2019-11-26, 18:24
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Uddevallabron har hissar och trappor i sina pyloner, de dörrar som finns forcerar du inte så lätt utan hygglig utrustning. Kan tänka att det finns larm på dörrarna oxå........glöm detta.
Det är säkert så och är kanske kollat men det var en tanke jag hade
Citera
2019-11-26, 18:29
Medlem
Är det någon som vet hur länge efter att en kropp har förflyttats från en plats en likhund kan markera? Och känner de skillnad på exempelvis en död människa eller ett husdjur? Tänker hur bråttom det kan vara att hitta ev fordon som använts vid en ev bortforsling av kroppen, men även om MGM eller medhjälpare skulle kunna hävda att de kört ett avlidet husdjur eller liknande i bilen ett par veckor tidigare?
Har verkligen ingen aning själv, därför jag frågar.
Citera
2019-11-26, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nej, det är ju dom som t o m kastar ut sina kvinnor levande så varför inte en död. Eller halvdöd?
Kurder har ofta många mattor hemma. Vackra. Jag antar eller att polis kollat om nån saknas.
Tekniker kan väl se spår om det legat en matta nånstans. Eller hängt på väggen.
Kan ju ha skett utan matta också förstås.

Tja varför inte, varför släpa/bära ut via trapphuset och riskera upptäckt då det är mindre ansträngande att kasta liket från balkongen inlindad i mörkt lakan/matta?
Kanske tunga stegen va för att det va brådis ut och fixa in liket i bilen?

Tänkte på om nu mgm har balkong, har polis/hundar synat balkongen? Tänkte om hon mördats i lgh och rätt omg dragits ut på balkongen då kommer inte hundarna känna nån doft från lik. Dra ut på balkongen täcka över med matta om insyn finns från grannar.
Citera
2019-11-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Nån mer som tror polisen skickar ner successivt mer skillade förhörsledare för att övertyga pojkvännen till att avslöja kroppens plats? Nyckeln till att knäcka gåtan är ju pojkvännens samarbete.

Ja de kommer göra allt för att knäcka honom. Hoppas de gör det snarast. Synd att inte tortyr är tillåtet. Hade jag vart förhörsledare hade jag fått honom att inse fördelarna med att säga sanningen, och ifrågasätta om han verkligen vill bli friad och komma ut på stan igen.
Citera
2019-11-26, 18:34
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Din tanke är bra. Kan inte hjälpas men jag har snöat in på att det är nergrävt i eller vid sidan av grusgroparna söder om Ljungskile

Tyvärr syns ju inte grusgropar och jag bor strax N om Örebro, är bara neråt Lysekil vartannat år eller så... Men grusgropar/bergtäkter ser ju bland ganska lika ut när man åker förbi... och jag tänker mig, en kropp nedanför en sandhög/stenhög och orsaka en "lavin" av sten/sand så täcks en kropp jäkligt bra... För människor så är det jäkligt bra... sökhundar - de sniffar nog reda på en kropp ganska omgående. Är man hundintresserad (men även vi andra dödliga), så känner man ju ofta till hur sökhundar hittar folk under rasmassor o dylikt i jordbävningsdrabbade områden.

Jag ville delge mig av denna tanke och LÄNK för folk som bor och deltar i sökandet och kanske vill utvidga sitt sökområde på egen hand. Kanske det finns folk på Orust som har hundar som har söknosar och varför inte ta en promenad runt dessa områden med gruvor/bergtäkter, eller runt Munkedal...

*lägger händerna om huvudet* Ack - jag har suttit och slavläst tråden sen i tisdags tror jag... Och jag är så förtvivlad - jag önskar att jag bodde där nere just nu så jag kunde ta mina vandringsstavar och bara bege mig ut och söka... Gå på min magkänsla, peta på allting som ser mysko ut osv... ja, du förstår kanske vad jag menar. Att sitta 25 mil ifrån och bara se hur folk lägger upp tips efter tips (ja, man får ibland sålla grovt mellan meddelandena som dyker upp,) och man vill veta om polisen/sökpersonal följer tips, vad som händer efter det ock så vidare ock så vidare...
Citera
2019-11-26, 18:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Om jag förstått de hela rätt så ligger Vassbovägen bla där kvinnan med hunden var, och Ulvesund på andra sidan E6an.
Vid Vassbovägen bör de vara vid sjön Kolbengtseröd, frågan är då var men varit Ulvesund. Ulvesundsvägen verkar gå väldigt långt.
Ja, det stämmer! Jag har läst att vissa tror att vittnet med hunden bor någonstans på Vassbovägen/Aröd - i skogen vid en sjö (så kallad "sjö nr 2").
Sökningen vid Ulvesund igår skedde längs Ulvesundsvägen och längre upp Resteröd (tror att det bland annat var en grusväg).

