2019-11-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Självklart kan man vara vän med sin systers pojkväns släkt, men de kommenterar bilder med 5 hjärtan i rad vilket känns lite konstigt. Jag skulle inte kommentera min systers pojkväns kusins bilder med massa hjärtan hela tiden. Jag tänker bara på medhjälpare, att han är en intressant person då han som sagt börjat följa missing people, FIKK, hundförarna, polisen Uddevalla etc på kort tid. Hans kusin sitter ju häktad för mordet så känns underligt bara

Precis. Han delar ju inte heller något inlägg om försvinnandet, vilket ger mig en känsla att han bara snabbt vill få information om uppdateringar, sökområden, eventuella fynd som görs osv.
Citera
2019-11-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Notera att jag skriver ”kusin” men vet ju ej säkert om det är en kusin/bror/morbror. Han ser ut att vara runt 20-25 år gammal iallafall och delar efternamn med MGM och MGM2

Fundersam över vem denna människan är dock/hans riktiga namn.. Den yngsta med det namnet i Sverige är 42 år. Och han på profilbilden ser ut att vara i 20års åldern...
Citera
2019-11-26, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
KARTA

Delar min karta en sista gång innan ja lämnar datorn om någon är intresserad.

Har gjort en liten snabb överblick på karta. Blir lite enklare att förstå hur de ser ut i alla fall.
Finns inte så mycket att sätta ut så fyll gärna på.
Har bara hållit mig till Uddevalla för att inte behöva zooma ut för mycket.
Någon annan får gärna göra en karta över Ljungskile med sökområden osv.

All information är hämtat i denna tråd.
Reserverar mig för ev fel.
Hoppas det blev bra storlek.

https://minfil.com/ve3bT0B0n8/karta_s_k_wilma_andersson_jpg

Här är det som finns med på kartan här.
1. MGM Bostad / Brottsplats? - Göteborgsvägen 23C UDDEVALLA
2. MGM Arbete / Hemtjänst - Walkeskroken 5, UDDEVALLA
ca 300m (1min) från MGM Bostad.
3. MGM Pappa Bostad - Friarleksvägen, 3, UDDEVALLA
4,4km (6min) från MGM Bostad
4. MGM Pappa Arbete / Däcklager? - Hovhultsvägen 6, UDDEVALLA
5. Fyndplats? Glasögon, skor, jacka - Område vid Kolonnvägen, Skjutbana?, UDDEVALLA
3,1km (5min) från MGM Bostad
Övrigt:
Sökning med “miniubåtar” - Någonstans i Bäveån, UDDEVALLA
Bränd bil - Någonstans i Ramseröd, UDDEVALLA

Bra överblick med den kartan.
Området runt råhagen kunde vara intressant. Om man fortsatt ditt efter man dumpat kläderna innan.
Citera
2019-11-26, 21:38
Medlem
Såg tidigare idag att Uddevalla: aktuella händelser på facebook hade haft problem med en kvinna som hade gjort skratt smiles på allt gällande Wilma försvinnande så hon blev utslängd. En slump eller nåt att luska vidare i? Är ju ett väldigt udda beteende.
Citera
2019-11-26, 21:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag hoppas att du har rätt, han har slarvat och tabbat sig lika ofta som Långben och Kalle Anka tillsammans. Men varför är han då iskall i förhören. Vemsomhelst hade krossats av erfarna förhörsledare. Speciellt en 22-åring som inte är tidigare straffad.

Att inte vara straffad är väl knappast synonymt med att aldrig ha begått brott?

MGM är kanske inte den duvunge han har framstått som?

Jag vet inte, men kan tänka mig att MGM försöker förtränga vad han har gjort, och då håller han verkligheten ifrån sig, konsekvensen skjuts framför honom, nägot som är värre än att sitta och neka och serveras lagad mat.
Citera
2019-11-26, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Precis. Han delar ju inte heller något inlägg om försvinnandet, vilket ger mig en känsla att han bara snabbt vill få information om uppdateringar, sökområden, eventuella fynd som görs osv.

Eller så ser du inte den informationen då han inte delar det offentligt kanske.... Om han är släkt med MGM och har någon form av relation till W:s syster, så betyder ju inte det att han är inblandad i hennes försvinnande bara för det!!! Man kan spekulera, men här antar folk att minsta lilla spekulation är fakta.
Citera
2019-11-26, 21:40
Medlem
Emili* är W styvmamma

*=e
Citera
2019-11-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Nu vet jag inte vem denna man är men eftersom jag känner till familjen så vet jag att det till 100% inte är MGM's bror, som sagt har han bara två bröder.

Kan du maska deras namn? Är inte kvinnan som bor med pappan (39 år) Ts mamma?
Citera
2019-11-26, 21:41
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Såg tidigare idag att Uddevalla: aktuella händelser på facebook hade haft problem med en kvinna som hade gjort skratt smiles på allt gällande Wilma försvinnande så hon blev utslängd. En slump eller nåt att luska vidare i? Är ju ett väldigt udda beteende.

Inget unikt att va idiot på heltid, den stan är full av idioter
Citera
2019-11-26, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag vet mycket väl vem han är.
Det var Jessica och Jerri Kangasniemi som grundade Missing People.

Om du mycket väl vet vem han är så vet du ju att han var med och grundade Missing People!! End of discussion 😊
Citera
2019-11-26, 21:43
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Nej, jag vet inte.
Jag känner till familjen både själv och via vänner/familj men jag känner definitivt inte igen varenda släkting eller vän de har. MGM's pappa är rätt så känd och gillad i området så kan vara vem som helst. Hade absolut kunnat fråga någon men vill inte bli avslöjad då han mest troligt läser i tråden.

Dessutom är Saed egentligen ett förnamn, troligtvis pappans farfars förnamn så det behöver inte betyda någonting. Många delar samma namn.
Är DU förvånad över att T är anhållen? Pappan rätt känd och gillad så även T snäll, omtänksam, hjälpsam men BO familj märkte plötsligt en "mörk sida" i samband med Wilmas försvinnande som dom inte sett tidigare. Återkopplade inte på samtal, ev hemma men öppnade inte... Tänt kan man ha fastän man är ute, så inget säger ATT han var hemma om inte pappan hörde ljud fr lägenheten. Otrevlig/kort mot pappan DÅ dom slutligen pratade m varandra.
Är allt bra mellan MGM + BO och hon är okontaktbar då ringer man tillbaka t familjen, man är också orolig, undrar och håller nära kontakt. Vad tror du?
Citera
2019-11-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Fundersam över vem denna människan är dock/hans riktiga namn.. Den yngsta med det namnet i Sverige är 42 år. Och han på profilbilden ser ut att vara i 20års åldern...

Precis, han går tyvärr inte att hitta. Man får träff på en som heter nästan samma i Göteborg, men han är 37 år och gift med en annan 37åring, såg hans facebook och är uppenbarligen inte samma person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in