2019-11-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Kan ta väldigt lång tid att hitta kroppen då den sannolikt ligger på ca 50 m djup ute i Byfjorden!

Är det inte där dom satt in miniubåt från försvaret?
Citera
2019-11-26, 20:41
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Hallå , på Kuröd finns ju ”skalbankarna” , typ fridlyst område , unika i Sverige. I all fall.
Kan han ha grävt där ??
Har dom sökt där ?
Ligger granne med samlingsplatsen för ena sökgänget

Tror att detta område redan är ordentligt kollat..............MEN, det finns ytterligare ett område i Uddevalla som oxå har skalbankar. Det ligger 500 m från MGMs bostad i SSV riktning.
Ett numera ej välbesökt område som troligen har växt igen, förmodligen har även denna plats genomsökts. Även där fanns det en vattenfylld sänka.

http://uddevallare.blogspot.com/2008/01/uddevalla-snckskalsfabrik-p-kapelle.html
Citera
2019-11-26, 20:44
Medlem
Är det någon här som vet vem MGM pappa är? Går han säker på stans gator just nu undrar jag?
Citera
2019-11-26, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkQueen
Jag har också ifrågasatt detta. Vissa säger att det är MGMs bror, andra säger att det inte är. Verkar som att ingen vet till 100%.
Personligen verkar sammanträffandet vara lite väl osannolikt enligt mig, gissar på att dom 2 är bröder.
Det har nämnts tidigare att MGMs mamma bor i Göteborg, det gör även denna killen.

Ja för om man kollar pappans profilbild har Pshtew*an kommenterat ”jag älskar dig”. Så, denna killen älskar pappan och heter samma efternamn, det verkar således vara hans barn. Det sjuka är att Pshtew*an har kommenterat bilder på Emelie C*rlsson med flera hjärtan, samt bilder på Wilma. Så, Wilma och hennes syster verkar vara involverade i samma familj? Jag får uppfattningen att Pshtew*an är ihop med Wilmas syster? Han är definitivt bror till MGM och kan mycket väl vara inblandad. Dock är det EJ den person som står skriven i Göteborg och är 37 år och gift. Det är inte han!!!
Citera
2019-11-26, 20:45
Medlem
Han kanske tror att han kan komma undan om dem inte hittar kroppen. Ja kanske men han är tydligen ostraffad förut , enligt grannar snäll o hjälpsam, hm ingen förhärdad brottsling , nä som sagt , lite konstigt han inte erkänt ännu
Citera
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Är det inte där dom satt in miniubåt från försvaret?

De letade i en å med ubåten

Säg att hon hamnade i gullmarn då blir det problem , ligger säkert många båtar kvar fortfarande där de kan ha använt
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Klart att dom är speciella människor och har rätt teknik, men frustrerad lär även dom bli. Vilka utropstecken?!

Har suttit i förhör , folk blir rädda bara för man hör ordet polis. Men att sitta i ett förhör är inte värre än något annat möte.

Hade du mördat någon veckan innan du satt i förhöret och förhöret handlade om det? Skulle tro dom flesta blir ganska spände under en sådan förhörssitation. Dom som inte blir det är nog väldigt sällsynta.
Citera
2019-11-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonaboule
Klart att dom är speciella människor och har rätt teknik, men frustrerad lär även dom bli. Vilka utropstecken?!

Har suttit i förhör , folk blir rädda bara för man hör ordet polis. Men att sitta i ett förhör är inte värre än något annat möte.

Det går inte att jämföra att sitta som sannolikt misstänkt för mord där ev påföljd är livstid, inte heller är förhören att jämföra. Det fattar du väl?
Citera
2019-11-26, 20:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monocerotis
Var det ett rykte att mgms fader skulle befunnit sig på skroten mot Hedekas under Lördagen?

Vill minnas att nåt sånt nämnts. Så jag tycker att polisen bör kolla upp bilskrotar, bilhandlare eller bilar som har med pappan eller dennes bekantskapskrets att göra.

Men detta har jag känt länge- att hon ligger gömd nånstans ”i något”, inomhus. Förråd, garage. Men tror mer att hon ligger i en bil som dom inte har någon uppenbar koppling till. Nåt dom fått hjälp med via kontakter.

Är när jag tänker efter inte första gången. MPS hittade ju en mördad man i bagageutrymmet (polisen hade slutat söka)

https://www.gp.se/nyheter/sverige/missing-people-hittade-död-i-bil-1.658704
Citera
2019-11-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennovic666
Pappan jobbar inte på Däcklagret i Uddevalla

Om däcklagret är precis det framför gånglåtsvägen (är kass på namn) så är det hans ena jobb jo. Han har dock 2.

Är även där det var flera polisbilar någon halvtimme/timme innan det framgick i media att en anhörig blivit gripen.
Citera
2019-11-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
De letade i en å med ubåten

Säg att hon hamnade i gullmarn då blir det problem , ligger säkert många båtar kvar fortfarande där de kan ha använt

My blame, har bara kikat in sporadisk idag. Tack!
Citera
2019-11-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsdetective
Ja för om man kollar pappans profilbild har Pshtew*an kommenterat ”jag älskar dig”. Så, denna killen älskar pappan och heter samma efternamn, det verkar således vara hans barn. Det sjuka är att Pshtew*an har kommenterat bilder på Emelie C*rlsson med flera hjärtan, samt bilder på Wilma. Så, Wilma och hennes syster verkar vara involverade i samma familj? Jag får uppfattningen att Pshtew*an är ihop med Wilmas syster? Han är definitivt bror till MGM och kan mycket väl vara inblandad. Dock är det EJ den person som står skriven i Göteborg och är 37 år och gift. Det är inte han!!!

Nu vet jag inte vem denna man är men eftersom jag känner till familjen så vet jag att det till 100% inte är MGM's bror, som sagt har han bara två bröder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in