2015-07-26, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Därför att den rörelsen är helt onormal.

Helt solklart med flit. Jag förstår inte hur du kan missa det? Men du kanske inte vill tro att han gör fula karatesparkar och liknande?

Det har iallafall resten av världen sett.
Såklart det ska gnällas på en av världens bästa spelare bara för att han får ETT hjärnsläpp Såklart borde han fått rött men INGEN vet om det var avsiktiligt eller inte. Zlatan är dock så pass professionell att han knappast gjorde det med flit. Det är bara löst snack ur tomma intet. Punkt.
Citera
2015-07-26, 19:00
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Som sagt, finns inga bevis nånstans. Bara löjligt att hävda nåt sånt. Att han dessutom bad om ursäkt bekräftar ju min tes. Zlatan må ha ett jävla humör ibland men för det behöver han väl inte bli idiotförklarad?
Ahahaha du kan inte vara seriös. Vad i helvete räknas som bevis då (på någonting alls) om ett filmklipp i slow motion inte räknas?
Citera
2015-07-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Ahahaha du kan inte vara seriös. Vad i helvete räknas som bevis då (på någonting alls) om ett filmklipp i slow motion inte räknas?
Ja alltså, armen kan ju av ett ren slump åka upp av misstag rimligtvis?
Citera
2015-07-26, 19:03
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ja alltså, armen kan ju av ett ren slump åka upp av misstag rimligtvis?
Du tycker det är en normal rörelse när du kollar ur den andra vinkeln? Att han stöter med hela armen, neråt. Du är ju fan pinsam, så nu lämnar jag tråden.
Citera
2015-07-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Du tycker det är en normal rörelse när du kollar ur den andra vinkeln? Att han stöter med hela armen, neråt. Du är ju fan pinsam, så nu lämnar jag tråden.
Ja säger bara att det är helt omöjligt att han gör det med flit Zlatan är ingen Suarez. Men du tycker som du gör.
Citera
2015-07-27, 01:55
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Varför skulle Zlatan armbåga någon medvetet?

Men det är väl uppenbart att han hämnades efter det som hände senast mot Chelsea? Man gick ju bara och väntade på att de där skulle hända när man såg att dom skulle mötas igen. Bara en träningsmatch så då kan man kosta på sig risken att bli utvisad.

Sen att det inte skulle vara medvetet? Jösses hur kan man ens få för sig något sådant. Solklar armbåge och medveten sådan. Förstår honom och inte första gången som Zlatan ger igen för gammal ost.
Citera
2015-07-27, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Jo absolut. Det ser medvetet ut, jag förstår bara inte varför han skulle göra det helt oprovocerat. Var inte inblandad i andra tuffa situationer under matchen, och höll en riktigt hög nivå också. Därför jag tänker att det snarare var ett hjärnsläpp eller en långsam reaktion. Ett klumpigt försök att trycka undan Terry, men inte med avsikten att skada honom.

Det är en sekund han har huvudet vänt åt det hållet. I det nedsaktade reprisklippet. Få det inte att låta som att han hängde i luften ett par sekunder och vässade armbågen med avsikt att döda. Lyckligtvis träffade han inte ens med armbågen heller, då hade Terry blivit liggande längre.
Möjligtvis hade jag faktiskt kunnat köpa förklaringen att det var ett klumpigt försök från Z att trycka undan Terry - om bollen var i närheten. Men nu var det inte som sagt utan enda syftet var att skada engelsmannen.

Om det var 1-2 sekunder som Zlatan kollade på Terry är egentligen ointressant, huvudsaken var att han ville kolla vart Terry var så att svensken kunde slå till hans huvud. Naturligtvis blev Terry träffad av Zlatans armbåge, dock var smällen inte hård och engelsmannen kunde spelare vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Äsch, Terrys tjockskalle råkade bara vara i vägen. Zlatans armbåge ska helt klart ha förtur.
Hade du likadant om motståndarna armbågade spelarnas huvud i ditt lag?
Citat:
Såklart det ska gnällas på en av världens bästa spelare bara för att han får ETT hjärnsläpp
Vad har spelarens kvalité med saken att göra? Sådant beteende är oacceptabelt och skall rendera ett rött kort, oavsett om man är Zlatan eller typ en medioker spelare i Superettan...
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
http://streamable.com/axlc

https://twitter.com/hughwizzy/status/625087040787496960

Diego Costa i samma match.
Visst är det förkastligt från brasse-spanjoren men vad är din poäng med klippen? Fortfarande drar det inte bort värdet som Zlatan gjorde...
Senast redigerad av Hagoromo 2015-07-27 kl. 03:44.
Citera
2015-07-27, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Möjligtvis hade jag faktiskt kunnat köpa förklaringen att det var ett klumpigt försök från Z att trycka undan Terry - om bollen var i närheten. Men nu var det inte som sagt utan enda syftet var att skada engelsmannen.

Om det var 1-2 sekunder som Zlatan kollade på Terry är egentligen ointressant, huvudsaken var att han ville kolla vart Terry var så att svensken kunde slå till hans huvud. Naturligtvis blev Terry träffad av Zlatans armbåge, dock var smällen inte hård och engelsmannen kunde spelare vidare.Hade du likadant om motståndarna armbågade spelarnas huvud i ditt lag?Vad har spelarens kvalité med saken att göra? Sådant beteende är oacceptabelt och skall rendera ett rött kort, oavsett om man är Zlatan eller typ en medioker spelare i Superettan...Visst är det förkastligt från brasse-spanjoren men vad är din poäng med klippen? Fortfarande drar det inte bort värdet som Zlatan gjorde...
Jag har inte sagt att det inte ska vara rött kort. Säger bara att ni inte har några belägg på att han gjorde det medvetet.
Citera
2015-07-29, 13:02
Medlem
rex144s avatar
Hur skulle Zlatan klara sig som mittback? skulle han kunna spela på den positionen i allsvenskan?
visst behöver han komma in i rollen men han vet jo hur mittbackar spelar,
Citera
2015-07-31, 21:45
Medlem
Marquesos avatar
Ska vi tippa att Zlatan fixar klubbrekordet i antal mål i morgondagens supercup? Om jag inte missminner mig är han nu på lika många gjorda mål som Pauleta.
Citera
2015-07-31, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nja han garvade nog åt hur löjlig Zlatan ofta sett ut sen han gick upp de där kilona. Jag tror att om Silva hyllar Zlatan så är det motvilligt, jag tror han föredrar mer graciösa spelare som Pastore egentligen.

Av Ronnies säsonger i Barca höll väl de sämsta ungefär samma klass som Zlatans bästa i karriären. De säsongerna var Ronaldinho ojämn precis som Zlatan alltid varit, men hans högstanivå var alltid skyhög.
v
Citera
2015-07-31, 22:02
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Hur skulle Zlatan klara sig som mittback? skulle han kunna spela på den positionen i allsvenskan?
visst behöver han komma in i rollen men han vet jo hur mittbackar spelar,
Haha nej nej nej nej nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in