2019-11-27, 18:23
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Hon kommer hittas, eventuellt.. men försent för att bevisen skall hålla. Hon blev strypt av sin avundsjuke pojkvänn som i sin tur panikkontaktade sin farsa som i sin tur konaktade några " bra killar " som hjälpte dem gömma henne, allt i hederns namn.

Han kommer gå fri, hitta någon ny naiv flicka han kan avnjuta tills avundsjukan slår till igen

Avundsjukan? Du menar svartsjukan förmodar jag.
Tror inte att man kommer att hitta henne, detta hedersmord är nog inte det första denna släkt har varit inblandad i och säkert inte det sista heller.
Har man kollat upp om det försvunnit eller misshandlats flera kvinnor inom denna kurdiska släkt?
Citera
2019-11-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Hur tänker du där, grovt våld som avslutas med strypning?

Slag och sparkar som sedan avslutats med strypning då BO redan är avsvimmat eller rejält omtöcknad
Citera
2019-11-27, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Jo, det kan stämma, men inläggen på twitter är fortfarande gjorda den 13/11, det var väl inte förrän den 17:e hon anmäldes försvunnen (rätta mig om jag har fel här, all fakta snurrar i huvudet efter tusen sidor) så det vore ändå märkligt om det var ett trollkonto. Tror inte det är MGM som har öppnat kontot och postat i hennes namn.

Söker man på T*****A**** på Instagram (mellannamnet S***** är inte med där jag såg det - så kommer man som någon skrivit redan, till ett konto med en bild av en flicka med hatt som i någon mån kanske kan sägas likna W.

Sen var det antingen på Twitter eller Instagram som man inte ser T:s kommentarer men man ser vad några har svarat honom. så sent som den 9 nov. Tror jag sökte genom en omväg, se menyn, jag har glömt.
Och svaren handlar om USA och politik, samt något om hårschampo, och där hade T länkat till en någon kille, med arabisk (tror jag) text.
Det jag såg gav intryck av helt vanliga kommentarer och inget konstigt - utom bilden !
Har själv inga konton där så kunde inte följa och forska på vanligt sätt.
Men liksom på Facebook ser man ju en del kommentarer ändå.
Om jag ändå kan komma ihåg vilket av kontona det var ... Kanske någon annan kan kolla mer.
Senast redigerad av Marielo 2019-11-27 kl. 18:39.
Citera
2019-11-27, 18:24
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Om vi utgår från att MGM familj är inblandad och heder är starkare än allt annat. Borde ju vara flera som vet om det inom familjen/vänner då men fått strikta order om att vara käft. Nåt som väger mer än heder/vänskap är pengar. Om man utfärdar en belöning ( typ 20000 kr) för tips som leder till att W hittas. Är ju inte vanligt här men i USA används belöning ofta. Men kan ju få folk att snacka då det är så få iakttagelser.

Jag har tänkt detsamma. Funderade runt om man som anhörig skulle göra det. Kanske mer än 20000 dock som bara är en sämre månadslön. De förråder väl inte en familjemedlem för det.
Citera
2019-11-27, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Här. MGM
https://imgur.com/G3qt6iT
Tack! Fy vilken vidrig typ.
Citera
2019-11-27, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
A o den Wilma profilen på instagram som följer han är ju inte äkta... 0 inlägg så gissar att samma som skapat twitter kontot även skapat det!!! Kan vi släppa twitter fejkade konton nu...

Men det finns en T....oA...d på Instagram men med profilbild av en tjej med hatto
Citera
2019-11-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sports
Slag och sparkar som sedan avslutats med strypning då BO redan är avsvimmat eller rejält omtöcknad

Mm de låter inte fel.

Eller..

Grannen hör gap o skrik - Kan vara att dom bråkar om något (kanske något som hände kvällen innan på festen hon var på)

Grannen hör en duns eller flera - Kan vara att han knuffar in henne i något, hon är halvt groggy, börjar skrika igen, han stryper henne för att inte grannar ska komma upp o knacka på.

Det är en liknande teori. Köper även din. Men tror inte på något övervåld på de sättet, visst lite blod kan kanske förekomma. Men inga mängder
Citera
2019-11-27, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Jag har tänkt detsamma. Funderade runt om man som anhörig skulle göra det. Kanske mer än 20000 dock som bara är en sämre månadslön. De förråder väl inte en familjemedlem för det.

Folk har ihjäl varandra för små skulder så liten summa för en annan kan va en stor för nån annan. Kan va nån spring pojke eller liknande som sett nåt, nog mycket skumt folk i dom kretsarna. Vi får se vad som fram kommer på press träffen imorgon. Men är ett alternativ jag tycker man starkt ska överväga.
Senast redigerad av Civilen86 2019-11-27 kl. 18:32.
Citera
2019-11-27, 18:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men de kan ju t.o.m. markera i vatten?

Om du emballerar liket så att ingen doftmolekyl kan komma ut i atmosfären kan ingen sådan molekyl heller hamna i hundens nos.

Dock är det stor risk att doftmolekyler från liket finns i luften när du emballerar, och dessa kan då fastna på emballaget utsida.

Det är inte så lätt att bli av med molekyler som man kanske kan tro, de är små, osynliga och kan transporteras i luft, vatten och mellan föremål.
Citera
2019-11-27, 18:35
Medlem
Vad tror ni är mest sannolikt?

- Styckad?
- Bränd?
- Dumpad i vatten?
- Dumpad i skogen?
Citera
2019-11-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illkrokkodill
Men de kan ju t.o.m. markera i vatten?

Det är likgaser som först med strömmarna upp till ytan. Liket kan ligga en km bort, men dessa gaser/vätskor rör sig inte rätt uppåt utan med vattnet och strömmen som jag förstår.
Citera
2019-11-27, 18:36
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wrucebayne
https://instagram.com/jad.no1?igshid=16jr9xc6x9ml0

Följare -> Wilmanouvelle
Tack! Tänk vad alla dessa självgoda och självälskande människor underlättar för oss som följer dessa trådar. Man vill ju gärna ha ett ansikte till historien och det bjuder de ju så gärna på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in