2019-11-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Försvaret kan ha hittat mycket till hans fördel som de inte vill avslöja på en häktningsförhandling utan hellre sparar till rättegången.

Det vore dumt att avslöja sina kort för åklagaren nu inför kommande åtal.

Det är tydligen därför man väljer att inte motsätta sig häktningar för att kunna lägga allt krut på rättegången.

Nja, finns väl inget som säger att försvaret måste lägga alla kort på bordet vid en hä-förhandling? De kan ju i stort bara infinna sig där för att lyssna på vad åkl väljer att prestera. För åkl kan ju som bekant inte bara sitta passiv och tiga still.
Så din förklaring är nog inte så tydlig ändå, den haltar. Något.
Citera
2019-11-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om det nu stämmer som du säger att det verkligen har förekommit hot och trakasserier här, och om åklagaren nu tror att hon på de här grunderna skall kunna åtala SD även för mord på LW, då förstärks ju bara intrycket av att Hiding är alldeles för oerfaren. Någon skrev att Hiding hade tidigare erfarenhet av att vara förundersökningsledare i en mordutredning, men jag börjar faktiskt tvivla på att det här kan stämma.

Personligen känner jag mig inte alls orolig över det. Tvärtom i senaste tidningsartikeln lät det ju som att det var ett brett spektra på bevisen även om man knappt gläntade på den dörren. Misstankegraden steg ju dessutom från Skäligen till Sannolika när man redan hade tagit del utav hoten långt tidigare. Men det är klart att det blir upp till bevis på allvar först när åtal väcks.
Citera
2019-11-26, 20:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Personligen känner jag mig inte alls orolig över det. Tvärtom i senaste tidningsartikeln lät det ju som att det var ett brett spektra på bevisen även om man knappt gläntade på den dörren. Misstankegraden steg ju dessutom från Skäligen till Sannolika när man redan hade tagit del utav hoten långt tidigare. Men det är klart att det blir upp till bevis på allvar först när åtal väcks.
Lär ha varit svaren från NFC - tekniska bevis - som bl.a bidrog till att han steg i graderna. Trots allt väger tekniska tyngst.
Citera
2019-11-26, 20:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ett "brett spektra på bevisen" låter ju jättebra, men kanske det trots allt vore ännu mer övertygande med bara ett par stycken riktigt konkreta bevis, eller åtminstone ett enda. För blir det alldeles för jättemånga bevis så bör man kanske som 'notknapparen' var inne på snarare dra öronen åt sig, och fundera på om det kanske kan ha skenat iväg:
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../Passar också in på detta:
"Gish-galoppen
Argumentation genom att rabbla en överväldigande mängd (var för sig svaga) ”bevis” för den egna tesen. Effektivt då motparten tvingas in i en lång och mödosam motbevisning som är närmast omöjlig i en muntlig debatt eller på det begränsade utrymmet i sociala medier. "

https://www.svt.se/kultur/medier/trollsnack
/.../
Senast redigerad av Draifos 2019-11-26 kl. 21:02.
Citera
2019-11-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ett "brett spektra på bevisen" låter ju jättebra, men kanske det trots allt vore ännu mer övertygande med bara ett par stycken konkreta bevis, eller åtminstone ett enda. Blir det alldeles för jättemånga bevis så bör man nog som 'notknapparen' var inne på snarare dra öronen åt sig, och fundera på om det kanske kan ha skenat iväg:

Du läste inte vad 'notknapparen' refererade till? Boken "Trollsnack: Näthatets retorik"
Senast redigerad av Remark 2019-11-26 kl. 21:06.
Citera
2019-11-26, 21:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nej, men SD gav mig uppslaget om den tanken eftersom han skrev i en logg att han slagit pin fel 3 ggr och fick lov att ta sig till kontoret och hämta PUK. Den snubben som älskar koder och gåtor glömmer nog inte en pin.
Jag tror inte han har glömt någonting från förra våren och särskilt inte den 14 maj 2018. De flashar nog friskt med minnesbilder i huvudet, men man kan ju alltid hitta på "det är inget jag minns".

