2019-11-26, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Såg tidigare idag att Uddevalla: aktuella händelser på facebook hade haft problem med en kvinna som hade gjort skratt smiles på allt gällande Wilma försvinnande så hon blev utslängd. En slump eller nåt att luska vidare i? Är ju ett väldigt udda beteende.

Trollprofil, kolla bildernas kommentarer. Diverse män från olika länder som verkar ha en fling me tjejen allihopa🙈
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Är DU förvånad över att T är anhållen? Pappan rätt känd och gillad så även T snäll, omtänksam, hjälpsam men BO familj märkte plötsligt en "mörk sida" i samband med Wilmas försvinnande som dom inte sett tidigare. Återkopplade inte på samtal, ev hemma men öppnade inte... Tänt kan man ha fastän man är ute, så inget säger ATT han var hemma om inte pappan hörde ljud fr lägenheten. Otrevlig/kort mot pappan DÅ dom slutligen pratade m varandra.
Är allt bra mellan MGM + BO och hon är okontaktbar då ringer man tillbaka t familjen, man är också orolig, undrar och håller nära kontakt. Vad tror du?

Jag hade självklart inte kunnat gissa att han är kapabel till det men med tanke på vad som finns att läsa angående fallet så kan jag ändå tänka mig att chansen är stor att han gjort henne något. Och om så är fallet, så kan jag även till 95% tänka mig att pappan kan ha hjälpt honom dölja spår, dvs gå så långt för att skydda sin son.
Däremot har jag väldigt svårt att tro att pappan skulle ha någon inblandning i det på annat sätt, genom att tillexempel planera mord eller pusha sonen till det som vissa hävdar. Han känns inte sådan alls.
Citera
Medlem
Tack för era svar. Man blir oerhört känslomässigt engagerad och vill ju själv ut och leta efter flickan. Hade jag bott i närområdet hade jag letat dag som natt. Men det känns som att leta efter en nål i en höstack. Samtidigt vet jag att man har tänkt likadant om Lisa Holm och andra som varit efterlysta också men de har ju till slut hittats även om det varit under tragiska omständigheter. Man lever på hoppet om att detta ska få ett slut för den stackars familjen och alla närstående!
Citera
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vill minnas att nåt sånt nämnts. Så jag tycker att polisen bör kolla upp bilskrotar, bilhandlare eller bilar som har med pappan eller dennes bekantskapskrets att göra.

Men detta har jag känt länge- att hon ligger gömd nånstans ”i något”, inomhus. Förråd, garage. Men tror mer att hon ligger i en bil som dom inte har någon uppenbar koppling till. Nåt dom fått hjälp med via kontakter.

Är när jag tänker efter inte första gången. MPS hittade ju en mördad man i bagageutrymmet (polisen hade slutat söka)

https://www.gp.se/nyheter/sverige/missing-people-hittade-död-i-bil-1.658704
Visst... Det kan vara något åt det hållet som många andra teorier. Vill bara hoppas och tro att hon lever
Citera
2019-11-26, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han har säkert restriktioner så då får han inte träffa fler än häktespersonalen och sin advokat. Sällan medier eller tidningar - men det KAN han ha beroende på hur stora restriktionerna är.
sid 375.
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Hamport har rätt.
Systerns efternamn är ju Carlsson, dvs en Emmelie Carlsson har offentligt efterlyst Wilma Andersson -som är hennes syster.

Sen finns en annan Emelie vars efternamn börjar med S (Selander). De kan vara en annan syster.
Hon har också skrivit om försvunna Wilma.

Ingen av dessa är mamman. Men det verkar som att Wilma kan vara fosterdotter eftersom mamman
skrivit att hon efterlyser "sina barns storasyster", inte sin "dotter".

Emmelie Selander är styvmamma
Citera
2019-11-26, 22:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faxe
Får han reda på om någon mera är gripen i fallet?

Om förundersökningsledaren anser att det gagnar utredningen så är der sannolikt så, eller?
Citera
2019-11-26, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIK4GOLD
Tack för svaret. Men sorry, jag är mycket oinsatt vad fulla restriktioner betyder?

Fullt begränsad, till mobil eller annan typ av kontakt med andra.
Citera
2019-11-26, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om förundersökningsledaren anser att det gagnar utredningen så är der sannolikt så, eller?

Japp.
Citera
2019-11-26, 22:04
Medlem
Jag stör mig rejält på vart glasögon och kläder hittats brända. Dessa har antagligen avlägsnats efter W från läge helgen, dvs redan efter att W är dumpad. Varför eldar man upp dem uppe i den skogen?

Det enda rimliga är att det är en avledande manöver. Avledande från vad då? Skogarna/sjöarna runt Ljungskile? Bäveån? Eller bara närområdet utanför lägenheten?

Eller så är det pappan som bränt sakerna på vägen hem (viss omväg) efter att ha hjälpt sonen att städa lägenheten.

Skumt är det. Det känns inte som en logisk lösning om den inte är till för att vara avledande, men varför då elda?

Nej, det mest logiska är nog att fadern eldat på vägen hem från städning.

Om man bara kunde få veta vart bilen hittades också. Det skulle kunna räta ut en del frågetecken.

Det är ju oftast det mest logiska som är det som verkligen skett.
Citera
2019-11-26, 22:05
Medlem
CassandraCs avatar
Vem är den äldre mannen som blivit anhållen? Jag sa rätt tidigt i tråden att jag tror han fått hjälp att dölja henne, känns som man är någon typ av expert på såna här fall efter 5-6 år av nonstop truecrime lyssnande
Citera
2019-11-26, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzi
Trollprofil, kolla bildernas kommentarer. Diverse män från olika länder som verkar ha en fling me tjejen allihopa🙈

Man kan ju misstänka "pojkvän" är trollet på det kontot. Men han bor ca 8 mil från Uddevalla man kan ju bli misstänksam men jag spånar nog bara i fel riktning. Tex att MGM och w har bråkat och w har gått ut och träffat på fel person. Men sitter MGM fortfarande häktad så är nog polisen redan nåt på spåret.
Senast redigerad av Civilen86 2019-11-26 kl. 22:18.
Citera
2019-11-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar, men hade jag vart förundersökningsledare så hade jag utan tvekan tryckt upp det i hans ansikte, att pappsen är anhållen.
I hopp om att idioten börjar snacka, eller tänker efter att nu måste bådas historier klicka med varann, platser, klockslag, osv. Tror han hade tabbat sig själv tillslut 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in