2019-11-26, 21:02
Medlem
mvagrippas avatar
[quote=CapricornAA|69419333]
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Va? Har du inga bevis för dina påståenden? Du gissar? Varför är du så hånfull mot andra människor då? Det har aldrig slagit dig att intelligenta människor i den här tråden för längesedan granskat och besvarat de frågor du ställer? Läs tråden.

För att hjälpa dig att tänka kan jag kort nämna att hela ditt resonemang faller som ett korthus eftersom du utgår från ett okänt faktum:

"Ingen visste att paret Palme skulle gå på bio".

Det har du ingen aning om.

"Telefon/bostaden var inte avlyssnad".

Det har du ingen aning om.

"Hur visste någon att paret Palme skulle promenera hem"

Genom att stå på en trottoar och betrakta paret Palmes promenad söderut.

"Gärningsmannen var ensam på mordplatsen alltså var han en ensam galning".

Nej, det är en ologisk slutsats. Du gissar.

Du är bara ännu en tragisk nolla som gått på precis allt som polisen hävt ur sig. Kom in i matchen. Och sluta vara hånfull och oförskämd.

LOL.[/QUOTE

Awe lol
Intelligenta människor i den här tråden har för längesedan granskat och besvarat de frågor jag ställer? Vad trösterikt! Men som vanligt så besvarar inte DU en enda av mina frågor. Du snärjer fortfarande in dig i den logiska kullerbyttan;

1. Inte ens Palme själv visste att han skulle på bio den kvällen.Både Olof o Lisbeth Palme hade talat om att ev gå på bio under morddagen. Ett ganska stort antal människor kan ha haft vetskap om detta på parets respektive arbetsplatser.

2. Man fann inga tecken på avlyssning - What so ever.

1986 fanns avlyssningsteknik av sådan kaliber så att en ev avlyssning inte lämnade några spår. Vad som finns är däremot SÄPOs övervaknings-PM som skriver att tre övervakare utkristalliserat sig. Dessa kan följas från området runt bostad, tunnelbana , Grand och mordplats.

3. Promenaden ja... Wow. Det krävs ju verkligen ett proffs för att invänta händelseförloppet och sedan följa efter makarna

Det krävs ett proffs att omaskerad inför inalles 22 vittnen utföra ett kallblodigt mord och komma iväg utan att röja sitt utseende.

4. Vittnen samt kriminaltekniskt fastställda fakta (jag vet att detta är svårt för dig...) vittnar om att mördaren agerade ensam på mordplatsen. Svar ja. Sorry!

Det viktigaste vittnet, Lisbeth. talar på mordnatten om två förövare som hon tidigare sett vid bostaden. Hon nämner detta för Åke Rimborn, Gösta Welander , Ingvar Carlsson, Kjell Olof Feldt,Anita Gradin, Kjell Lindström och Ulf Dahlsten under mordnatten på Sabbatsberg. Uppgifterna ligger till grund för. Rikslarmet som ligger kvar till lördag lunch.

Och som jag sa; Jag tittar BARA på mordets objektiva fakta. Det som är kriminaltekniskt fastställt.

Jag tänker inte ens bemöta cheapshots från en sån som dig... det vore ytterligare waste of time
Fetade svar ovan till dina påståenden.

Det finns inga kriminaltekniska fakta som binder Christer Pettersson till MOP eller ens mordplatsen . Det enda är Lisbeths utpekande som hon själv motsagt under mordnatten.

CP var en veritabel skitstövel , men någon palmemördare var han inte. Däremot försökte PU med påtryckningar snärja honom. Thure Nässéns manipulativa förhör med Roger Östlund är bara ett exempel.
Citera
2019-11-26, 21:04
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Gammal pundare, antikommunist, paramilitär, legosoldat.
Iran-Contras. Sydafrika. Israel.
Samarbetat med MOSSAD vid flera mord.
Sam Hall är minst lika intressant som Januzs Walus.
Båda är mördare.
Det är just dem vi letar efter.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.cia.gov/library/readingroom/docs/CIA-RDP90-00552R000302450005-4.pdf&ved=2ahUKEwis45XuyYjmAhVqkIsKHfLdBUAQFjADegQ IAhAB&usg=AOvVaw0rRq_gWeTnRmBbWP0EWEmC

En Rambo-typ finansierad av judiska församlingen i Dayton USA.

