2019-11-26, 19:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
LW har som bekant tre barn varav två pojkar och en flicka, min fråga lyder, hur fick dessa barnen sina förnamn ?

Jag lägger till ytterligare en fråga och som följande lyder, varför kallade LW sin dotter för både "Tutan" och "Ärtan" ?

@JokerMannen
Det finns ingen anledning för dig att dra in barnen.
Vilka smeknamn de hade och hur de fick sina namn har absolut ingenting att göra med mordet.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Om jag vore dig, så skulle jag ta mig en liten funderare kring detta ovan skrivna istället för att tala illa om en stackars försvarslös person som redan sedan länge är bortgången och begraven genom mord, LW var en godhjärtad individ och det finns ingen tvivel om detta, samt att LW älskade sina barn högst av allt.

Mvh/ @JokerMannen
Du skriver positivt om LW och låtsas att du bryr dig om henne och hennes familj men sprider ändå onödiga och helt irrelevanta uppgifter om dem i tråden.
Citera
2019-11-26, 19:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Vad tror ni SD ville skulle utredas vid förförra åtalsförlängningen? Försvaret kan inte ha hittat något till hans fördel eftersom han blev fortsatt häktad förra veckan och den andra misstänkta är fortfarande misstänkt.

Ja, det är verkligen intressant.
Det är väl hans Ess i rockärmen.

Jag håller fortfarande för troligt att det är något som pekar på HD.

För mig känns det inte osannolikt att han har planerat, planterat och älskar sitt spel. Lite som att göra en cach. Ett rävspel som han tror att HAN driver, men han kommer att snava på målsnöret. Falla på eget grepp.

Han kan ha försett flera av vännerna och särskilt HD med lögner och detta kanske är en av anledningarna till att hon började bli granskad noggrannare. Och kanske har han fixat och donat, så att det ser ut som att HD är den som är The MasterMind. Det skulle inte förvåna mig om han har planterat något hemma hos HD eller lagt ut någon ledtråd som pekar just mot henne och som hon när hon förhörs åker dit på den planterade lögnen.

Men det kan vara någon annan också, som SD vill att utredarna ska kolla, någon av geocaching- killarna som EGT pekade på t ex.

Att det skulle vara något som friar honom, det har jag svårt att tro.
Försvarsadvokaten har väl säkert också teorier, som han vill kolla upp.

Det kan vara något DNA från någon annan eller digitala spår från andra i området?

Det ska bli mycket intressant att läsa FUP, vilket jag verkligen hoppas att vi får en dag.
Citera
2019-11-26, 19:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är verkligen intressant.
Det är väl hans Ess i rockärmen.

Jag håller fortfarande för troligt att det är något som pekar på HD.

För mig känns det inte osannolikt att han har planerat, planterat och älskar sitt spel. Lite som att göra en cach. Ett rävspel som han tror att HAN driver, men han kommer att snava på målsnöret. Falla på eget grepp.

Han kan ha försett flera av vännerna och särskilt HD med lögner och detta kanske är en av anledningarna till att hon började bli granskad noggrannare. Och kanske har han fixat och donat, så att det ser ut som att HD är den som är The MasterMind. Det skulle inte förvåna mig om han har planterat något hemma hos HD eller lagt ut någon ledtråd som pekar just mot henne och som hon när hon förhörs åker dit på den planterade lögnen.

Men det kan vara någon annan också, som SD vill att utredarna ska kolla, någon av geocaching- killarna som EGT pekade på t ex.

Att det skulle vara något som friar honom, det har jag svårt att tro.
Försvarsadvokaten har väl säkert också teorier, som han vill kolla upp.

Det kan vara något DNA från någon annan eller digitala spår från andra i området?

Det ska bli mycket intressant att läsa FUP, vilket jag verkligen hoppas att vi får en dag.

Det djävliga är att SD inte ens behöver något som friar honom. Det räcker med att det skapar rimligt tvivel.
Citera
2019-11-26, 19:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Försvaret kan ha hittat mycket till hans fördel som de inte vill avslöja på en häktningsförhandling utan hellre sparar till rättegången.

Det vore dumt att avslöja sina kort för åklagaren nu inför kommande åtal.

Det är tydligen därför man väljer att inte motsätta sig häktningar för att kunna lägga allt krut på rättegången.

Nu har jag inte följt mer än två rättegångar via media, så min erfarenhet är inte stor.

Kanske är det så det brukar gå till?

För en novis kan ett sådant drag, verka konstigt.

Om man vet att man är oskyldig (vilket SD ju menar), då vill man väl inte spara på något som kan fria en. Vad jag har förstått så är en häktning med restriktioner ingen barnlek.
Citera
2019-11-26, 19:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det djävliga är att SD inte ens behöver något som friar honom. Det räcker med att det skapar rimligt tvivel.

Ja, ett sådant tvivel kan vara HD om man inte lyckas få henne ur leken.
Citera
2019-11-26, 19:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, den ser bra ut...De här tjejerna efterlystes av polisen 7 sept 2018. Det är okänt om de gett sig till känna:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

”... kom gående på Apelvägen i Örebro, någon gång runt 23:45 – 00:15. De ledde varsin cykel och gick in på Videvägen.”

dalaan: ”De kom gåendes på Apelvägen från "stan" hållet, inte från Nya Hjärsta eller Dammvägen.”

