2019-11-26, 20:52
Medlem
Är området längst ut på Fröland genomsökt?
Citera
2019-11-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Nu vet jag inte vem denna man är men eftersom jag känner till familjen så vet jag att det till 100% inte är MGM's bror, som sagt har han bara två bröder.

Okej men då vet du garanterat vem det är. Eftersom han skriver ”jag älskar dig” på pappans bilder. Han delar efternamn med MGM och pappan, samt har en relation till offrets (wilmas) syster Emelie.
Citera
2019-11-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Frontfigurerna i FIKK har fått rejält på tafsen för detta.
Media-uttal som tangerar myndighetsutövande är inte acceptabelt. Jag skulle bli förvånad om Peder Schillerström eller annan från FIKK kommer fortsätta prata som dom gjort med massmedia.

Det här aggressiva wannabepolisiära beteendet kommer inte hålla i längden.
Som tur är, är det sökarna som skapar organisationens insats.

Jag vet hur Missing People skapar sina efterlysningar. Dom gör det efter noggrann bakgrundskontroll, så man inte riskerar efterlysa person som eventuellt vill hålla sig gömd av olika orsaker. Man går aldrig ut med efterlysning förrän Polis mer eller mindre sagt ok.
I detta ärende med Wilma, var FIKK ute med en efterlysning i nästan 24 timmar innan Missing People fått ut sin. Det visar på att FIKK inte bakgrundskollar innan dom sprider efterlysningar.

Du vet att Peder Schillerström är grundare till både FIKK och Missing People va? Så han vet nog vad som är okej och inte!

https://fikk.se/om-oss/
Citera
2019-11-26, 20:55
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Hade du mördat någon veckan innan du satt i förhöret och förhöret handlade om det? Skulle tro dom flesta blir ganska spände under en sådan förhörssitation. Dom som inte blir det är nog väldigt sällsynta.
Ja just det är väldigt konstigt, om han är ny i brottslighet är det oerhört mysko att han fortf nekar..
Det KAN ju iofs va att hans undermedvetna glömt handlingen pga chock och han därför verkligen tror sig själv, eller snedfylla med minnesluckor typ
Citera
2019-11-26, 20:56
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Så här ser det ut på kartan mellan Brottsplats, Fyndplats och MGMs pappas bostad.
https://minfil.com/bdH1RfBan0/Wilma_Andersson_jpg

Är det här allt vi vet!?

EDIT: Så klart Eventuell brottsplats, eventuella fynd osv.

Intressant, var har de hittat den röda bilen och var har de hittat den utbrända bilen? Intressant att se det på kartan.
Citera
2019-11-26, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Nu vet jag inte vem denna man är men eftersom jag känner till familjen så vet jag att det till 100% inte är MGM's bror, som sagt har han bara två bröder.

Du skapade ditt konto nu i november och verkar ha mycket info om familjen. Känns väldigt skumt.
Citera
2019-11-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lowri
Han kanske tror att han kan komma undan om dem inte hittar kroppen. Ja kanske men han är tydligen ostraffad förut , enligt grannar snäll o hjälpsam, hm ingen förhärdad brottsling , nä som sagt , lite konstigt han inte erkänt ännu
Han erkänner nog en olyckshändelse om de hittar offret.
Citera
2019-11-26, 20:58
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Intressant, var har de hittat den röda bilen och var har de hittat den utbrända bilen? Intressant att se det på kartan.
Den brända bilen ska va med på kartan, någonstans i Ramseröd.
Vad det är för bil har ja inte koll på.
Citera
2019-11-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Jag har också ifrågasatt detta. Vissa säger att det är MGMs bror, andra säger att det inte är. Verkar som att ingen vet till 100%.
Personligen verkar sammanträffandet vara lite väl osannolikt enligt mig, gissar på att dom 2 är bröder.
Det har nämnts tidigare att MGMs mamma bor i Göteborg, det gör även denna killen.

Gå in på Pshtew*an på facebook, kolla kommentarer under hans omslagsbild från wilmas syster. Omslagsbilden föreställer ett namn på en kurdisk stad. Så jävla sjukt, fattar inte att detta ej får mer utrymme i tråden? Det är helt galet att MGM-BO-Emelie (syster)- Pshtew*an - och pappan har med varandra att göra. Varför är Wilmas syster ihop med en av Tishk*os bröder (alternativt kusin)??
Citera
2019-11-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Den brända bilen ska va med på kartan, någonstans i Ramseröd.
Vad det är för bil har ja inte koll på.

Menar nog den röda bilen som ägs av pappan. Det är den som man tror att polisen beslagtog i lördags.. Det sägs att MGM brukat denna bil.
Citera
2019-11-26, 21:04
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thetruesayer
Menar nog den röda bilen som ägs av pappan. Det är den som man tror att polisen beslagtog i lördags.. Det sägs att MGM brukat denna bil.
Jo de förstår ja. Men den är svår att placera på kartan då den förmodligen använts överallt.
Vart den stått nåt den plockats in är ju inte så intressant kan ja tycka.
Citera
2019-11-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Okej men då vet du garanterat vem det är. Eftersom han skriver ”jag älskar dig” på pappans bilder. Han delar efternamn med MGM och pappan, samt har en relation till offrets (wilmas) syster Emelie.

Nej, jag vet inte.
Jag känner till familjen både själv och via vänner/familj men jag känner definitivt inte igen varenda släkting eller vän de har. MGM's pappa är rätt så känd och gillad i området så kan vara vem som helst. Hade absolut kunnat fråga någon men vill inte bli avslöjad då han mest troligt läser i tråden.

Dessutom är Saed egentligen ett förnamn, troligtvis pappans farfars förnamn så det behöver inte betyda någonting. Många delar samma namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in