2019-11-27, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tror att likhundar har markerat i lägenheten. Någonting fick polisen att snabbt anta att hon är död.

Detta känns som det mest troliga just nu

Skulle nog våga påstå att lägenheten är snudd på 100% brottsplatsen

Dödsorsak skulle jag gissa grovt våld som avslutas med strypning.

Dumpningsplats är förmodligen inte så genomtänkt heller utan dumpningen har skett under stor stress max 10-15 meter från en mindre bilväg
Citera
2019-11-27, 18:17
Medlem
Om vi utgår från att MGM familj är inblandad och heder är starkare än allt annat. Borde ju vara flera som vet om det inom familjen/vänner då men fått strikta order om att vara käft. Nåt som väger mer än heder/vänskap är pengar. Om man utfärdar en belöning ( typ 20000 kr) för tips som leder till att W hittas. Är ju inte vanligt här men i USA används belöning ofta. Men kan ju få folk att snacka då det är så få iakttagelser.
Citera
2019-11-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Det är ett företag som håller på kraftnät etc

Men det kanske går att använda en lokal där ändå ..?

Och ...Långsökt kanske, men "kraftnät" påminner på något sätt om att MGM:S elförbrukning gått upp avsevärt under aktuella dygn. Något kan vara stulet där annars?
Vet ju inte vad kraftnät står för...
Vad allt får man inte i huvudet av all denna röra.
Citera
2019-11-27, 18:18
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men de kan ju t.o.m. markera i vatten?

Ja, ångorna (doftmolekylerna) stiger upp till ytan.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Det finns många bilar, och många småvägar. Bättre att riskera det än att gömma kroppen i närområdet, där man letar i första hand.

Folk hittar ju avlidna titt som tätt utan att de ens har sökt, de bara snubblade över liket när de var ute i annat ärende.

Små vägar är ingen garanti för att du inte ska avslöjas med lik i lasten. Ponera att du råkar ut för en trafikolycka, polisen kommer, räddningstjänsten kommer, ambulans kommer, för att inte tala om medtrafikanter, många som får tillfälle att avslöja din smarta plan.

Nej, det finns ingen anledning att exponera sig i onödan, gömställen finns i hela landet, mördare väljer ofta det snabbaste och minst riskfyllda.
Citera
Medlem
Marsipanankas avatar
Jag skriver det igen!!!!

Det är han som är @wilmanouvelle på Twitter!

Om man googlar på T, förnam och efternamn, så kommer det upp att han har ett twitterkonto - @TishkoAhmed. Klickar man på det finns det inte längre. Och som man kan se i söksvaret om man först väljer sökvertyg och senste månaden dyker det upp men inte om man väljer senaste veckan.
Vad man också kan se är texten ”American Greatness once again! KAG2020 #TRUMP2020Landslidevictory. Los Angeles, CA.”

Jag är helt övertygad om att det är han som bytt namn till @Wilmanouvelle.
Och man undrar om inläggen den 13 nov var före eller efter de träffades den dagen...
C
Citera
2019-11-27, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sports

Dumpningsplats är förmodligen inte så genomtänkt heller utan dumpningen har skett under stor stress max 10-15 meter från en mindre bilväg

Hur tänker du där, grovt våld som avslutas med strypning?
Citera
2019-11-27, 18:20
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sports

Så ser även jag på saken. Han har väl också haft tid på sig att senare flytta kroppen från ett ställe till ett annat? Alternativt gömt den bättre?
Citera
Medlem
crawlys avatar
Det är förmodligen inte speciellt komplicerat. Bråk uppstår och knuffar eller slag utdelas. Någon trillar och slår i huvudet igen bänkskiva eller liknande.

Pojkvännen tar sedan hjälp av en släkting för att dölja brottet. Jag betvivlar att man grävt på en plats som har så gott om sjöar och närhet till havet.
Beroende på bakgrundskunskaper har man sedan med hjälp av rep fäst kroppen vid någonting tungt eller inte alls. Oavsett vilket tror jag man dumpat den i relativ närhet för att minska risken att bli stoppad.

Magkänslan säger på andra sidan stan från där kläderna hittades. Förmodligen sydväst på småvägarna ut från stan så att eventuella strömmar förflyttar den utåt, eller nedanför en brant klippa om den är nedtyngd. I detta fall krävs bilväg fram till klippan med tanke på vikt av kropp och tyngder.

Om man valt en sjö tror jag man tagit någon i närheten av kläderna. Den vid kraftvärmeverket lär ju knappast vara badvänligt exempelvis. Det som talar emot är om det är mycket trafik på vägen intill.

Alternativet gammal brunn och gruvhål finns ju också.

Jag hoppas givetvis att jag har fel och att flickan återfinns i livet. Det ser dock klassiskt bistert ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men då borde de också kunna markera säg ”utanför” lägenheten om hon tagits ut därifrån? (Eller kan de inte markera på specifika offers doft?)

I trapphus, port?

Hunden markerar på förekomst av doftmolekyler av ämnet kadaverin som avges ca 30 min efter någon avlidit. Vätskan som är det som luktar starkt är ett resultat av föruttelseprocessen som startar nästan omedelbart efter någon dött.
Citera
2019-11-27, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
Länka till hand konto på instagram.

https://instagram.com/jad.no1?igshid=16jr9xc6x9ml0

Följare -> Wilmanouvelle
Citera
2019-11-27, 18:23
Medlem
power.rangerss avatar
Tråd om hennes försvinnande, bortförd av utomjordingar? Eventuella teorier:

(FB) Försvunna 17 åriga Wilma Andersson bortförd av utomjordingar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in