Typiskt en sådan logg som man blir misstänksam mot.
Bra observerat av dig.

Jag tänker att bara det att han skriver ut denna text är ett litet observandum.
Antingen är det något skumt med det ena eller så är det något skumt med det andra.

Lite som det där med att hans mobil hade gått sönder så att alla bilderna var borta (@letsdoit). Det var ju så passande.
Citera
2019-11-26, 21:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du läste inte vad 'notknapparen' refererade till? Boken "Trollsnack: Näthatets retorik"
Här är artikeln som 'notknapparen' länkade till:
Senast redigerad av Draifos 2019-11-26 kl. 21:37.
Citera
2019-11-26, 22:00
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Nej, men SD gav mig uppslaget om den tanken eftersom han skrev i en logg att han slagit pin fel 3 ggr och fick lov att ta sig till kontoret och hämta PUK. Den snubben som älskar koder och gåtor glömmer nog inte en pin.
Jag tror inte han har glömt någonting från förra våren och särskilt inte den 14 maj 2018. De flashar nog friskt med minnesbilder i huvudet, men man kan ju alltid hitta på "det är inget jag minns".
Minns du när han skrev detta?
Citera
2019-11-26, 22:16
Medlem
Citat:
Här är artikeln som 'notknapparen' länkade till:

Jodå, jag läste hela artikeln även Gish-galoppen dvs "Argumentation genom att rabbla en överväldigande mängd (var för sig svaga) ”bevis” för den egna tesen". Som ex nämns ex följande två (form av myndighetsutövande)

"Inom politiken har den till exempel använts av Trump-administrationen i deras lista på 78 terrordåd som de påstod att media inte rapporterat om. Den har även använts för att beskriva Studio Etts omstridda intervju med anti-vaccinations-aktivisten Mia Tjärnlund.

– Den är extremt vanlig: Du dränker personen i ett hav av siffror eller 58 länkar till olika rapporter."

Jag ser fortfarande inte din koppling till åklagaren. Antar att det skulle vara åklagarens uttalande om jättemånga bevis som media rapporterade om. Ett påstående i en mening.

Men du får gärna förtydliga dig så jag begriper.
Senast redigerad av Remark 2019-11-26 kl. 22:32.
Citera
2019-11-26, 22:34
Medlem
Det jag funderar på är varför ni fortfarande håller på spekulera, SD är häktad och kommer dömas..
skurken är fast , vilket jag är väldigt nöjd med!!!

Man får inte mörda andra människor , det kommer kosta 18år-livstid..

Mvh K
Citera
2019-11-26, 22:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Det jag funderar på är varför ni fortfarande håller på spekulera, SD är häktad och kommer dömas..
skurken är fast , vilket jag är väldigt nöjd med!!!

Man får inte mörda andra människor , det kommer kosta 18år-livstid..

Mvh K

Kanske inte minst därför att det finns en viss person som fortfarande är Skäligen Misstänkt för mord. HD.

Men för övrigt är jag MYCKET NÖJD, jag med!
Citera
2019-11-26, 23:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men HerreGud , det är ju otäckt ju . I ett sådant läge behöver personen stöttning och uppbackning ju -inte nedlåtande ord och utestängning från församlingen .
Om nu Gud förlåter människor så bör väl ni små människor även förlåta L* ena ?
Det där med att vända andra kinden till som Jesus gjorde är bättre än att vända någon som syndat ryggen .
Usch och fy för människors tänk ...

Fast det beror väl på vad "synden" består av? Det är väl svårare att stötta och backa upp någon som "syndar" på ett sätt som skapar osämja och söndring i samhällsgruppen, och särskilt då om "syndaren" inte ser sin "synd" utan serdet som sin rätt att "köra sitt eget race". För övrigt fick Jesus utgjuta sitt blod och liv i avsevärt yngre ålder än LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in