Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
Din tanke är bra. Kan inte hjälpas men jag har snöat in på att det är nergrävt i eller vid sidan av grusgroparna söder om Ljungskile
Tyvärr syns ju inte grusgropar och jag bor strax N om Örebro, är bara neråt Lysekil vartannat år eller så... Men grusgropar/bergtäkter ser ju bland ganska lika ut när man åker förbi... och jag tänker mig, en kropp nedanför en sandhög/stenhög och orsaka en "lavin" av sten/sand så täcks en kropp jäkligt bra... För människor så är det jäkligt bra... sökhundar - de sniffar nog reda på en kropp ganska omgående. Är man hundintresserad (men även vi andra dödliga), så känner man ju ofta till hur sökhundar hittar folk under rasmassor o dylikt i jordbävningsdrabbade områden.
Jag ville delge mig av denna tanke och LÄNK för folk som bor och deltar i sökandet och kanske vill utvidga sitt sökområde på egen hand. Kanske det finns folk på Orust som har hundar som har söknosar och varför inte ta en promenad runt dessa områden med gruvor/bergtäkter, eller runt Munkedal...
*lägger händerna om huvudet* Ack - jag har suttit och slavläst tråden sen i tisdags tror jag... Och jag är så förtvivlad - jag önskar att jag bodde där nere just nu så jag kunde ta mina vandringsstavar och bara bege mig ut och söka... Gå på min magkänsla, peta på allting som ser mysko ut osv... ja, du förstår kanske vad jag menar. Att sitta 25 mil ifrån och bara se hur folk lägger upp tips efter tips (ja, man får ibland sålla grovt mellan meddelandena som dyker upp,) och man vill veta om polisen/sökpersonal följer tips, vad som händer efter det ock så vidare ock så vidare...