Och dessa har du bevis eller indikationer på att dom var i Stockholm 28februari?
Citera
2019-11-26, 21:35
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Och dessa har du bevis eller indikationer på att dom var i Stockholm 28februari?
Sam Hall tillhörde den paramilitära organisationen Phoenix Battalion som bestod utav ca 5000 personer. Legosoldater i Centralamerika.
Singlaub, WACL som du själv varit inne på.
Finansiering och utbildning från USA och Israel.
Huvudaktörerna i Iran-Contra-affären.

Mannen som pekas ut av två vittnen utanför makarna Palmes bostad har inte utretts tillräckligt anser jag. Han gavs alibi av någon på Brigham & Young university i Utah.
Läser du på lite om Sam Hall så finner du ganska kvickt likheter.
De båda arbetade i organisationer likt en av de mördade i gisslan på flygplatsen i Teheran 1981 där det framgår att organisationen var en front för CIA.

"In his spare time, he climbed the Grand Tetons, Mount Kenya and Mount Kilimanjaro.."

"After the 1960 Olympics Hall served with the U.S. Air Force.."

https://www.google.com/amp/s/www.tampabay.com/news/obituaries/sam-hall-olympic-medalist-soldier-of-fortune-animal-rescuer-spy/2196211/%3foutputType=amp

https://www.flashback.org/sok/kilimanjaro?t=133416

Citat:
Ursprungligen postat av Gothus

Reser mellan Stockholm-Utah-Los Angeles-Hollywood-Sovjet.
Han spelade in film med Sylvester Stallone i Hollywood 1981.
Han hade fler namn i sin adressbok än VG.
Han påstår att han bestigit höga berg och deltagit i två olympiader där han skulle ha ställt upp i brottning, boxning och löpning. Och var han verkligen i Korea och Vietnam?

"As an athlete, Kendrick is quoted as having attended the Tokyo and Rome Olympics as an alternate for track and field, wrestling and welterweight boxing. In Rome he shared a room with the man then known as Cassius Clay. He was an eight-time New York Athletic Club boxing champion, decathlon champion (U.S. Army, Europe, 1955) and eastern U.S. AAU decathlon champion. Kendrick coached championship teams in wrestling, track and field, boxing, basketball, rugby and field hockey at nine different universities in the United States and Europe."

Vic Gunnisson. Orten Gunnisson ligger inte långt ifrån Utah och är uppkallad efter en Svensk.

"He did many extraordinary things in life like reading his poems for stadium-sized audiences in the then Soviet Union to climbing Mt. Kilimanjaro to skiing in the 90 km Vasaloppet."
Senast redigerad av Gothus 2019-11-26 kl. 22:18.
Citera
2019-11-26, 21:42
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapricornAA
Korrekt Mac. Jag är inte ”låst” vid Pettersson men han är min huvudkandidat baserat på flera saker. Och jag kommer fortfarande inte runt problematiken med att makarna Palme plötsligt fick den spontana idén att gå på bio just den kvällen, vilket ingen kunde förutse. Väl på plats vid Grand så var det ingen sport för en förslagen typ som Pettersson (eller nån annan) att bara avvakta och sedan följa efter dem på Sveavägen. Mordet är enligt mig primitivt och amatörmässigt utfört. Polisens sjabbel inledningsvis är nog roten till alla konspirationsteorier.

Du har samma grundtanke som mig - en ensam gärningsman. Det tycker jag känns mest naturligt med tanke på omständigheterna. Men nu verkar du också vara inne på samma person som jag, den mystiske CA. Tyvärr känns det som att man aldrig kan komma längre i det. Visst, hittar man hans vapen och matchar det till mordkulorna så kan man säga det är han.

Din benhårda hållning om "polisiärt uppklarad" känns inte av idag
Citera
2019-11-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du har samma grundtanke som mig - en ensam gärningsman. Det tycker jag känns mest naturligt med tanke på omständigheterna. Men nu verkar du också vara inne på samma person som jag, den mystiske CA. Tyvärr känns det som att man aldrig kan komma längre i det. Visst, hittar man hans vapen och matchar det till mordkulorna så kan man säga det är han.