Tyvärr är jag inte känd i området, så jag har bara kunskap om vad jag har läst här på forumet (och hänvisat till).
Citera
2019-11-26, 18:36
Medlem
Gobigorgohomes avatar
den bil som hittades nedbränd, är det bekräftat att det var GMs pappas bil? Eller hur ligger det till?
Citera
2019-11-26, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lamplight99
Är det någon som vet hur länge efter att en kropp har förflyttats från en plats en likhund kan markera? Och känner de skillnad på exempelvis en död människa eller ett husdjur? Tänker hur bråttom det kan vara att hitta ev fordon som använts vid en ev bortforsling av kroppen, men även om MGM eller medhjälpare skulle kunna hävda att de kört ett avlidet husdjur eller liknande i bilen ett par veckor tidigare?
Har verkligen ingen aning själv, därför jag frågar.
Det är väldigt länge och ingen risk för detta i nuläget, ja dom känner skillnad på djur/människa
Citera
2019-11-26, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Ja de kommer göra allt för att knäcka honom. Hoppas de gör det snarast. Synd att inte tortyr är tillåtet. Hade jag vart förhörsledare hade jag fått honom att inse fördelarna med att säga sanningen, och ifrågasätta om han verkligen vill bli friad och komma ut på stan igen.

Men det är känt att somliga erkänner fast de är oskyldiga om de pressas för hårt.
Bara för att få lugn.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
den bil som hittades nedbränd, är det bekräftat att det var GMs pappas bil? Eller hur ligger det till?
Det enda vi vet är att bilen sattes i brand strax innan 8.00 lördagsmorgon 23/11.
Jag förmodar att Polisen inte kunnat koppla samman bilbranden och MGM1/2. Hade det varit pappans bil så hade de inte släppt honom fri från misstankar.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Tyvärr syns ju inte grusgropar och jag bor strax N om Örebro, är bara neråt Lysekil vartannat år eller så... Men grusgropar/bergtäkter ser ju bland ganska lika ut när man åker förbi... och jag tänker mig, en kropp nedanför en sandhög/stenhög och orsaka en "lavin" av sten/sand så täcks en kropp jäkligt bra... För människor så är det jäkligt bra... sökhundar - de sniffar nog reda på en kropp ganska omgående. Är man hundintresserad (men även vi andra dödliga), så känner man ju ofta till hur sökhundar hittar folk under rasmassor o dylikt i jordbävningsdrabbade områden.

Jag ville delge mig av denna tanke och LÄNK för folk som bor och deltar i sökandet och kanske vill utvidga sitt sökområde på egen hand. Kanske det finns folk på Orust som har hundar som har söknosar och varför inte ta en promenad runt dessa områden med gruvor/bergtäkter, eller runt Munkedal...

*lägger händerna om huvudet* Ack - jag har suttit och slavläst tråden sen i tisdags tror jag... Och jag är så förtvivlad - jag önskar att jag bodde där nere just nu så jag kunde ta mina vandringsstavar och bara bege mig ut och söka... Gå på min magkänsla, peta på allting som ser mysko ut osv... ja, du förstår kanske vad jag menar. Att sitta 25 mil ifrån och bara se hur folk lägger upp tips efter tips (ja, man får ibland sålla grovt mellan meddelandena som dyker upp,) och man vill veta om polisen/sökpersonal följer tips, vad som händer efter det ock så vidare ock så vidare...
Förstår exakt hur du känner. Från fredags bollade jag många idéer och satt med satelit bild och tittade sov knappt på hela helgen och vi var många som höll på att diskutera men sedan var jag tvungen att sova. Det tar på orken sånt här och det är många här som ska ha tack för att dom engagemang och helst till alla som letar. Blev lite utanför ämnet, förlåt
Citera
2019-11-26, 18:44
Medlem
-DaRude-s avatar
Såvida hon inte sänkts under vattnet hade man nog hittat henne om det var sommar. Den liklukten sprider sig snabbt under värme. Man hittade en annan kvinna den vägen, hon låg och stekte intill ett kärr varpå folk som passerade området via motorvägen kunde känna den frätande lukten från bilarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in