2019-11-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Troligen slängd i vattendrag? Borde flyta upp snart om han inte varit rejält duktig på att sänka henne. Tänk på Kim Wall.
Jo jag börjar också få sådana vibbar.
Men det brukar ta normalt 4 dagar innan en kropp flyter upp.
Alternativt han har vart "duktig" på att gömma henne i någon skog eller något dylikt.
Citera
2019-11-27, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuzHutz
Alternativt han har vart "duktig" på att gömma henne i någon skog eller något dylikt.
Han måste grävt ner henne då. Ganska jobbigt att gräva så djupt och frågan är om han hade tillgång till spade?
Citera
2019-11-27, 12:37
Medlem
Citat:
Troligen slängd i vattendrag? Borde flyta upp snart om han inte varit rejält duktig på att sänka henne. Tänk på Kim Wall.

Tänk på temperaturen. Ju kallare det är, desto länge stannar kroppen kvar under ytan.
Citera
2019-11-27, 12:40
Medlem
Goliat1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Sökte på asätare vildsvin, får verkligen inte hoppas det hänt henne 😟
http://missingpeoplevildsvin.blogspot.com/?m=1

Fy fan!
Kan vara något av det vidrigaste jag sett. Alltid trott att det där med att svin äter upp allt bara är en myt, men jag verkar ha fel. 🤮🤮
Citera
2019-11-27, 12:40
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det finns ett riktigt gammalt rättsfall där mördaren eldar upp liket i några kakelugnar:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kakelugnsmordet

Och naturligtvis finns det en tråd om mordet/bränningen här: (FB) "Tandläkarmordet" på Drottninggatan, sthlm 1962, kakelugnsmordet

Vet dock inte temperatur och tid.
Kommer att tänka på något jag hörde från "the iceman tapes" eller vad tusan det var. Mördaren, "iceman" visste tydligen var Jimmy Hoffa tagit vägen. Tydligen hade han då blivit mördad, sedan lagts i ett oljefat och bränt liket. Därefter hade hade tunnan grävts ner, men eftersom folk hade börjat nysta i fallet hade tunnan grävts upp och lagts i en bil, som pressats på bilskroten och sedan exporterats till japan för återvinning.

Hade inte MGMs pappa synts till på någon bilskrot tyckte jag att jag läste här i tråden? Kanske fått fel, bara skummat igenom tråden lite hastigt.
Citera
2019-11-27, 12:45
Medlem
Citat:
Han måste grävt ner henne då. Ganska jobbigt att gräva så djupt och frågan är om han hade tillgång till spade?

Tror att polisen tidigt kollat mgm's bankkontoutdrag, var han handlat och vad osv. Ifall han inte ägt en spade och inte velat plötsligt låna en sådan av granne tex.
Citera
Medlem
Citat:
Jo det är nog rätt så jobbigt att gräva en tillräcklig stor grop för en kropp.
Och efter ha sett bilder på MGM så ser han rätt så spinkig ut.
Kanske någon som hjälpte honom att eventuellt gräva?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Tänk på temperaturen. Ju kallare det är, desto länge stannar kroppen kvar under ytan.

Ju kallare desto bättre tydligen också, enligt en överläkare i rättsmedicin som intervjuades när K. Wall eftersöktes :

” En kropp som sjunker ner till 50 meters djup eller mer, där det är kallt, bara cirka fyra plusgrader, kan bevaras mycket länge, i veckor eller månader.”

https://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/a/4dXR9a/kroppar-kan-bevaras-lange-i-vatten
Citera
Medlem
Citat:

Då bör kroppen ha flytit upp vid det här laget tycker man... Hur mycket tyngd kan det krävas för att förhindra att kroppen flyter upp?
Tänker om kroppen ligger i en resväska exempelvis, kan det räcka att fylla den med stenar eller krävs det mer än så?

Möjligtvis har kroppen endast gömts, och när sökinsatserna har avtagit, planerar man att dumpa kroppen i vatten. Men även då behöver man ha i åtanke att den flyter upp...
Citera
2019-11-27, 12:46
Medlem
Jag hajar. Polisen har ju sökt flera gånger i Ljungskiletrakten så det finns indikationer i utredningen som pekar åt det hållet så klart. Tycker ändå att polis bör kommunicera sökuppgifter via media för att engagera Uddevallabor till att leta efter Wilm@. Ju fler som söker desto större sannolikhet är att hon hittas. Nu måste man endast koncentrera sig på att hitta henne och komma fram med lite information. Förundersökningssekretessen hjälper inte att hitta henne.

I dagsläget (14dgr efter försvinnande) och med uppgifter att trappa ned sökningarna med anledning att man letat överallt, måste polisen släppa på uppgifter gällande sökningarna. Normalt vill man inte gå ut med info till allmänheten då man vill minimera kontaminering av en eventuell BP vid fynd. Detta förstår alla, men som jag ser det måste kroppen hittas och polis måste kommunicera ut var de vill man skall leta, var man redan sökt samt var man ännu inte hunnit söka. Jag ser inget annat val för polisen om man skall hitta Wilm@.

Polis bör koncentrera sig på vattendragen då de innehar rätt resurser att tillgå och allmänheten bör dirigeras ut i terräng. Fyrhjulingar, hästar, fotfolk, hemvärn, helikopter, MPS, Fikk, sökhundar samt privatpersoner. Leta på farbara vägar i dikeskanter samt 10-50m in från vägar.

Värderingar som utredningen måste göra är att ställa sig frågan, hur viktigt är det att tösen hittas? Vad kan vi offra och gå ut med till media?

Citat:
Ursprungligen postat av nordiceagle
Ja givetvis. Bara menade att alla de åtgärder som vi känner till att polisen gjort mot MGM och dennes misstänkte anhörig, kräver vissa omständigheter för att man ska få tillåtelse för. Det är inte så att polisen inte vet någonting alls, eller inte har indikationer på någonting. Det är väldigt tydligt och klart, med tanke på de åtgärder man vidtagit att det finns tydlig och väldigt trolig information som polisen har, om vad som troligtvis hänt. Den informationen har föranlett dessa åtgärder.

Sen måste så klart kroppen hittas. Det ska ju som sagt hålla i en rättslig prövning och sättas i "utom allt rimligt tvivel". Även om många sitter dömda på mord utan att man kunnat uppnå "utom allt rimligt tvivel", men det är en annan historia. Sen måste kroppen hittas för de anhöriga också, inte minst.
Citera
2019-11-27, 12:47
Medlem
Citat:
Hans far äger en bostad med trädgård, så det är möjligt att han hittade nåt att gräva med.
Citera
2019-11-27, 12:50
Medlem
Nej, det tar inte normalt 4dgr för en kropp att börja flyta. I rådande temperaturer tar det mellan 14-20 dgr eller tills vattentemperaturen höjs (varmare väder)

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in