2019-11-23, 14:30
Medlem
Hej @Veckans klubba

Jag fortsätter i vanlig ordning, med att både rekommendera dig, så som även berätta lite grann om en lite mer annorlunda skräckfilm.

Detta handlar om en Brittisk skräckfilm i Amicus stil, skräckfilmen är från året 1973 och har titeln: "Tales That Witness Madness"

Directed by / Freddie Francis
Produced by / Norman Priggen.

Skräckfilmen om hur några människor grips av krafter de ej kan styra över och utför sataniska riter och dåd som får tittaren att frysa till is.

Skräckfilmen "Tales That Witness Madness" har bland andra Joan Collins och Donald Pleasence (Halloween) även med Kim Novak med flera.

Skräckfilmen som sådan innehåller fem skräckhistorier och är 1 timme och 30 minuter i sin totala längd.

Skräckhistoria 1: ) "The Clinic" / A Psychiatrist in a modern mental asylum.

Skräckhistoria 2: ) "Mr. Tiger" / Imaginary tiger,
En väldigt kuslig och ruggig skräckhistoria.

Skräckhistoria 3: ) "Penny Farthing" / An antique store owner.

Skräckhistoria 4: ) "Mel" / The old dead tree🌳

Skräckhistoria 5: ) "Luau" / An ambitious literary agent.

Den här skräckfilmen uppdelad i fem olika skräckhistorier, är absolut sevärd och om du inte har sett denna skräckfilmen tidigare, så rekommenderar jag den till din långa filmlista.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-24, 02:21
Medlem
hugTracersbutts avatar
Nån som sett Night of the Creeps? Ganska härlig B-rulle som gör parodi på 50-talets alien invasion filmer. Någon slags varelse hamnar på jorden och infekterar människor och gör dem till zombies. Är nån slags kul bakgrund med en polis som hamnar mitt i allt detta, hans före detta flickvän blir dödad av en yxmördare när han är ung som han själv dödar och begraver under ett hus vid ett universitet, senare så sprids dessa varelser vid detta universitet och de kan ta över döda människors kroppar. Så ni fattar vad som sker... Öh, rekommenderar den i alla fall.
Citera
2019-11-24, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jo, jag har sett båda för länge sedan, men ingen är direkt en favorit. Jag kompletterar väl min Polanski-samling med dem vid ett senare tillfälle. Jag föredrar hans The Ninth Gate, Rosemary's Baby och The Fearless Vampire Killers.

Instämmer till fullo där. Har dock verkligen inget emot the tenent och den andra
Citera
2019-11-24, 17:25
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Veckans klubba

Jag fortsätter i vanlig ordning, med att både rekommendera dig, så som även berätta lite grann om en lite mer annorlunda skräckfilm.

Detta handlar om en Brittisk skräckfilm i Amicus stil, skräckfilmen är från året 1973 och har titeln: "Tales That Witness Madness"

Directed by / Freddie Francis
Produced by / Norman Priggen.

Skräckfilmen om hur några människor grips av krafter de ej kan styra över och utför sataniska riter och dåd som får tittaren att frysa till is.

Skräckfilmen "Tales That Witness Madness" har bland andra Joan Collins och Donald Pleasence (Halloween) även med Kim Novak med flera.

Skräckfilmen som sådan innehåller fem skräckhistorier och är 1 timme och 30 minuter i sin totala längd.

Skräckhistoria 1: ) "The Clinic" / A Psychiatrist in a modern mental asylum.

Skräckhistoria 2: ) "Mr. Tiger" / Imaginary tiger,
En väldigt kuslig och ruggig skräckhistoria.

Skräckhistoria 3: ) "Penny Farthing" / An antique store owner.

Skräckhistoria 4: ) "Mel" / The old dead tree🌳

Skräckhistoria 5: ) "Luau" / An ambitious literary agent.

Den här skräckfilmen uppdelad i fem olika skräckhistorier, är absolut sevärd och om du inte har sett denna skräckfilmen tidigare, så rekommenderar jag den till din långa filmlista.

Mvh/ @JokerMannen

Tack för tipset! Den filmen kände jag inte ens till.
Citera
2019-11-25, 16:46
Medlem
Citat:
Tack för tipset! Den filmen kände jag inte ens till.

Hej @Veckans klubba och Varsågod.

Det var ju trevligt att du kunde få peta in en helt för dig tidigare okänd skräckfilm på din skräckfilms-lista för kommande framtids-tittning, som jag tidigare lät framföra, så är denna skräckfilmen "Tales That Witness Madness" från året 1973 med sina små skräck-historier absolut sevärd. Donald Pleasence är alltid bra, speciellt inom skräckfilmer, så som också Joan Collins, även Kim Novak, jag tror inte att du kommer att vara besviken efter det att du tittat på denna skräckfilmen.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-25, 17:17
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Veckans klubba och Varsågod.

