2019-11-27, 13:29
Medlem
dwgs avatar
Då jag är Djurgårdare i hela hjärtat så bryr jag mig inte så mycket om Zlata gör /spelar för.

Är de nån Malmö supporter som vet vad Zlatan höll på för lag som liten? Eller gör fortfarande??
Kanske har varit bajen sen liten.

Fotboll är bara ett jobb nu för tiden
Citera
2019-11-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Så... Tror ni vi får se Zlatan i EM i sommar? När drar kampanjen igång?

Nej för fan. Har han en gång slutat så är det vad som gäller, han har inga planer på något EM. Sedan är hans relation med förbundskaptenen också väldigt konstig idag efter all kritik han kommit med om rasism och annat. Zlatans planer ligger på Hammarby. Frågan är var han ska spela? Det var ju snack om Flamengo i Brasilien.
Citera
2019-11-27, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Då jag är Djurgårdare i hela hjärtat så bryr jag mig inte så mycket om Zlata gör /spelar för.

Är de nån Malmö supporter som vet vad Zlatan höll på för lag som liten? Eller gör fortfarande??

Han höll på Inter har jag för mig. Och hans idol var Ronaldo från Brasilien.
Citera
2019-11-27, 13:33
Medlem
zeke5s avatar
Tycker angreppet mot förbundskapten Janne Andersson var värre
Det var ett riktigt lågvatten märke av Zlatan
Zlatan gjorde bort sig totalt där konstigt att inte fler tog avstånd från zlatan då
Citera
2019-11-27, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Tycker angreppet mot förbundskapten Janne Andersson var värre
Det var ett riktigt lågvatten märke av Zlatan
Zlatan gjorde bort sig totalt där konstigt att inte fler tog avstånd från zlatan då

Tror inte han har så mycket koll på svensk fotboll och landslaget. Det var nog en ogenomtänkt analys, sedan kanske han har gått och retat sig på Janne av någon anledning. Han kanske inte gillar Janne Andersson av någon anledning. Kanske för att ha uttalat sig på ett visst sätt om Zlatan eller för att Sverige gått så bra sedan Zlatan slutade. Kan också bero på att han inte gillar Jannes personlighet och sätt att vara. Zlatan har ju en tendens att reta upp sig på vissa personer, helt utan synliga anledningar.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-11-27 kl. 13:39.
Citera
2019-11-27, 13:37
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg

Inte för alla spelarna
Många som älskar sin klubb och spelar med hela sitt hjärta i den klubben. Fotboll e större utomlands än Sverige . De föds in i klubbarna sen bebisar. Vi har inte den kulturen i Sverige .
Finns klubbar som har kyrkogårdar och sjukhus osv
Citera
2019-11-27, 13:41
Medlem
kalkryggars avatar
Zvikaren har fått en Petition om sin staty på sig. Jag förstår hur dom resonerar. Klart att dom inte vill ha en staty på Hammarbys storägare utanför sin arena i Malmö.

Kör upp statyn till Stockholm tycker jag.

https://www.change.org/p/malm%C3%B6-kommunfullm%C3%A4ktige-avl%C3%A4gsna-statyn-p%C3%A5-hammarbys-%C3%A4gare-fr%C3%A5n-stadio nomr%C3%A5det
Citera
2019-11-27, 13:51
Medlem
TilleyHats avatar
För den oinsatte: Vad har Zlatan för fotbollsmässiga band till MFF, förutom att han spelade där senast för 18 år sedan? MFF gjorde väl knappast honom till stjärna?

Kontroversiellt från Zlatan kanske, men kanske ska MFF:s supportrar gå vidare och inse att även fotbollsvärlden har förändrat sig.
Citera
2019-11-27, 13:52
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Nej för fan. Har han en gång slutat så är det vad som gäller, han har inga planer på något EM. Sedan är hans relation med förbundskaptenen också väldigt konstig idag efter all kritik han kommit med om rasism och annat. Zlatans planer ligger på Hammarby. Frågan är var han ska spela? Det var ju snack om Flamengo i Brasilien.
Haha nej det tror jag inte heller, men det gnälldes en del från mediahåll och diverse Zlatanfans att han borde bli uttagen.
Luften gick nog ur den kampanjen idag.
Citera
2019-11-27, 14:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Och? Har Zlatan inte rätt till att kopa sig in i en annan svensk klubb än MFF? Sedan så är ju inte Z nöjd med MFF och deras försäljning av honom till Ajax.

Vad är det för jävla bullcrap? Min klubb gör fel hela tiden men jag byter inte klubb för det. Du borde inte få följa sport öht.
Citera
2019-11-27, 14:05
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Zvikaren har fått en Petition om sin staty på sig. Jag förstår hur dom resonerar. Klart att dom inte vill ha en staty på Hammarbys storägare utanför sin arena i Malmö.

Kör upp statyn till Stockholm tycker jag.

https://www.change.org/p/malm%C3%B6-kommunfullm%C3%A4ktige-avl%C3%A4gsna-statyn-p%C3%A5-hammarbys-%C3%A4gare-fr%C3%A5n-stadio nomr%C3%A5det
Tillbaka igen? Den skulle ju vara utanför friends först. Men kanske funkar utanför Årsta förvisso.

Dock som Bajare så ser jag detta som en ren affärsmässig relation. Han tror att han kan få långsiktig utdelning medan Bajen kan stärka sitt varumärke. Att han av några andra anledningar skulle vilja se oss gå bra är helt uteslutet utan det är helt för egen vinning. Men om det samtidigt kan gynna oss då han tar hälften av AEG:s aktiposter, ett AEG som varit i princip helt passiva i sitt ägarskap efter att man fick kontrollen över TELE 2 arena, ser jag snarare det bara som positivt.

Med det sagt förstår jag alla Malmöiters rektion till 100%. Tror vi alla är lika chockade över beskedet tbh.
Citera
2019-11-27, 14:15
Avslutad
Finns bara ett svar på detta agerande.
Zlatan är en väldigt ointelligent människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in