2019-11-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Vad tror ni är mest sannolikt?

- Styckad?
- Bränd?
- Dumpad i vatten?
- Dumpad i skogen?

Dumpad i skogen, inget snack!
Citera
2019-11-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Jag skriver det igen!!!!

Det är han som är @wilmanouvelle på Twitter!

Om man googlar på T, förnam och efternamn, så kommer det upp att han har ett twitterkonto - @TishkoAhmed. Klickar man på det finns det inte längre. Och som man kan se i söksvaret om man först väljer sökvertyg och senste månaden dyker det upp men inte om man väljer senaste veckan.
Vad man också kan se är texten ”American Greatness once again! KAG2020 #TRUMP2020Landslidevictory. Los Angeles, CA.”

Jag är helt övertygad om att det är han som bytt namn till @Wilmanouvelle.
Och man undrar om inläggen den 13 nov var före eller efter de träffades den dagen...
C

Jag får inte upp något twitterkonto överhuvudtaget när jag googlar namnet...
Citera
2019-11-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Tänkte på att de varit nere i förråden och bröt upp, om han har förvarat henne där för att senare ta henne till bilen. Att hundarna även markerat där..
Bråket och sedan tystnaden, kanske smög han ner med henne i en matta eller liknande, sedan gick med tunga steg för stt avleda uppmärksamhet till baksidan medans någon bar ut henne till bilen
Att de varit nere i förråden har ju med vanlig husrannsakan att göra. Och man behöver inte bryta upp. Den som äger lägenheten som förrådet tillhör har ju nycklar. Polisen hittade kanske inte något. Fan vad jag längtar efter en fup!
Citera
2019-11-27, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Ok, sant. Men bil kan funka.
En död kropp i bil avger dofter, absolut sant. Och DÄR kan en hund markerat, i den bil som nu är inne på teknisk undersökning. Var i helvete är Wilma? Det här är ju inte klokt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Vad tror ni är mest sannolikt?

- Styckad?
- Bränd?
- Dumpad i vatten?
- Dumpad i skogen?

Styckad- Nej
Bränd- Nej
Dumpad i vatten - Kanske (Ju längre tid som går känns detta mer troligt)
Dumpad i skogen- Troligtvis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marsipananka
Jag skriver det igen!!!!

Det är han som är @wilmanouvelle på Twitter!

Om man googlar på T, förnam och efternamn, så kommer det upp att han har ett twitterkonto - @TishkoAhmed. Klickar man på det finns det inte längre. Och som man kan se i söksvaret om man först väljer sökvertyg och senste månaden dyker det upp men inte om man väljer senaste veckan.
Vad man också kan se är texten ”American Greatness once again! KAG2020 #TRUMP2020Landslidevictory. Los Angeles, CA.”

Jag är helt övertygad om att det är han som bytt namn till @Wilmanouvelle.
Och man undrar om inläggen den 13 nov var före eller efter de träffades den dagen...
C
Den 13 var den dagen då hon mötte en granne i trappen "festklädd". MGM(spekulation) har alltså den dagen/kvällen gjort dessa tweetsen om trohet. Kan man ändra tidpunkten då tweetsen görs i efterhand? Undrar var hon sov natten mellan onsdagen den 13 och torsdagen den 14. Den 14 syns hon för sista gången. Att klä upp sig och gå hemifrån och inte komma hem samma natt är tillräckligt för en svartsjuk person att gå bananas. Hotade han henne med dessa tweetsen? Känns så.
Citera
2019-11-27, 18:40
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Japp. Håller med dig. Fullt ut är jag inne på din linje. Hon var död i lägenheten. Hon låg på samma plats en bra stund. 20 min räcker för att "likmolekyler" skall sätta sig fast på mattan/golvet.

Finns ju en tes till där, kroppen slappnar av och släpper sina kroppsvätskor/avföring.
Hur lång tid det tar vettefan.
Citera
2019-11-27, 18:41
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att de varit nere i förråden har ju med vanlig husrannsakan att göra. Och man behöver inte bryta upp. Den som äger lägenheten som förrådet tillhör har ju nycklar. Polisen hittade kanske inte något. Fan vad jag längtar efter en fup!
De bröt upp förråden har jag fått till mig men kan va fel, ja verkligen!
Får se om något sägs imorgon
Citera
2019-11-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Finns ju en tes till där, kroppen slappnar av och släpper sina kroppsvätskor/avföring.
Hur lång tid det tar vettefan.
Sker väl i dödsögonblicket tror jag? Men faktum är att det är en myt att det sker regelbundet. Det händer men inte så ofta om jag förstått rätt i det jag läst.
Citera
2019-11-27, 18:43
Medlem
Marsipanankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Jag får inte upp något twitterkonto överhuvudtaget när jag googlar namnet...

Googla på T..... S.....

Jag kör Internet Explorer när jag googlar.
Citera
2019-11-27, 18:44
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det smart att riskera att ertappas med ett lik i lasten genom att vara på väg mer än nödvändigt? Längre tid på väg, större risk att det händer något eller fastnar i en kontroll.

Och om kroppen hittas i Kalix, på vilket vis gör det skillnad för GM?

Har aldrig blivit stoppad och bedd att öppna bagageluckan......= liten risk.
Citera
2019-11-27, 18:44
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det är förmodligen inte speciellt komplicerat. Bråk uppstår och knuffar eller slag utdelas. Någon trillar och slår i huvudet igen bänkskiva eller liknande.

Pojkvännen tar sedan hjälp av en släkting för att dölja brottet. Jag betvivlar att man grävt på en plats som har så gott om sjöar och närhet till havet.
Beroende på bakgrundskunskaper har man sedan med hjälp av rep fäst kroppen vid någonting tungt eller inte alls. Oavsett vilket tror jag man dumpat den i relativ närhet för att minska risken att bli stoppad.

Magkänslan säger på andra sidan stan från där kläderna hittades. Förmodligen sydväst på småvägarna ut från stan så att eventuella strömmar förflyttar den utåt, eller nedanför en brant klippa om den är nedtyngd. I detta fall krävs bilväg fram till klippan med tanke på vikt av kropp och tyngder.

Om man valt en sjö tror jag man tagit någon i närheten av kläderna. Den vid kraftvärmeverket lär ju knappast vara badvänligt exempelvis. Det som talar emot är om det är mycket trafik på vägen intill.

Alternativet gammal brunn och gruvhål finns ju också.

Jag hoppas givetvis att jag har fel och att flickan återfinns i livet. Det ser dock klassiskt bistert ut.

Ojj... någon har trillat - igen, menar du ? Sen en hel följetong för att beskriva att det egentligen inte hänt.... Nåja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in