Citat:
Ursprungligen postat av
CapricornAA
Korrekt uppfattat Mac. Jag ska erkänna att jag själv hade j***igt svårt att acceptera Pettersson som gärningsman till en början. Trodde själv på en större bild än så, ända tills jag enbart tittade på händelseförloppet. Vad hände den där kvällen - rent objektivt. Steg för steg. Jag vet ju inte vem som höll i avtryckaren. Närmast tillhands är ju Pettersson eftersom han saknade alibi, passar in, pekades ut m.m. Men... Ja? Var det inte han så var det någon (som liknar honom) annan glad amatör. Det är den slutsatsen JAG drar av mordets objektiva och rena fakta.
Gärningsmannafrågan är helt öppen för min del, jag har inte ens ett embryo till teori om vem som höll i avtryckarn, och visst kan det ha varit ett dåd i stundens ingivelse lika väl som i viss grad planerat oavsett om de var amatörer eller mer rutinerade.
Även ensam gm teorierna innebär ju en viss grad av planering, trots att det i de fallen bara handlar om ett par timmar, och om de var fler än en person, så är det ju i princip också en konspiration.
Men det är bra att man inte låser sig vid just CP, SE eller någon annan i den högen.
Det finns uppenbart en del att diskutera trots allt.