Citat:
Ursprungligen postat av
Ulanna
Vad tror ni SD ville skulle utredas vid förförra åtalsförlängningen? Försvaret kan inte ha hittat något till hans fördel eftersom han blev fortsatt häktad förra veckan och den andra misstänkta är fortfarande misstänkt.
Ja, det är verkligen intressant.
Det är väl hans Ess i rockärmen.
Jag håller fortfarande för troligt att det är något som pekar på HD.
För mig känns det inte osannolikt att han har planerat, planterat och älskar sitt spel. Lite som att göra en cach. Ett rävspel som han tror att HAN driver, men han kommer att snava på målsnöret. Falla på eget grepp.
Han kan ha försett flera av vännerna och särskilt HD med lögner och detta kanske är en av anledningarna till att hon började bli granskad noggrannare. Och kanske har han fixat och donat, så att det ser ut som att HD är den som är The MasterMind. Det skulle inte förvåna mig om han har planterat något hemma hos HD eller lagt ut någon ledtråd som pekar just mot henne och som hon när hon förhörs åker dit på den planterade lögnen.
Men det kan vara någon annan också, som SD vill att utredarna ska kolla, någon av geocaching- killarna som EGT pekade på t ex.
Att det skulle vara något som friar honom, det har jag svårt att tro.
Försvarsadvokaten har väl säkert också teorier, som han vill kolla upp.
Det kan vara något DNA från någon annan eller digitala spår från andra i området?
Det ska bli mycket intressant att läsa FUP, vilket jag verkligen hoppas att vi får en dag.