Det var ju trevligt att du kunde få peta in en helt för dig tidigare okänd skräckfilm på din skräckfilms-lista för kommande framtids-tittning, som jag tidigare lät framföra, så är denna skräckfilmen "Tales That Witness Madness" från året 1973 med sina små skräck-historier absolut sevärd. Donald Pleasence är alltid bra, speciellt inom skräckfilmer, så som också Joan Collins, även Kim Novak, jag tror inte att du kommer att vara besviken efter det att du tittat på denna skräckfilmen.

Mvh/ @JokerMannen

Ja, jag tittar på allt som har Donald Pleasance i rollistan. Jag antar att du och många andra i tråden har sett Death Line (1972)?
Citera
2019-11-25, 17:52
Medlem
Citat:
Ja, jag tittar på allt som har Donald Pleasance i rollistan. Jag antar att du och många andra i tråden har sett Death Line (1972)?

Hej @Skräckens klubba

Självklart har jag skräck- och slasher-filmen med titeln: "Death Line" från året 1972, går även under namnet "Raw Meat"

Inom denna skräck- och slasher-filmen ser vi ju bland andra Donald Pleasence och Christopher Lee med flera, nu är det faktiskt några år sedan som jag såg skräckfilmen sist, så jag skall faktiskt ta och se om den på nytt igen inom kort.

Fråga: Vad anser du själv och tycker ... om denna skräckfilmen "Death Line" från året 1972 ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-25, 22:39
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Skräckens klubba

Självklart har jag skräck- och slasher-filmen med titeln: "Death Line" från året 1972, går även under namnet "Raw Meat"

Inom denna skräck- och slasher-filmen ser vi ju bland andra Donald Pleasence och Christopher Lee med flera, nu är det faktiskt några år sedan som jag såg skräckfilmen sist, så jag skall faktiskt ta och se om den på nytt igen inom kort.

Fråga: Vad anser du själv och tycker ... om denna skräckfilmen "Death Line" från året 1972 ?

Mvh/ @JokerMannen

Nu ska jag också fräscha upp minnet och se rullen igen (kanske ikväll), men jag har för mig att den var klart sevärd senast jag såg den för länge sedan. Jag har uppdaterat min tidigare version till en mer högupplöst idag iallafall.
Citera
2019-11-26, 15:17
Medlem
Citat:
Nu ska jag också fräscha upp minnet och se rullen igen (kanske ikväll), men jag har för mig att den var klart sevärd senast jag såg den för länge sedan. Jag har uppdaterat min tidigare version till en mer högupplöst idag iallafall.

Hej @Skräckens Klubba

Gällande skräckfilmen med titeln: "Death Line" från året 1972, så är det givet vis, en bra skräckfilm.

Det är alltid härligt att få se om en gammal film-skräckis som man inte har sett på många år, och det kan nog låta lite egendomligt att säga, att under den andra gången som man ser skräckfilmen, så kan det faktiskt visa sig att den är bättre än när man såg skräckfilmen för första gången, jag skall ge dig ett exempel gällande mig själv.

Första gången som jag tittade på skräck- och demon-filmen med titeln: "Cameron's Closet" från året 1988, så tyckte jag att skräckfilmen som sådan ... var mycket bra och väldigt spännande, sedan därefter förflöt många långa år innan jag en vacker dag tog fram skräckfilmen igen för att se den på nytt [och för andra gången i rad] ... och då var skräckfilmen "Cameron's Closet" mycket bättre än första gången som jag såg den, och jag tyckte plötsligt att skräckfilmen var riktigt fantastisk och väldigt kuslig, särskilt på ett speciellt ställe inom filmen ryckte jag till riktigt ordentligt och till och med hjärtat började hoppa i bröstkorgen, och när man reagerar på ett sådant sätt av det man ser och upplever på en skräckfilm, ja ... då är skräckfilmen verkligen bra, jag var helt inne i filmen från början och ända fram till slutet vid andra tillfället som jag tittade på den.

Om du inte tidigare har sett skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" eller som den även kallas för "Cameron's Terror" från 1988, så blir det absolut min rekommendation till dig att se filmen, skådespelare bland andra, Tab Hunter och Chuck McCann även Leigh McCloskey.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-26, 16:02
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Hej @Skräckens Klubba

Gällande skräckfilmen med titeln: "Death Line" från året 1972, så är det givet vis, en bra skräckfilm.

Det är alltid härligt att få se om en gammal film-skräckis som man inte har sett på många år, och det kan nog låta lite egendomligt att säga, att under den andra gången som man ser skräckfilmen, så kan det faktiskt visa sig att den är bättre än när man såg skräckfilmen för första gången, jag skall ge dig ett exempel gällande mig själv.

