2019-11-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Såklart man får!

Jag rekommenderar :
https://forumbilder.com/

Tack, dåså. Var dessa jag menade, har inte hunnit kika efter mer:

https://forumbilder.com/i/rd5O
https://forumbilder.com/i/rd5G
https://forumbilder.com/i/rd5K
Citera
2019-11-27, 19:24
Medlem
Är det någon här som tror att han ev inte är skyldig? Han är ju häktad som misstänkt men är de inte konstigt att polisen inte verkar hitta något som styrker de? Jag tänker på hans mobil, wilmas mobil. Även om den blev avslagen måste man ju kunna framkalla sms och så vidare.. något som tyder på att det fanns osämja osv.

Ingen kompis som kommenterar i tråden, ända är att någon skrivet att mgm anses som snäll...
Citera
2019-11-27, 19:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nånting är fel med letandet nu. Det leder ingen vart. Jag tror att kroppen inte är i vattnet, inte i skogen, inte i en baklucka. Nej nu måste vi tänka om och tänka rätt.

Jag tror hon är i en container av något slag som har med sopor att göra. Dom luktar ju så att likdoften maskeras. Hundarna får söka på sopstationer runt stan.

Är det inte lite våghalsigt av GM att dumpa en kropp bland sopor, vad har han för garanti som säger att kroppen inte av en slump hittas av någon?

Skulle han bli mindre misstänkt om kroppen hittas bland sopor?

Vad har han för kunskaper om sophantering, har han sysslat med sådant?
Citera
2019-11-27, 19:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flackblack
Hans riktiga konto (den jag länka till) är avstängd eller borttagen. Det andra kontot som heter @w*lanouv*lle har aldrig haft namnet @T*shkoAh*ed som användarnamn.

Vill du ha bekräftelse sök på hans twitter namn @TishkoAhmed. Så kan du titta på vilka bilder som kommer upp.
När du gjort det går du tillbaka och jämnför dem med det aktuella Wilma kontot på twitter.
Kontot är skapat av @TishkoAhmed

Han skrämmer mig 😱
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Ojj... någon har trillat - igen, menar du ? Sen en hel följetong för att beskriva att det egentligen inte hänt.... Nåja.

Fast ingen vet ju vad som hänt. Om det hade varit ett överlagt mord skulle det sannolikt inte skett i lägenheten utan utomhus. Sålunda är det troliga att det handlar om dråp som en förlängning av ett bråk och en misshandel.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Jag tror att hon inte finns i närheten av Uddevalla eller Ljungskile. Eftersom MGM har haft sjukt mycket tid på sig så tror jag att hon är långt långt borta från hennes hemtrakter, dock så tror jag bara att han har slagit/strypt henne, knött in W i en resväska kört långt långt bort, letat upp någon skogsväg med hjälp av kartor och sen dumpat henne i någon skog
Slagit i nacke, tinning, dött, vid knuff tex. Kört långt bort, tror inte heller hon finns i nära områden. Skulle göra slut sedan åka t systern (sant?) systern ringer inget svar eller på hans. Dom tror att det blivit bra mellan och att dom var iväg ngnstans ihop men ändå gnager det, inte likt henne. Pappan söker fre/lö henne ang övningskörningen - inget svar nånstans. Åker dit, tänt ingen öppnar...återigen, tror inte hon finns härikring.
Citera
2019-11-27, 19:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det var nog en oundviklig risk de tvingades ta. Kanske var kroppen inlindad i tyg eller något som dolde att det var en kropp vid första anblicken? Nu verkar dock ingen ha tittat ut tyvärr. I någon artikel vittnar en granne om tunga steg, och att hon öppnat och tittat ut i trappen men inte sett någonting. Det framgår inte om hon dessutom tittade ut genom något fönster, men man kan förmoda att polisen knackat dörr i hela huset.

Vi vet väl egentligen inte om det är något som har sett att MGM bar ut något från trapphuset den där natten, dock kan någon ha sett honom göra det, inte osannolikt att det finns sådana vittnesmål, och att det är ett kort bland flera som åklagaren har övertygat domstolen med, eller?
Citera
2019-11-27, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyrkbyrk
Två polisbilar svängde just mot Dingle industriområde från motorvägsavfarten mot Lysekil/Smögen strax norr om Uddevalla.

Ca 30 sekunder tidigare mötte jag polisbil modell större, (läs SUV) i motsatt riktning, alltså mot Uddevalla med blåljus på.
Vet inte om den kom från Dingle då vi korsade vägar på motorvägen.

Betyder antagligen ingenting, men kan inte tänka mig att det är sådär väldans vanligt att två polisbilar är i Dingle samtidigt.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5ddc1f3f046d4c0011b0a0c0

Man misshandlad i Dingle för 2 dagar sedan.
Kanske ett sätt för att någon ska hålla tyst?

Dingle Grus känns ju lagom bra att gömma något i...
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det inte lite våghalsigt av GM att dumpa en kropp bland sopor, vad har han för garanti som säger att kroppen inte av en slump hittas av någon?

De flesta sopor idag brukar dumpas direkt i brännungluckor. Men det filmas för granskning
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaland12345
Är det någon här som tror att han ev inte är skyldig? Han är ju häktad som misstänkt men är de inte konstigt att polisen inte verkar hitta något som styrker de? Jag tänker på hans mobil, wilmas mobil. Även om den blev avslagen måste man ju kunna framkalla sms och så vidare.. något som tyder på att det fanns osämja osv.

Ingen kompis som kommenterar i tråden, ända är att någon skrivet att mgm anses som snäll...

Polisen gick så snabbt ut med mordmisstanke att det lät som om de var säkra på sin sak. Annars brukar det ta betydligt längre tid. Han är skyldig.
Bevisfrågan är dock en annan sak. Håller inte bevisningen kan avskummet klara sig. Utan att kroppen hittas... tja.
Citera
2019-11-27, 19:33
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaland12345

En ko är snäll!
Nej han blir skummare och skummare. Och fakto att han leker mussla och inget hittad sätter verkligen nålen på skyldig.

Han är inte man om han inte kan stå för det han gjort. Om han inte pratar blir han ännu läskigare. Och då förstår jag att hon saknad.
Citera
2019-11-27, 19:33
Medlem
JacanDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Det finns ju ett stort värmeverk i U-valla, osäker på om dom bränner sopor där dock eller om det bara är träflis.
OM dom bränner sopor kan jag tänka mig att MGM tänkt att W skulle "åka med" osedd i verket.
Men det är ju en djävulsk risk att ta såvida man inte dumpar kroppen vid verket. I det fallet bör han gjort bort sig då det med största sannolikhet finns kameraövervakning där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in