2019-11-26, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st91
Spontan tanke:

Systern får enbart lägga ut "bra" bilder, suddar ut sin son från bilden(vilket jag kanske inte valt att göra i hopp om mer medkänsla ev), de hittar INGENTING som till 100% säkert har med hennes försvinnande att göra.

Syrran visar sig inte själv på bild heller. Bilden hon har som profilbild på fb är snodd från nätet om du googlar den. Hon vill tydligen inte bli kändis.
Citera
2019-11-26, 20:12
Medlem
monocerotiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tror inte hon ligger i vatten, jag tror hon ligger gömd.

Jag tror hon kan ligga i en bagageutrymme på en bil.
Var det ett rykte att mgms fader skulle befunnit sig på skroten mot Hedekas under Lördagen?
Citera
2019-11-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowri
På fullt allvar, tror ni inte polis förhör mgm ordentligt ? Märks att ni inte suttit i förhör nån gång, jag är rätt förvånad att mgm inte erkänt ännu, han lär ju få sina fiskar varma i förhören , polis vet nog vad dom gör.....

Han kanske tror att han kan komma undan om dem inte hittar kroppen.
Citera
2019-11-26, 20:13
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goliat1982
GW brukar väl säga att svarta sopsäckar och tejp är det bästa en kriminaltekniker vet?!?👍👍

Snarare tvärtom.

Soö när dom begravde 2st stora källa grisar, minst 80kg styck.

Dom begravde dom lågt, runt 1 meter om d v ens det.
Citera
2019-11-26, 20:14
Medlem
Mkv1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Är det någon som vet hur länge efter att en kropp har förflyttats från en plats en likhund kan markera? Och känner de skillnad på exempelvis en död människa eller ett husdjur? Tänker hur bråttom det kan vara att hitta ev fordon som använts vid en ev bortforsling av kroppen, men även om MGM eller medhjälpare skulle kunna hävda att de kört ett avlidet husdjur eller liknande i bilen ett par veckor tidigare?
Har verkligen ingen aning själv, därför jag frågar.

Tex i Helen mordet, hon andra som vart mördad Janice tror jag hon hette, så kunde en hund markera efter 15år hennes blod i mördarens fd stuga...
Citera
2019-11-26, 20:15
Medlem
aina08s avatar
KARTA

Delar min karta en sista gång innan ja lämnar datorn om någon är intresserad.

Har gjort en liten snabb överblick på karta. Blir lite enklare att förstå hur de ser ut i alla fall.
Finns inte så mycket att sätta ut så fyll gärna på.
Har bara hållit mig till Uddevalla för att inte behöva zooma ut för mycket.
Någon annan får gärna göra en karta över Ljungskile med sökområden osv.

All information är hämtat i denna tråd.
Reserverar mig för ev fel.
Hoppas det blev bra storlek.

https://minfil.com/ve3bT0B0n8/karta_s_k_wilma_andersson_jpg

Här är det som finns med på kartan här.
1. MGM Bostad / Brottsplats? - Göteborgsvägen 23C UDDEVALLA
2. MGM Arbete / Hemtjänst - Walkeskroken 5, UDDEVALLA
ca 300m (1min) från MGM Bostad.
3. MGM Pappa Bostad - Friarleksvägen, 3, UDDEVALLA
4,4km (6min) från MGM Bostad
4. MGM Pappa Arbete / Däcklager? - Hovhultsvägen 6, UDDEVALLA
5. Fyndplats? Glasögon, skor, jacka - Område vid Kolonnvägen, Skjutbana?, UDDEVALLA
3,1km (5min) från MGM Bostad
Övrigt:
Sökning med “miniubåtar” - Någonstans i Bäveån, UDDEVALLA
Bränd bil - Någonstans i Ramseröd, UDDEVALLA
Citera
2019-11-26, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
När är det väldigt lite trafik på Uddevallabron?

Tidig söndag morgon kan det va ganska dött. Torsdag och fredag är nästan de värsta dagarna trafikmässigt. Jag tror på mellanlagring av kropp med benäget bistånd från farsan och senare dumpning ej i panik.
Jag tänker att kroppen måste ligga inom 10 mil radie annars måste bilen tankas. Jag menar någon idiot kanske kör till Norge och dumpar kroppen på ett fjäll och tvingas tanka. Alla mackar borde ändå kollas upp inom 30 mil utifall GM är så dum.
Citera
2019-11-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Jag har suttit i förhör och klart man blir pressad, men dom kan inget göra mer än bli frustrerade om man bara sitter tyst och vägrar svarar .
Förhörsledarna blir inte särskilt frustrerade. De ställer inte så många frågor, vill hellre att man berättar själv. De som brukar störas av tystnaden är den misstänkte - som börjar berätta saker bara för att det blir obekvämt. Funkar bäst med såna som inte är vana vid polisförhör. De rutinerade misstänkta bryr sig inte.
Citera
2019-11-26, 20:18
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Har nog bott i 15 hyresrätter genom åren. Ingen fast elräkning på något av ställena. De flesta mätare har jag haft i min lägenhet. Någon enstaka i källaren. Alla har gått att avläsa.

Kanske det varierar med landsdel. Jag har haft båda sakerna. Inget ovanligt med fast el, ofta alltså som ingår i hyran.

Citat:
Jag har suttit i förhör och klart man blir pressad, men dom kan inget göra mer än bli frustrerade om man bara sitter tyst och vägrar svarar .

Om man är bestämd och inte låter sig stressas så kan de liksom "ge upp". Nu har jag inte förhörts för mord iof. Misstänker att de då kan vara mer envetna.
Citera
2019-11-26, 20:19
Medlem
mjohan84s avatar
Har någon nämnt gullmarn? Han har ca 18 km till Saltkällan... gullmarn är 100 meter djup

”Det är Sveriges mest utpräglade tröskelfjord med ett genomsnittligt djup på 20–40 meter vid mynningen och ett största uppmätt djup på 118,5 meter. Bredden är 1–3 kilometer. Fjorden blev 1983 Sveriges första marina skyddsområde. Naturreservatet omfattar 16 499 hektar och berör flera kommuner.”
Citera
Medlem
Citat:
Nej åklagaren vet inte vart Wilma finns , tror du dom skulle lägga så mycket resurser i onödan ?

Nja inte så hyggligt mot hundratalet frivilliga militär och massa poliser ute på sök, jag skulle då bli rätt sur om jag varit ute och sökt i regn och kyla för att sedan få veta att åklagaren vetat vart hon varit för att inte vad anhöriga och vänner skulle tycka om tilltaget.
Citera
Bannlyst
Rent spontant . Jag som gått skolan mitt ute på landet . Har du man sökt efter henne uttåt Dingle , Rabalsede ( är la det som ligger bortanför Dingle )?? . Ganska mycket åkermark ännu väll därute och inte allt för trafikerat ? Tänkte mest innevägen mot Dingle innan man kommer in till centrum ( INTE vägen in mot motorvägen då ) . Någon som vet ? . Inte varit där sedan jag va 19 och gick ute ur skolan. 33 nu . För man har la varit i närheten Uddevalla ?
Senast redigerad av Jens86 2019-11-26 kl. 20:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in