Första gången som jag tittade på skräck- och demon-filmen med titeln: "Cameron's Closet" från året 1988, så tyckte jag att skräckfilmen som sådan ... var mycket bra och väldigt spännande, sedan därefter förflöt många långa år innan jag en vacker dag tog fram skräckfilmen igen för att se den på nytt [och för andra gången i rad] ... och då var skräckfilmen "Cameron's Closet" mycket bättre än första gången som jag såg den, och jag tyckte plötsligt att skräckfilmen var riktigt fantastisk och väldigt kuslig, särskilt på ett speciellt ställe inom filmen ryckte jag till riktigt ordentligt och till och med hjärtat började hoppa i bröstkorgen, och när man reagerar på ett sådant sätt av det man ser och upplever på en skräckfilm, ja ... då är skräckfilmen verkligen bra, jag var helt inne i filmen från början och ända fram till slutet vid andra tillfället som jag tittade på den.

Om du inte tidigare har sett skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" eller som den även kallas för "Cameron's Terror" från 1988, så blir det absolut min rekommendation till dig att se filmen, skådespelare bland andra, Tab Hunter och Chuck McCann även Leigh McCloskey.

Mvh/ @JokerMannen

Nej, jag har inte sett Cameron's Closet. Det blir ytterligare ett tillägg till min lista. Tack för tipset!
Citera
2019-11-27, 10:27
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte sett Cameron's Closet. Det blir ytterligare ett tillägg till min lista. Tack för tipset!

Hej @Skräckens klubba

När det nu gäller den här av mig tidigare framförda skräck- och demon-filmen med titeln: "Cameron's Closet" (även också kallad för "Cameron's Terror") från året 1988, så vill jag börja med att berätta för dig, att denna skräckfilmen faktiskt har lite drag från en annan riktigt bra och kuslig skräck- och demon-film, nämligen skräckfilmen med titeln: "Amityville Horror II: The Possession" från året 1982 och som kom några år efter skräckfilmen "Amityville Horror" från året 1979 med James Brolin och Margot Kidder även Rod Steiger med flera.

Inom skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" från 1988 har Camerons garderob bland annat en ? ? ? ... ja, du får själv se när du så småningom kommer att titta på skräckfilmen, jag avslöjar inget för dig i detta fallet.

Skräckfilmen har också på ett ställe en riktigt djävulsk och grym ljudeffekt, suveränt gjort enligt mig, väldigt mäktigt.

Skräckfilmen som sådan är, har några riktigt bra skådespelare inom denna filmen, vilka i sin tur är, Tab Hunter och Chuck McCann även den unga pojken, Scott Curtis.

Fadern (Tab Hunter) experimenterar med sin sons psyko-kinétiska krafter som till slut resulterar i att ondskans krafter av demonisk natur lösgörs från underjordens boningar, roten till ondskans krafter finner sig ut genom ett gammalt arkeologiskt fynd.

Anledningen till ovan skrivet är, för att jag vill varmt rekommendera dig att flytta upp denna skräck- och demon-filmen "Cameron's Closet" högst upp på din långa filmlista, detta sagt med anledning av att just denna skräckfilmen, är verkligen riktigt bra samt väldigt kuslig.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-11-27, 13:54
Medlem
Hej @Veckans klubba 👿

Låt mig börja detta inlägget med att berätta för dig att, dom kommer oftast i stora stim när dom anfaller, dom är mycket blodtörstiga och väldigt glupska köttätande djur, speciellt människokött står högst upp på deras meny. Med stora rakbladsvassa och trekantiga tänder, är dom skräckinjagande undervattens-monster i djupet av Amazonas-floden, dom kallas visst för Pirayor 🌊🌊🌊 🐟 🐟 🐟

komplettering till ovan, Pirayan är ett av de mest fruktade djuren i världen 🌍 på grund av sina stora vassa tänder och muskulösa kropp.

Den absolut bästa skräckfilmen som en gång i tiden skapades har titeln: "Piranha" och är från året 1978 och skräckfilmen som sådan, är en riktig kult-klassiker inom skräckfilmens värld, den blev också nominerad.

Piraya-skräckfilmen handlar om mycket välgjorda undervattens-monster-djur och är av god slasher-stil, om du inte tidigare har sett denna skräckfilmen "Piranha" från 1978, så är det min rekommendation till dig att peta in den på din långa skräckfilms-lista för kommande tittning.

Komplettering till ovan, det gjordes en Piraya-skräckfilm året 1972 som också den, har titeln: "Piranha" från året 1972 och med bland andra William Smith (suverän skådespelare) och Peter Brown även med Tom Simcox.

Utöver dessa två nämnda Piraya-skräckfilmerna, finns även filmerna med titlarna: "Killer Fish" från året 1979, sedan finns "Piranha II: The Spawning" från året 1981, nästkommande var "The Howling" också den från året 1981 ... därefter kom sedan "Piranha" från året 1995 ... följt av "Piranha" från året 2010, sedan kom även under samma år skräckfilmen med titeln: "Mega Piranha" från året 2010, slutligen sagt, kom också så småningom skräckfilmen "Piranha-Conda" från året 2012.

Den absolut bästa skräckfilmen av dem alla, är utan minsta tvekan "Piranha" från året 1978.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in