2019-11-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Måste bara skriva av mig, detta är helt sjukt 😰 vart fan har har gjort av henne 😔 vad har han gjort med henne 😔
Lider så med anhöriga 💔 tänker på dem ständigt.
Var så oerhört tacksam att mina döttrar låg i sina sängar i går kväll 🙏🏻
Fan vad rädd jag är för deras framtid.

Stackars Wilmas familj 😰💔 vad gör man, vilken fruktansvärd väntan 😰 man lär ju inte kunna arbeta, gå i skolan, hur fan fungerar man 😰
Ja, men varför tog det flera dagar innan familjen börja sakna henne ? 14/11 till 17/11 ingen kontakt ? de bryr sig inte ?
Citera
2019-11-28, 13:53
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
Ni som jobbar inom hemtjänst, är det tillåtet att göra en avvikare under ett arbetspass för att gömma en kropp hos en brukare? Eller är det något som skulle kunna sluta i uppsägning?

Tycker för övrigt som du att detta sidospår är väldigt långsökt. Lite som att vi tittar på de få detaljer vi faktiskt vet och kommer på något utifrån det. "Han jobbade inom hemtjänst. Kan han gömt kroppen hos en brukare? Ibland åt han hämtmat. Kan han ha forslat kroppen i en pizzakartong?"

Nej det handlar inte om en pizzakartong. Om du tänker efter – man behöver verkligen inte arbeta som vaktmästare för att ha tillgång till massor med utrymmen kopplade till sin arbetsplats. Tänk då hur många till utrymmen det blir när du byter arbetsplats och nycklar flera gånger om dagen och vårdar gamla människor som ofta inte har stenkoll på vad som händer runtomkring.

Det var tanken.
Citera
2019-11-28, 13:56
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Okej. Då är det säkerligen pappans svarta Ford som är i beslag.
Stämmer, pappan har en:

"Ford Kuga 2.0TDCi -En svart crossover av årsmodell 2010 som är i trafik."

https://biluppgifter.se/brukare/person/ojA5NXRwjp/0j10R0YBrN?utm_source=ratsit&utm_medium=web&utm_ca mpaign=vehicle&utm_term=person

Ser ut såhär för alla som inte vet:
Svart Ford Kuga 2010
Citera
2019-11-28, 14:02
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Ja detta är mycket vanligt när man är under stor press / nervös
Frågan är om det vanligt för gärningsmän. Enligt rättspsykiatern och experten på gärningsmannaprofiler Ulf Åsgård är det ovanligt.
Citat:
– Det är ovanligt, men det förekommer och jag har stött på det flera gånger, säger Ulf Åsgård.
https://www.expressen.se/gt/nerijus-bilevicius-35--en-psykologisk-gata/

Polisen Tobias Törenholt säger även följande i en artikel i SVT:
Citat:
– Det är väldigt svårt att testa dna på avföring...
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/boende-i-skarpnack-fick-avforing-utsmetat-pa-sina-dorrhandtag
Citera
2019-11-28, 14:09
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn
Ja, men varför tog det flera dagar innan familjen börja sakna henne ? 14/11 till 17/11 ingen kontakt ? de bryr sig inte ?

Nja börja sakna eller reagera på att hon inte gick att få kontakt med/inte svarade var väl rätt tidigt men anmälan till polisen var den 17/11...eller?

Ja jag vet inte 🤔 men det har säkert sin förklaring...
Jag själv hade ju blivit orolig direkt om jag inte fått svar/kontakt 🙈 men det är ju jag 🤔
Senast redigerad av meii 2019-11-28 kl. 14:13.
Citera
2019-11-28, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowardMoon
TWITTERTEORI

Först, en mycket kortfattad kartläggning över de fyra Twitterkonton som sannolikt har rattats av MGM:

@wilmanouvelle
namn: stay true and loyal [diamantemoji]
registrerades 20 oktober (enligt foller.me); sista posten 13 november.

@96yoseff
namn: yosef
registrerades 20 oktober (en timma innan @wilmanouvelle, enligt foller.me); sista posten 13 november.

@TishkoAhmed
namn: Tishko Shabaz
registrerades i oktober 2019; kontot borttaget; sista cachade posten 9 november.

@TishkoShabaz
namn: Donald Stumper; Donald Stumper - 100% Bot; Unstumpable Bot; Literally God
registrerades i juli 2013; kontot borttaget; sista cachade posten 16 november.

