2020-02-20, 11:12
Medlem
Osynk-Bjarnes avatar
Fattar inte heller nåt om Adventure box. Verkar ändå som att flera insatta här har spanat lite. Gick in idag mitt i nedgången och har ju åkt störtlopp sen dess. Missar jag nåt här eller var det här väntat i nån vinsthemtagning eller så?
Citera
2020-02-20, 11:39
Medlem
Galen uppsida i asarina .
bull case 209 kr
nu är aktien i 33 kr
Citera
2020-02-20, 12:07
Medlem
köpte för 300 k på 33.2 kr i snitt
Citera
2020-02-20, 12:49
Medlem
Valfrids avatar
Ligger redigt back i Adventure Box för tillfället men det gör mig inget. Tänker inte sälja nu hur som helst då jag tror väldigt mkt på detta case. Sen misstänker jag starkt att aktien manipuleras hårt och det gör mig lite sne. Får se hur jag ska hantera det. Tror det kan vara ett mkt bra läge att öka nu faktiskt. Men som ni märker är risken att aktien svänger en hel del. Finns ju alltid risker med aktier såklart.

3dmotorn bolaget har patent på gör hela caset anser jag och är mkt intressant för många olika områden. Inte bara dataspel.
Citera
2020-02-20, 12:50
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Tragedi på hög nivå. Varför återfinns alltid veckans aktietips favoriterna på "dagens förlorare" hos Avanza. Just nu leds den av trådfavoriten Adventure Box med en nedgång på 25%.

Edit: Nu 30% back.
Citera
2020-02-20, 12:54
Medlem
Valfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Tragedi på hög nivå. Varför återfinns alltid veckans aktietips favoriterna på "dagens förlorare" hos Avanza. Just nu leds den av trådfavoriten Adventure Box med en nedgång på 25%.

Om du tittar lite längre så ser du att aktien har gått upp väldigt kraftigt under 2020 även efter dagens fall. Tror/gissar att vi står betydligt högre upp under våren, så jag sitter lugn i båten.
Citera
2020-02-20, 12:59
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau

Tråden är väl att likställa med klotterplanket på rekatochklart, samma typ av folk och retorik. Troligtvis har det med att lura sig själv att man är något finare än en speltorsk, gemene man förknippar ju aktier med avkastning medan spel är förlust.
Citera
2020-02-20, 13:00
Medlem
Valfrids avatar
Att kunna streama mjukvara gissar jag har potential att bli revolutionerande. Den potentialen vill jag gärna ha i min portfölj även om riskerna är stora.
Citera
2020-02-20, 13:39
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Tråden är väl att likställa med klotterplanket på rekatochklart, samma typ av folk och retorik. Troligtvis har det med att lura sig själv att man är något finare än en speltorsk, gemene man förknippar ju aktier med avkastning medan spel är förlust.

Givetvis är det så. Jag använder mest den här tråden som kontraindikator. När folk börjar haussa något småbolag jag äger gör jag mig beredd att sälja. Hittills har det alltid gått att köpa tillbaka det billigare efter kraschen. (som alltid kommer)
Citera
2020-02-20, 13:43
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Om du tittar lite längre så ser du att aktien har gått upp väldigt kraftigt under 2020 även efter dagens fall. Tror/gissar att vi står betydligt högre upp under våren, så jag sitter lugn i båten.

Säger inte att du har fel. På sikt kan det mycket väl vara ett bra köp. Jag kan inget om bolaget alls.

Om man tror på bolaget är det utmärkt läge att tanka mer. Problemet är väl att många av de som handlar småbolag har väldigt kort tidshorisont.
Citera
2020-02-20, 14:00
Medlem
Pen Concept kraftigt övertecknad emission PM idag, där bolaget tillförs 13 miljoner kronor.

”Företrädesemissionen blev övertecknad då den totala teckningen uppgick till 244 procent vilket innebär att emissionsgarantierna inte har tagits i anspråk.”

Inte ovanligt att just det brukar betyda startskottet på en uppgångsfas. Som vi ser i grafen idag tex.
Kursen är dessutom i ett vändläge från nyligen betydligt högre nivåer. Med klara vinsthemtagningar av placerarna.

Och vi har alltså fått 2 nyheter/avtal om Mc Donalds inom endast 1 veckas tid.
Citera
2020-02-20, 14:21
Medlem
Adventure box technology. Kursen har tappat 30% på en dag. Alltför kraftig kursreaktion. Samtidigt har antalet avanza ägare ökat markant på kort tid och fler är på bollen så att säga.. Jag tror på 10% ökning inom kort, till åtminstone 11kr,.
Senast redigerad av stroganof 2020-02-20 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in