2019-11-26, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Hästtjejen Jonna såg inte heller ut som en styckmördare. Leif GW får nog rätt, kroppen hittas till våren.

Ingen ser ut som en styckmördare av en anledning.
Citera
2019-11-26, 19:31
Medlem
Hur noga undersöks åker mark under genomsöken? Har MGM viljat gömma kroppen snabbt utan spår är ju åkrarna optimala platsen då dom nu är plöjda på hösten och går att sopa igen spåren efter sig. Finns en åker i närheten av MGM pappas bostad, den ligger dessutom dåld vid en väg. Är kroppen ev även inplastade sprider den inte lukt som drar till sig djur och kroppen kommer förstöras vid nästa plöjning. Är jag helt ute och cyklar? 🤔
Senast redigerad av Civilen86 2019-11-26 kl. 19:38.
Citera
2019-11-26, 19:32
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har jag missat något? Pistol?
Leksakspistol hittades i en brunn
Citera
Medlem
Som en del press skrivit att den anhållne var en väl etablerad medborgare med planer på högskolestudier! Men det finns många mörka sidor med drogmissbruk och ett starkt kontrollbehov! Svartsjuka med hederskultur i grunden slutar sällan bra!
Citera
Medlem
ThirdMs avatar
Citat:
Det hittades en leksaspistol i en brunn
Citera
2019-11-26, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KattKorven
Såhär har jag uppfattat det:

Pistolen - tillhör en helt annan händelse och hittades tillsammans med en tröja i plastpåse i en brunn.

Jackan - hittades tillsammans med de kraftigt brända skorna och brända glasögon på samma plats. Jackan påminde om Wilmas.

Skorna - Se ovan. Så brända att det återstod bara klumpar. Svårt att härleda.

Glasögonen - Se ovan. Delvis brandskadade men påminde om Wilmas.

Håller helt med. Pistolen var aldrig inblandad. Kläderna och glasögonen försökte MGM göra sig av med. Logiskt.
Citera
2019-11-26, 19:35
Medlem
Jubberos avatar
Citat:

Fakepistol invirad i tröja som låg i en brunn. Att det läckt ut till media beror återigen på FIKK.
Citera
2019-11-26, 19:36
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Leksakspistol hittades i en brunn
Jaaa den hittade dom väl i Ljungskile. Undrar varför den var gömd, har den legat länge är det nog ingen som vet
Citera
2019-11-26, 19:37
Medlem
Ah så dåligt

Någon som vet hur något sådant här gått till i USA?

Alla vet ju att pojkvän/pappa/släkt mördat henne och gömt kvarlevor på något sätt.
Polisen vet, vi vet osv.

Hur hade man gjort i USA? pressat dom till erkännande? Ljugit , kört hårda taktiker som "din pappa har redan erkänt" osv.

Känns som Sverige är obefintligt dåligt.

Kan man fälla någon utan en kropp i USA?
Citera
2019-11-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Betalar man inte sin hushållsel, men värme är inkl hyran
Det sitter elmätare, ofta i trapphuset eller i källare beroende på hur du bor, men hyresrätter betalar för den elen de förbrukar. Elbolaget har såklart koll på siffrorna. Tror inte att den aktuella elförbrukningen i MGM lägenhet var uppdiktad utan det var nog någon som har insyn.
Citera
2019-11-26, 19:38
Medlem
Spontan tanke:
Hade det vart min syster som varit borta, hade jag lagt ut alla de tusen bilderna jag har på henne.
Vad jag sett har systern lagt ut samma bilder på W gång på gång
Å med tanke på att hon är så sminkad på alla bilder så funderar man.
Kanske en skeev teori jag har i ett desperat försök att få rätsida, men en 17 åring är mån om sitt yttre, iaf vad jag kan tro om just W.
Systern får enbart lägga ut "bra" bilder, suddar ut sin son från bilden(vilket jag kanske inte valt att göra i hopp om mer medkänsla ev), de hittar INGENTING som till 100% säkert har med hennes försvinnande att göra.
Well, skulle de va helt fu cked up om W vädjat systern om hjälp att gå under jorden för att komma ur förhållandet med sin, vad det verkar som, aggressiva pojkvän.
Kanske satt å vinade den kvällen hon såg festklädd ut, prata tjejsnack å de prata om förhållanden å att enda sättet att komma från han är att fejka sin död
De drog igång en vattentät story å de gick för långt?
Citera
2019-11-26, 19:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilen86
Hur noga undersöks åker mark under genomsöken? Har MGM viljat gömma kroppen snabbt utan spår är ju åkrarna optimala platsen då dom nu är plöjda på hösten och går att sopa igen spåren efter sig. Finns en åker i närheten av MGM pappas bostad, den ligger dessutom dåld vid en väg. Är kroppen ev även inplastade sprider den inte lukt som drar till sig djur och kroppen kommer förstöras vid nästa plöjning. Är jag helt ute och cyklar? 🤔

Exakt så gjorde ju han som mördade Nathalie Johansen.

https://www.expressen.se/gt/har-dog-nathalie-johansen/

Grävde ner henne på någon åker nära sitt föräldrahem..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in