Till skillnad från vad vissa i tråden har påstått vill jag med bestämdhet hävda att @wilmanouvelle inte är någon efterhandskonstruerat fejkkonto. En cacheversion från den 13 november (alltså fyra dagar innan WA anmäldes försvunnen) visar samma namn, url och profilbild – rubbet. Däremot talar mycket för att det de facto är ett fejkkonto, men det är just vad som gör det så angeläget.

Det är inte, som vissa i tråden har påstått, fråga om något konto som har döpts om till att bli ett annat, utan alla fyra ovan nämnda har existerat parallellt. Den gemensamma, tydliga pro-USA- och pro-Trump-tematiken åsido, och även de två kontona i MGM:s namn åsido – låt oss vända blickarna åt de två riktigt intressanta kontona.

@wilmanouvelle och @96yoseff har tveklöst något mystiskt över sig, inte minst eftersom de skapades samtidigt (kvällen den 20 oktober) och deras aktivitet upphörde samtidigt (13 november, dagen då WA (vad jag har förstått) senast sågs till). De två kontona interagerade med varandra redan 23 och 24 oktober. Mellan 24 oktober och 13 november postade @96yoseff ingenting och @wilmanouvelle bara något enstaka. Den 13 november var båda aktiva, för att sedan gå upp i rök.

Bland de första som @wilmanouvelle följde var @96yoseff, men han följer inte henne tillbaka. Ändå lajkade han hennes inlägg och ville att hon ska skriva i chatten. Det är möjligt att han tidigare har följt henne, men varför skulle MGM få för sig att avfölja från ett håll men inte det andra? Det viktigaste var väl att hon följde honom, det vill säga att hon framstod som lössläppt.

Det råder ingen tvekan om att samma person ligger bakom de båda kontona. Det är bara att titta på språket. Båda har samma bekymmer med singular- och pluraländelser på verb. Och båda gör identiska misstag när de skriver i presensparticip: hon i "what he talking about" och han i "the way you thinking".

Att det sitter en svensk bakom tangentbordet framgår förresten av svecismerna: ”Boys have wrong what are beutiful” (pojkar HAR fel), ”give them always respect” (den på svenska korrekta ordföljden: ge dem alltid respekt), ”[…] make them feel perfekt […]” (perfekt istället för perfect).

@wilmanouvelle och @96yoseff använder därtill bilder av samma slag. @wilmanouvelles sista bilder förenas i att de förefaller vara modeller/influencers med arabiskt ursprung och europeisk hemvist. Bilderna är hämtade från Instagram: @jad.no1 och @larnacoeuur_fans. @96yoseff's profilbild följer samma mönster och är hämtad från Instagramkontot @barance62. Vill någon med Instagramkonto se om dessa personer följs av WA?

Gemensamma teman är tydliga: kärlek, skönhet och familj. Men vad som är slående är att de båda kontona rymmer ett sådant moraliserande mörker som inte kan komma från någon annan än en svartsjuk man: från @96yoseff's kontrollerande utsaga om att kvinnan ska hålla sig naturligt vacker till de hos @wilmanouvelle extremt mörka sista bildposterna som ska gestalta hur hon minsann hade blicken på andra män. Lägg därtill retweetsen om att ”with discipline everything is possible” (= hon ska lära sig) och att kvinnan inte ska uppskattas av alla män utan vara en mans lycka.

Allt pekar onekligen åt ett håll – eller?

Ja det var ungefär så här jag tänkte från början också men du har gått djupare och gjort mer research. Mycket intressant, bra och välskrivet inlägg!
Citera
2019-11-28, 14:10
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Bra jobbat.
Polisen borde få in detta tips.
Verkar som förberedelse till mord.

Någon som har tvitter och kan det kan väl tipsa, om det inte redan är gjort. Polisen läser väl här iof men iaf.
Citera
2019-11-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Torsdag 14/11 kväll hörs bråk från den MT bostad som pågår i ca. 20 minuter sedan tystnad.