Uppfattar det som att de kom från ”stan”, t.ex. från järnvägsstationen. De passerar då vad jag kan se inte denna bro, utan kommer då mer från söder och rör sig åt nordost.
Tack för korrigeringen! - Centrum ligger åt motsatt håll - ja - och de kan då ha promenerat med sina cyklar längs hela A*elvägen.
Citat:
MV:s hypotes grundas närmast i ett exempel; t.ex. att SD kan ha dragit till med tjejerna eftersom polisen efterlyst just två tjejer. Till saken hör ju dock att dalaan uppger sig ha stött på två tjejer som ledde var sin cykel, osv. - Skulle då dalaan och SD ha sett olika tjejer med cyklar?
Får uppfattningen att SD med bestämdhet har hävdat att han iakttagit någon/några personer: cykelflickor, hundägare, killgäng etc.
Det är av betydelse för honom att kunna lägga fram någon form av bevis för att han befunnit sig på motsatt sida om motorvägen och att utredarnas teori om flyktväg inte stämmer med tidpunkt för vittnesiakttagelse och mastuppkopplingar.
Citat:
Frånsett detta så kan SD mycket väl ha sett något på bron som han använt i alibiskapande syfte. - dalaan med sällskap resp. SD lär ha rört sig på olika ställen under en viss gemensam tidsrymd.
Låt oss, med utgångspunkt att det finns en sanning i MVs hypotes, ponera att både SD och D de facto har sett samma flickor gåendes på A*elvägen - hur får vi då in SDs färdväg i denna hypotes? - Pröva tanken att SD strax efter kl 23.00 (har inte kontrollerat möjlig tidpunkt) kör längs V*stra N*belgatan. I korsningen Älvt*mtagatan - A*elvägen upptäcker han två tjejer som svänger höger, in på A*elvägen. Fortsätter så sin färd via E*ersvägen, för att slutligen parkera på All*ogegatan, ringa upp LW och ta sig över till R*ttarevägen för att möta upp henne där.
Citat:
https://www.google.se/maps/dir/%C3%96rebro+C,+%C3%96stra+Bangatan,+703+61+%C3%96r ebro/Apelv%C3%A4gen,+%C3%96rebro/Videv%C3%A4gen,+703+58+%C3%96rebro/Dammv%C3%A4gen,+%C3%96rebro/Allmogegatan+1,+%C3%96rebro/@59.2842941,15.1808285,2257m/data=!3m2!1e3!4b1!4m32!4m31!1m5!1m1!1s0x465c151eec 4b9a97:0xbc9fcdf09ef2ef80!2m2!1d15.2117083!2d59.27 86261!1m5!1m1!1s0x465c1525da092d1f:0x1a93be26210d0 c46!2m2!1d15.1911399!2d59.2836494!1m5!1m1!1s0x465c 152f8534ee2d:0xc74de6829e4092aa!2m2!1d15.1885998!2 d59.2872351!1m5!1m1!1s0x465c152ffd5f8aff:0x9defae8 b788f081f!2m2!1d15.190054!2d59.289381!1m5!1m1!1s0x 465c152e565ecc9d:0xe257912fabfe2d02!2m2!1d15.18413 02!2d59.2873111!3e2
Bra karta med hypotetisk färdväg för cykelflickorna.
Citera
2019-11-26, 19:52
Medlem
SD vet från tråden att skrikvittnet såg två tjejer. Jag tror att SD har hittat på att han varit ute och cyklat till kontoret mitt i natten för att hämta PUK-kod till sin telefon som "råkade" dö precis strax efter LW mördats.
Citera
2019-11-26, 19:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
SD vet från tråden att skrikvittnet såg två tjejer. Jag tror att SD har hittat på att han varit ute och cyklat till kontoret mitt i natten för att hämta PUK-kod till sin telefon som "råkade" dö precis strax efter LW mördats.

Haha, du tänker som en mördare!
Citera
2019-11-26, 20:08
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Kontoret ligger på D*ottninggatan 38, i centrum; rätt? - Eller så tog han bilen...
Citera
2019-11-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Kontoret ligger på D*ottninggatan 38, i centrum; rätt? - Eller så tog han bilen...

Jag har svårt att tro han skulle säga att tog bilen och var ute mitt i natten med den. Alldeles för "riskfyllt" och dessutom var det väl HD:s barn- och bilvecka?
Vad han hittat på för storys vet jag inte, men han drog nog hem direkt med bultande hjärta för att påbörja operation städa.
Citera
2019-11-26, 20:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det håller jag med om. Vid åtal så får vi hoppas att åklagaren har mer än så. Men med tanke på de hot och trakasserier som förekommit så anser jag att det pekar åt paret SD/HD i någon form. Det är helt klart så att SD saknar en del värderingar och gränser som friska och normala samhällsmedborgare besitter.
Om det nu stämmer som du säger att det verkligen har förekommit hot och trakasserier här, och om åklagaren nu tror att hon på de här grunderna skall kunna åtala SD även för mord på LW, då förstärks ju bara intrycket av att Hiding är alldeles för oerfaren. Någon skrev att Hiding hade tidigare erfarenhet av att vara förundersökningsledare i en mordutredning, men jag börjar faktiskt tvivla på att det kan stämma.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-26 kl. 20:39.
Citera
2019-11-26, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, du tänker som en mördare!

Nej, men SD gav mig uppslaget om den tanken eftersom han skrev i en logg att han slagit pin fel 3 ggr och fick lov att ta sig till kontoret och hämta PUK. Den snubben som älskar koder och gåtor glömmer nog inte en pin.
Jag tror inte han har glömt någonting från förra våren och särskilt inte den 14 maj 2018. De flashar nog friskt med minnesbilder i huvudet, men man kan ju alltid hitta på "det är inget jag minns".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in