Din benhårda hållning om "polisiärt uppklarad" känns inte av idag

Jodå enough, jag står fast vid att det anses polisiärt uppklarat för att det ÄR polisiärt uppklarat. Åtminstone bland seriösa poliser med god insyn, och av dem som satt med i Palmegruppen 2. Därmed är det INTE sagt att man försökte lagföra rätt gärningsman (även om jag tror det) för mordet. CA är en STARK kandidat! Håller med dig, man kommer inte längre i det spåret såvida inte just hans vapen dyker upp (en utopi) och kan matchas med Palmekulorna. Grejen är att folk snöar in på vad Lisbet och andra vittnen sa och inte. Jag fokuserar på händelseförloppet. Det säger allt.
Citera
2019-11-26, 22:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Jodå enough, jag står fast vid att det anses polisiärt uppklarat för att det ÄR polisiärt uppklarat. Åtminstone bland seriösa poliser med god insyn, och av dem som satt med i Palmegruppen 2. Därmed är det INTE sagt att man försökte lagföra rätt gärningsman (även om jag tror det) för mordet. CA är en STARK kandidat! Håller med dig, man kommer inte längre i det spåret såvida inte just hans vapen dyker upp (en utopi) och kan matchas med Palmekulorna. Grejen är att folk snöar in på vad Lisbet och andra vittnen sa och inte. Jag fokuserar på händelseförloppet. Det säger allt.

Så du tycker att åtminstone seriösa och insatta poliser anser fallet polisiärt uppklarat, men att de kanske har fel gärningsmän? I mitt huvud blir dessa poliser inte så seriösa.

Men du kanske menar att du har mer respekt för poliserna som hittade CP än de som hittade kurder och 33-åringen? För det borde alla ha.

Folk här fokuserar på vad vittnen säger för att det är det enda vi har från utredningen. Därifrån bygger man händelseförloppet. Utan vittnen har man inte mycket till händelseförlopp.

Med stor sannolikhet innehåller den gängse bilden av hur mordet gick till en del småfel. Finns tex en uppfattning i allmänheten att GM sprang konstigt, men det förekom inte alls första veckorna. 1989 blev det "fakta" i svenskarnas huvuden.
Senast redigerad av enough-is-enough 2019-11-26 kl. 22:18.
Citera
2019-11-26, 22:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Såhär; Ju mer jag tänker på och läser om Christer A, desto bättre passar han in. Med tanke på att ALLT talar för en ensam gärningsman med medel, motiv, möjlighet, och tillräckligt Palmehat så...

Vore intressant att veta hur CAs alibi spräcktes.
Citera
2019-11-26, 22:26
Medlem
Såhär; Ju mer jag tänker på och läser om Christer A, desto bättre passar han in. Med tanke på att ALLT talar för en ensam gärningsman med medel, motiv, möjlighet, och tillräckligt Palmehat så...
Citera
2019-11-26, 22:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Precis. Jag tror att poliserna var seriösa och besjälade av att hitta lösningen och rätt gärningsman, men att de kanske rent av hade fel Christer...

Stämmer det du säger om vittnena men... Vartannat j***a svar man skriver här försvinner från sidan så fort man skriver något negativt om konspirationsfjantarna men många av dessa fokuserar på helt fel saker beträffande vad vittnena sagt vid olika tidpunkter.

När du håller dig lugn och inte är så hård i orden så blir dina inlägg kvar. Börjar man gorma om att alla är idioter så blir det motstånd i tråden

Kolla på Youtube när Hasse Aro pratar om Christer Andersson i krimkvarten på Tv4. Intressant från Åsgård.
Citera
2019-11-26, 23:30
Medlem
Bacchus94s avatar
Ja, nog påminner teckningen en hel del om Christer A.

http://palmemordet.eu/palmemordet/vem-sag-teknaren-sanne-t/
Citera
2019-11-26, 23:48
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacchus94
Ja, nog påminner teckningen en hel del om Christer A.

http://palmemordet.eu/palmemordet/vem-sag-teknaren-sanne-t/

Eller Clint Eastwood ?
Citera
2019-11-27, 02:46
Medlem
Ursprungligen postat av 86spanare
I would go with the guy that looked like him and actually had a S&W - "Var det inte han så var det någon (som liknar honom) "

Christer Andersson?
Mitt blod frös till is när jag satte mig in i den teorin och ännu mer efter Hasse Aros pod-dokumentär om honom.... Sjukt intressant

I could not tell you anything about Christer Andersson. Did he actually have a S&W? That someone can swear by.

But for sure the Managing Director of the factory Olof Palme visited 2 days prior to his death had a S&W.
I wonder what the testing of that weapon says?
You think Hans Melander has tested it yet? If not, why not?
He would be a CP Doppelgänger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in