2019-11-27, 11:48
Medlem
ingetbranicks avatar
Först Tottenham och Mourinho, nu Hammarby och Zlatan. Min barndoms båda favoritlag har alltså inom loppet av en vecka tagits över av två av de största skithögarna inom fotbollsvärlden. Blir inte lätt att upprätthålla nåt slags intresse nu.

Fast ärligt talat hade Bajen redan gått ner sig under många år, med konstgräset, AEG och Östersundsattityden att knappt ha en enda spelare med svenskt namn i laget. Vem vet, det sistnämnda kanske var det som lockade Zlatan? Finns betydligt fler juggar än svenskar i laget i alla fall.

Det enda positiva med det här är väl att se hur bittra och förvååånade alla malmöiter är över att deras omhuldade gullegris visar sig vara ett riktigt svin, vilket vi andra alltid har vetat. Zlatan gör vad som faller honom in och det som han kan tjäna pengar och publicitet på. Han pissar på MFF precis som han pissar på alla andra som inte kan stärka hans varumärke eller som på något sätt står i vägen för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av VingelPelle
Finns en anledning att inte sätta upp statyer eller döpa platser, gator efter levande person.

Helt vansinnigt så klart, och i strid med all tradition. Men det är klart, traditioner är ju något hemskt och fult och till för att brytas. Det är nya vindar som blåser i Sverige nu, och självklart ska den mångkulturella pärlan Malmö gå i första ledet för nedmonteringen av allt som är rätt och rimligt.
Citera
2019-11-27, 11:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fan hur fjantiga alla Malmö-snowflakes är över att Zlatan köper sig in i Hammarby, tror nog att Z skiter i vad ni tycker.

Men över till temat. Detta tycker jag är ännu ett tecken på Zlatan kommer att lägga skorna på hyllan.

Det är nog snarare hur han uttrycker sig än vad han gör som många retar sig på.

Citat:
Du är väldigt starkt förknippad med Malmö FF. Tror du att din relation till MFF kommer påverkas av ditt samarbete med Hammarby?

– Nej, det tror jag inte. Det här har inget med MFF att göra. När det handlar om MFF så snackar vi om fotbollsspelaren Zlatan. Jag tror att de i Malmö respekterar det här. Jag har en god relation till MFF och har haft det i alla år. Men det här har inget med mig som fotbollsspelare att göra. Jag tror att de i Malmö är glada för min skull.

Du är inte orolig över att folket i Malmö ska bli besvikna på dig?

– Nej, det tror jag inte de blir. Eller jag vet att de inte kommer bli besvikna. Det jag har gjort för MFF kommer vara där för evigt. Det här är en helt annan situation. Det har inget att göra med var min
karriär började.

Men om Hammarby ska bli störst i Skandinavien så måste de först gå om Malmö FF i Sverige?

– Det finns en stor möjlighet till det. Drömscenariot är att Hammarby blir störst.

Här tror jag han antar flera fel.
Citera
2019-11-27, 12:16
Medlem
Il.Malizias avatar
Så... Tror ni vi får se Zlatan i EM i sommar? När drar kampanjen igång?

Citera
2019-11-27, 12:18
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Finns en anledning att inte sätta upp statyer eller döpa platser, gator efter levande person.
Mycket riktigt, men försök att förklara det för dagens "HÄR! NU!"-generation...
Citera
2019-11-27, 12:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är nog snarare hur han uttrycker sig än vad han gör som många retar sig på.

Här tror jag han antar flera fel.
Och? Har Zlatan inte rätt till att kopa sig in i en annan svensk klubb än MFF? Sedan så är ju inte Z nöjd med MFF och deras försäljning av honom till Ajax.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-27 kl. 12:37.
Citera
2019-11-27, 13:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Och? Har Zlatan inte rätt till att kopa sig in i en annan svensk klubb än MFF? Sedan så är ju inte Z nöjd med MFF och deras försäljning av honom till Ajax.

Jag skiter i vad han gör med sina pengar, men när han tror att det här inte förändrar relationen till Malmö så är han ute och seglar fullständigt.
Citera
2019-11-27, 13:08
Medlem
Citat:

Vilken tarvlig kommentar: Man får väl läsa av personens personlighet; LEX Nowitski road där dallas gjorde ett undantag mot den regeln att man ska vara död eftersom han till skillnad mot zlatan är genuin. Zlatan hade aldrig gjort som han gjorde under sin aktiva tid - sänka sin egen lön för att kunna ha råd med en stjärna till i laget....
Citera
2019-11-27, 13:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag skiter i vad han gör med sina pengar, men när han tror att det här inte förändrar relationen till Malmö så är han ute och seglar fullständigt.
MFFarna överdriver. Det är inte så att Zlatan är bunden till Malmö på ngt sätt eller att han måste ge ngt tillbaka till de, annars så tror jag att Z skiter totalt i vad folket i Malmö tycker och tänker om den här affären. Men en sak är klar, för varje artikkel om Zlatan/MFF så borde det stå följande som överskrift: WARNING! SNOWFLAKE ALERT!
Citera
2019-11-27, 13:23
Medlem
Då står det klart att MFF inte betydde ett jävla skit för Zlatan(oväntat).
Citera
2019-11-27, 13:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
MFFarna överdriver. Det är inte så att Zlatan är bunden till Malmö på ngt sätt eller att han måste ge ngt tillbaka till de, annars så tror jag att Z skiter totalt i vad folket i Malmö tycker och tänker om den här affären. Men en sak är klar, för varje artikkel om Zlatan/MFF så borde det stå följande som överskrift: WARNING! SNOWFLAKE ALERT!

Du läste citaten?

Citat:
Det här har inget med MFF att göra.

Han tror han kan samma band till MFF i fortsättningen, men det kommer inte att funka. Han kan inte ha och äta kakan.
Senast redigerad av mishima 2019-11-27 kl. 13:27.
Citera
2019-11-27, 13:25
Medlem
Citat:

Ska man vara ärlig så finns det ingen anledning för honom att välja Malmö. Han var lite mobbad eller illa betraktad där som ung, och fick stånga sig fram. Ofta kritiserad av både åskådare och lagkompisar, innan han blev känd och stor. Han var ganska illa behandlad där som tonåring. Fick känna på mycket avundsjuka och annat. De grejerna sitter självfallet kvar hos honom.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-11-27 kl. 13:27.
Citera
2019-11-27, 13:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Ska man vara ärlig så finns det ingen anledning för honom att välja Malmö. Han var lite mobbad eller illa betraktad där som ung, och fick stånga sig fram. Ofta kritiserad av både åskådare och lagkompisar, innan han blev känd och stor.
Precis, och glöm inte hur Bengt Madsen lurade Zlatan i hans övergång till Ajax. Zlatan är inte skyldig MFF ett skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in