Natt mellan torsdag 14/11 samt fredag 15/11 hör granne tunga steg i trapphuset

Natt mellan torsdag 14/11 samt fredag 15/11 vid kl.02-04 finns iakttagelser vid sjö i Ljungskile

Jag har inga tidsuppgifter avseende bråket eller de tunga stegen i trapphuset, men om den MT mördat Wilm någon gång under torsdags kvällen, men väntat tills cirka 01-02 med att våga sig ut till ett fordon med kroppen. Därefter åkt mot Ljungskile, han är framme runt 02-04.
Polis har ju letat mycket i just Ljungskile utan resultat. Kan vara så att den MT letat efter en lämplig plats och därför befunnit sig i Ljungskile, men valt att inte dumpa kroppen där av någon anledning (finns uppgifter från någon i Ljungskile att hennes hundar börjat skälla).

Om ovan scenario stämmer, så har den MT varit i Ljungskile kl. 02-04 för att därifrån köra till en plats där han dumpat kroppen. Det ljusnar sent, men folk börjar röra på sig till arbeten mm. från kl.06 på morgonen.
Enligt denna teori så har den MT haft cirka 2 timmar (från Ljungskile) på sig att dumpa kroppen. Alltså, max 2 timmar från Ljungskile. Den tiden kan vara kortare också beroende på när han befann sig på arbetet på fredagen 15/11. Lägg även till tid för hem, duscha, åka till jobbet.

Möjlig teori jag fyller ut:

Skulle vilja veta exakt på karta var bilen vid sjön har synts. Sen slå en ring runt platsen med 3 mils ungefär. Vilka vägar finns då inom området?
Det bör va avskilda vägar gärna utan bostäder,vändplats,träskmark,brunnar. Han har nog inte gått långt från bilen och dolt den snabbt för att ev återkomma.

Några intressanta punkter och ta hänsyn till är ju om han åkt förbi en gör det själv tvätt och snabb spolat av bilen. Även om han har betalt poleterna kontant finns det kamera vid automaten.

Sen är det bekräftat att MGM hade tvätt maskin i ? i så fall bör maskinen tömmas på vatten då jord spår kan finnas i maskinens botten.
Citera
2019-11-28, 14:12
Medlem
Linusida77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannahGraafRyttare
Ni som jobbar inom hemtjänst, är det tillåtet att göra en avvikare under ett arbetspass för att gömma en kropp hos en brukare? Eller är det något som skulle kunna sluta i uppsägning?

Tycker för övrigt som du att detta sidospår är väldigt långsökt. Lite som att vi tittar på de få detaljer vi faktiskt vet och kommer på något utifrån det. "Han jobbade inom hemtjänst. Kan han gömt kroppen hos en brukare? Ibland åt han hämtmat. Kan han ha forslat kroppen i en pizzakartong?"

Såklart du kan göra en avvikare . Dock jobbar man under en väldig tidspress. Har alltid tid att passa, pressat schema. Du ska hinna göra en massa enligt kommunen men i verkligheten tar det mycket längre tid ( jobbat i sthlms kommun) men självklart får du en avbokning för agda tex hade anhöriga på besök o du behöver inte göra tex städning så har du tid över att sticka iväg på privat ärende. Men vi pratar inte om timmar....
Citera
2019-11-28, 14:16
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Nja börja sakna eller reagera på att hon inte gick att få kontakt med/inte svarade var väl rätt tidigt men anmälan till polisen var den 17/11...eller?

Ja jag vet inte 🤔 men det har säkert sin förklaring...
Jag själv hade ju blivit orolig direkt om jag inte fått svar/kontakt 🙈 men det är ju jag 🤔

Hon kanske haft sånt beteende tidigare ,att inte svara på flera dagar när anhöriga ringt så de väntade några dygn som de gjort tidigare.
Senast redigerad av Erik Öst 2019-11-28 kl. 14:19.
Citera
2019-11-28, 14:20
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Hon kanske haft sånt beteende tidigare ,att inte svara på flera dagar när anhöriga ringt.

Ja kanske men sedan är det ju lite lurigt när föräldrar är separerade, den ene kanske tror att de andre har hört av henne och vise versa 🤔 dagarna springer förbi, alla har sitt och man hörs kanske inte varje dag, man har jobb och skola och de litade väl på den här killen som hon var hos för det mesta/bodde hos 😔
Var det inte så att pappan hörde av sig till henne för de bestämt att de skulle övningsköra men då svarade hon inte/återkom inte...
Citera
2019-11-28, 14:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHmn

Inget ovanligt.
Jag har inte daglig kontakt med mina föräldrar. Hade det inte heller när jag var yngre efter att ha flyttat hemifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in