2019-11-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Går det att kasta ut en kropp från hästepallarna ? ovanför badet.
Sen kommer jag inte ihåg men kör man söder ut så kommer man ju till stora vägen, det låg en bilhandlare där kör man rakt över vägen där kommer man snabbt ut i skogen.

Och det är exakt så jag tänkt. Lördag, Söndag försökte jag sätta mig in i hur MGM har tänkt. Har han genomfört detta helt själv har han kört söderut från bostaden och ut mot skogarna du nämner. Inte en chans att han vågat köra genom staden norrut med W i bilen. Har sökt hela helgen på alla tänkbara avstickare denna väg hela vägen ner till Ljungskile men inte funnit något tyvärr. Men högst tänkbart att W finns utmed denna väg. Vad gäller hästepallarna, så nej! Det är grunt nedanför och strandpromanden löper nedanför.
Citera
2019-11-25, 22:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Då är det ju bara att finkamma alla skogsbilvägar. Ont om tid, risk för möte med bil, usla ljusförhållanden gör dumparbetet hastigt och slarvigt.

Men om far och son har tänkt till lite kan dom ha dragit en sopsäck runt kroppen och slänga den i Byfjorden från Uddevallabron någon gång när det är väldigt lite trafik.

När är det väldigt lite trafik på Uddevallabron?
Citera
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja. Samtliga bilskrotar bör sökas igenom.

Jag var tvungen att titta på en video som handlar om en bilpress, man fick se hur den jobbar. Herrejesus där blir inget kvar, enda sättet är att skicka hundar på bilvraken och topsa allt de markerar!!!!!!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingvinKorv
Har träffat denna "Viggo" ett flertal gånger på gamla Nordic Wellness, Han kan ju nästan inte lyfta min uppvärmnings vikt så jag tror inte killen är speciellt lämpad för att bära iväg med en död kropp. Men jag har hört av mina pundarvänner på stadsbiblioteket att han har sålt mycket "C11 H15 NO2" (MDMA) vilket är ett farligt narkotikapreparat!!! Kanske att han drogade ner Wilma och dumpa henne i bäveån! Bara en spekulation, va tror ni andra?

Verkar som att du vet mer än oss andra här och allmänt?
Citera
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Det går alldeles utmärkt, då landar kroppen på strandpromenaden som förmodligen är Uddevallas mest besökta promenadstråk alla dagar i veckan oavsett årstid.

ja ok, det var det jag undrade om det gick, frågade tidigare i tråden men fick inget svar har själv aldrig gått där men kört förbi.
Citera
2019-11-25, 22:53
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon ur personalen kan väl helt enkelt ha gjort en iakttagelse som hen med tanke på allt fokus på Ljungskile de senaste dagarna finner lämpligt att meddela polisen, ringer och säger att hen jobbar och att de kan komma dit och prata?

Iakttagelsen måste ju inte tvunget ha gjorts i Ljungskile, det eventuella vittnet kan ju ha observerat något på annan ort.
Nej så kan det kanske vara. Tycker att de kunde ha tagit det lite avsides i så fall bara, men men...

Ärligt talat får jag mardrömmar av detta, så hemskt. Tänk om man hade varit synsk ändå och trott på det. Hon är någonstans, ganska säkert död.

Alla olika teorier här - många helgalna (en som fick mig att opassande skratta till var en person här som hade en teori om att mgm kört den döda Wilma på moped för att gömma henne) - igår drömde jag om en ny avrättningsmetod som utfördes på mig. Knips.

Alltså, om mgm och ev anhang är tydligt skyldiga och om hon inte hittas eller hittas men inte i tid för att få till en fällande dom så hoppas jag att uddevallaborna jagar ut dessa **** ur stan. Nakna. De kan kasta något enkelt tält och tunna täcken efter dem. De som sedan inhyser dem någonstans någonsin straffas hårt. På tal om drömmar, men denna är ljuv.
Citera
2019-11-25, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingvinKorv
Har träffat denna "Viggo" ett flertal gånger på gamla Nordic Wellness, Han kan ju nästan inte lyfta min uppvärmnings vikt så jag tror inte killen är speciellt lämpad för att bära iväg med en död kropp. Men jag har hört av mina pundarvänner på stadsbiblioteket att han har sålt mycket "C11 H15 NO2" (MDMA) vilket är ett farligt narkotikapreparat!!! Kanske att han drogade ner Wilma och dumpa henne i bäveån! Bara en spekulation, va tror ni andra?
Intressant men MDMA är ganska ofarligt så att han skulle överdoserat henne med det låter inte troligt. Han har 100% slagit ihjäl henne.
Citera
Medlem
Citat:
När är det väldigt lite trafik på Uddevallabron?

03.00-04.00 är det bra dött.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kidrauhl
Och det är exakt så jag tänkt. Lördag, Söndag försökte jag sätta mig in i hur MGM har tänkt. Har han genomfört detta helt själv har han kört söderut från bostaden och ut mot skogarna du nämner. Inte en chans att han vågat köra genom staden norrut med W i bilen. Har sökt hela helgen på alla tänkbara avstickare denna väg hela vägen ner till Ljungskile men inte funnit något tyvärr. Men högst tänkbart att W finns utmed denna väg. Vad gäller hästepallarna, så nej! Det är grunt nedanför och strandpromanden löper nedanför.

Hur noga har du sökt, hur långt från väg har du sökt, exakt var har du sökt, och vad tittade du efter?
Citera
2019-11-25, 22:55
Medlem
Undrar varför man fokuserar på Ljungskile. Om mordet skett i lägenheten på Göteborgsgatan mitt i Uddevalla verkar det dumt att köra kroppen till en annan tätort för att gömma den. Man borde valt småvägar till något öde område som man kände till på förhand. Kanske återfärden skett med stopp i Ljungskile. Tanka eller äta eller träffa några för bilbyte? Men någon indikation på aktiviteter i Ljungskile har ju tydligen polisen. Man kan ju köra den mindre vägen via Vassbo dit ner och sen motorvägen hem när lasten är borta. Man har väl letat i det området? Finns småvägar sjöar och skog enligt kartan. Svårt att sluta grubbla på vart den stackars flickan kan finnas.
Citera
2019-11-25, 22:56
Medlem
MenVadVetJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Var den gul?
Mörkblå är min bestämda åsikt. Men för att hålla det öppet då jag vet att syn och minne kan svika, så håll till mörk, inte gul.
Citera
2019-11-25, 22:56
Medlem
Citat:
Hur noga har du sökt, hur långt från väg har du sökt, exakt var har du sökt, och vad tittade du efter?

På de ställen jag stannat på har jag sökt efter bla spår av släp i terrängen. På en ficka sökte jag ett par hundra meter in i skogen. Det var i närheten av sjön polisen sökt på. Jag har stannat på fickor/traktorvägar som inte är inom synhåll från bostäder.

Av någon anledning så intresserade jag mig för paintballområdet strax efter Gustavsberg. Var även inne i en byggnad men sökte inte av hela området, någon som känner någon som har nycklar dit?
Senast redigerad av Kidrauhl 2019-11-25 kl. 22:59. Anledning: Edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in