Citat:
Ursprungligen postat av
Marqueso
Jo absolut. Det ser medvetet ut, jag förstår bara inte varför han skulle göra det helt oprovocerat. Var inte inblandad i andra tuffa situationer under matchen, och höll en riktigt hög nivå också. Därför jag tänker att det snarare var ett hjärnsläpp eller en långsam reaktion. Ett klumpigt försök att trycka undan Terry, men inte med avsikten att skada honom.
Det är en sekund han har huvudet vänt åt det hållet. I det nedsaktade reprisklippet. Få det inte att låta som att han hängde i luften ett par sekunder och vässade armbågen med avsikt att döda. Lyckligtvis träffade han inte ens med armbågen heller, då hade Terry blivit liggande längre.
Möjligtvis hade jag faktiskt kunnat köpa förklaringen att det var ett klumpigt försök från Z att trycka undan Terry - om bollen var i närheten. Men nu var det inte som sagt utan enda syftet var att skada engelsmannen.
Om det var 1-2 sekunder som Zlatan kollade på Terry är egentligen ointressant, huvudsaken var att han ville kolla vart Terry var så att svensken kunde slå till hans huvud. Naturligtvis blev Terry träffad av Zlatans armbåge, dock var smällen inte hård och engelsmannen kunde spelare vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dupea
Äsch, Terrys tjockskalle råkade bara vara i vägen. Zlatans armbåge ska helt klart ha förtur.
Hade du likadant om motståndarna armbågade spelarnas huvud i ditt lag?
Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Såklart det ska gnällas på en av världens bästa spelare bara för att han får ETT hjärnsläpp

Vad har spelarens kvalité med saken att göra? Sådant beteende är oacceptabelt och skall rendera ett rött kort, oavsett om man är Zlatan eller typ en medioker spelare i Superettan...
Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Visst är det förkastligt från brasse-spanjoren men vad är din poäng med klippen? Fortfarande drar det inte bort värdet som Zlatan gjorde...