande, än mindre troligt att han skulle gå till sitt arbete ovetandes om var W befunnit sig. Inte troligt att han är oskyldig eller att W begått suicid under rådande omständigheter.

Närmaste vägen från MGM bostad till Ljungskile har fartkameror.

Jag tror som du.

Jag tror han fastnat på kamera alternativt blivit stoppad, kontrollerad (körkort/ID) och bötfälld av polis, och att det är detta som är polishändelsen i Ljungskile.

Och att han ljugit om detta. Det förklarar väl också varför man började att söka i Ljungskile, för det tror jag man gjorde....
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Kan du berätta mer om den tunna bevisningen? Som du tycker gör honom oskyldig? Du kan inte lyssna på advokaten. Nummer 1, så har hon troligen inte sett all bevisning ens. Nummer 2, hennes jobb är att baktala åklagarens bevisning.

Tingsrätten har dock koll på bevisningen. Och häktade honom på den starkare misstankegraden.
Citera
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback

Och hur vet DU vad polisen har på honom?
Citera
2019-11-23, 18:55
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overtramp
Bilskrotens kontor?
https://www.google.com/maps/@58.3502972,12.0059295,3a,15y,139.86h,90.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sr_GzU4iHUhphJsErebsQjw!2e0!7i1 6384!8i8192

Var ju någon som nämnde att ett medium pratat om gröna garagedörrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Sök på "Overtramp"s inlägg, tror hen hette så. Hade gjort en bra sammanställning av ägarförhållanden där, åtminstone något som andra kan jobba vidare på.....

Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Någon skrev här inne att Pappan har en bilverkstad vid Ängebackens Bilskrot!

Inte att han har bilskroten utan en bilverkstad vid Ängebacken.

Kan någon bekräfta detta?

Jag bekräftar att det inte är pappan som har Ängebackens.
Det är en enkel sak att undersöka, nästan för vem som helst.

Det görs många hönor av fjädrar generellt i sådana här stora trådar. Ber om sans & eftertanke. Lätt att felaktigheter sprids.
Citera
2019-11-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Stod på nyheterna att kulturberikaren kom stolpandes in i rättssalen med "svarta mjukiskläder och tofflor"
haha vilken jävla luffare!

En luffare är han kanske men man skall nog inte dra för stora växlar pga hans klädsel: polisen har nog tagit det han hade på sig i beslag.
Och skor/kängor brukar ej tillåtas i arresten hursomhelst.
Så kanske skall man i stället ifrågasätta den lånekollektion som erbjuds.
Citera
2019-11-23, 18:58
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Det görs många hönor av fjädrar generellt i sådana här stora trådar. Ber om sans & eftertanke. Lätt att felaktigheter sprids.

Det är inte just Ängsbackens man menar. Utan något ställe bredvid Ängsbackens. Som jag fattat.
Citera
2019-11-23, 18:59
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Dessutom så lär han få skadestånd för häktningstiden om han blir frikänd och då har han tjänat mer än vad han tjänar på timvikariat inom hemtjänsten...

Fast om W inte hittas så kommer han aldrig att bli frikänd. Misstanken kommer att kvarstå, för alltid. Och han verkar inte samarbeta med polisen heller......och har troligtsvis ljugit för polisen också.

Blir nog svårt att gnälla om skadestånd då.....
Citera
2019-11-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
.../Du kan inte lyssna på advokaten. Nummer 1, så har hon troligen inte sett all bevisning ens. Nummer 2, hennes jobb är att baktala åklagarens bevisning.

Tingsrätten har dock koll på bevisningen. Och häktade honom på den starkare misstankegraden.

Menar du att TR har fått ta del av bevisning som advokaten ej har fått kännedom om?
Citera
2019-11-23, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Jag har förstått att han inte har Ängebackens Bilskrot!

Vad jag däremot undrar är om det finnes en bilverkstad på Ängebackens området där det finns koppling till Pappan?
Citera
2019-11-23, 19:02
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar du att TR har fått ta del av bevisning som advokaten ej har fått kännedom om?

Åklagaren behöver inte visa all bevisning för advokaten. Det är korrekt. Kolla Lena Wesström-fallet som någon annan tipsade om.
Citera
2019-11-23, 19:04
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
https://www.svtplay.se/video/24547865/veckans-brott/veckans-brott-redaktionen-avsnitt-11-1?cmpid=del%3Aan%3A11-23-2019%3Aveckans-brott%3Apla%3Alp-app

Tack för den länken. Den hade jag missat annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in