2019-11-20, 19:21
Medlem
oenophiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, och bråken normaliseras av svärfar
”De bråkade som alla familjer gör, man åker iväg och kommer tillbaka igen”

Surprise: alla bråkar inte så! Vissa klarar att bråka utan att behöva dra iväg hemifrån. Wilma kanske tyckte dessa bråk var hemska och inte alls något ”som familjer gör”.

Precis.
Jag tycker inte det låter normalt alls.
Bråken kom sig säkert av att MGM är svartsjuk, och kommer från en kultur där den svenska genomsnittstjejens sätt att leva är rent horeri.
Någon granne sade att den sett Wilma på onsdagen (?) i trapphuset, klädd för festlighet.

Wilma ut på festlighet + svartsjuk pojkvän som inte är med = bråk.
Citera
2019-11-20, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det är uppenbart att mordet är ett hedersbrott.
Svårt att veta hur mycket som finns kvar av Wilma, troligen nedgrävd.

Nej det är inte "uppenbart" alls. Vad du och alla andra trånga idioter här på forumet måste förstå är att jo, visserligen har araber hetare temperament och kan spåra grovt, så är det inte alltid hedersrelaterat.

Hederskulturen drabbar 100 gånger av 100 deras "egna", så som arab fruar, systrar etc. Ytterst sällan dödas en svenne på grund av "heder" av den enkla anledningen att den inte har någon heder i deras ögon från första början. Det finns ingen heder i att knulla en svenne och det behövs inte försvaras någon heder när svennar inblandade.

Så sluta upp med att leka som att du vet ett skit för att få några ryggdunk här. Det här är ett svartsjukemord precis som alla andra som sker i Sverige varje år. Mats Alm, Billy, Ida i Trollhättan, Lotta som fick huvudet krossat av nån svenne för några år sen. Precis så.
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2019-11-20 kl. 19:25.
Citera
2019-11-20, 19:24
Medlem
Sigeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, med säkerhet vet vi ju ingenting innan polisen släpper information eller FUP kommer.

Att den hittade jackan sannolikt är hennes har polisen gått ut med, men de vet ju inte med säkerhet förrän tester gjorts givetvis.
Att de sökt saker i eldningsplatser är ju också känt --- huruvida det de hittat i, eller i anslutning till, dem är hennes vet man ju inte heller i detta skede ....
Att polisen undersökt grillplatser behöver ju inte med nödvändighet innebära att BO's kläder eldats upp.

Anyway, Mats Alm-vibbarna man får här är riktigt obehagliga.

Jag bara hoppas att de hittar henne så fort som möjligt så röran inte landar i fucking griftefridsbrott med avdrag för häkte igen.
Citera
Medlem
Tomatos avatar
Jag har inte helt kunnat släppa tankarna på lastbilsbranden 3 km söder om Ljungskile i torsdags. Är det någon som vet något om lastbilens nationalitet eller hemort?

Det vore ju lyckosamt om lastbilen börjar brinna om man har något att dölja.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7344072
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Är inte pluskund, men när man går in på artikeln syns endast den delade efterlysningen, med en pil mot texten "hör av er till mig eller polisen", men det är det ju systern som skrivit.

Det är efterlysningen som Aftonbladet menar är det "kusliga"
Citera
2019-11-20, 19:25
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Nope, det stämmer inte. Du tänker nog på al-taqiyaa. Dina övriga kommentarer är för övrigt ganska infantila och korkade. Skulle tippa på att du kommer just från Uddevalla eller närområdet.
In šaʾ Allāh (إن شاء الله; arabiska "om Gud vill", eller friare: "vi får förtrösta på Gud") är en vanlig arabisk fras som läggs till i slutet av ett allmänt önskemål. Frasen uttrycker människans förtröstan på Gud och medvetenheten om att absolut ingenting kan åstadkommas utan Guds vilja.

Al taqiyya är inom shia islam

Näej tyvärr asså du är helt ute och cyklar. Sthlm
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, och bråken normaliseras av svärfar
”De bråkade som alla familjer gör, man åker iväg och kommer tillbaka igen”

Surprise: alla bråkar inte så! Vissa klarar att bråka utan att behöva dra iväg hemifrån. Wilma kanske tyckte dessa bråk var hemska och inte alls något ”som familjer gör”.

Precis på pricken! Svärfar normaliserade det som borde ha tagits på fullaste allvar. Och flickan hade ingen annan att ty sig till..

Sen skjutsades hon tillbaka till gärningsmannen efter att få höra av en "auktoritet" att allt var i sin ordning.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulietsBleeding
Usch.
Jag tror de har bråkat hemma och han mördar henne.
Sedan ringer han sin pappa och de gömmer kroppen i samråd för att bevara familjens heder.

Samtalet till Pappa?

-Hej pappa, jag tror att Wilma är död?
-Vad säger du?
-Hon andas inte
-Kan du hjälpa mig?
-Ta det lugnt bara, jag har en plan, behåll lugnet bara, jag kommer med min bil..

-Du kommer att bli misstänkt, så vi måste agera smart nu
-Ta med dig brandsläckaren, vi bränner hennes skor så att vi kan vilseleda sökarna.
-Kom ihåg, du ska inte erkänna till varje pris, behåll din heder.
-Jag säger att du har sagt att du skulle aldrig skada henne, bara lite småtjafs bara som alla andra par gör.

-Jag kontaktar mina vänner och de har en lastbil som kan frakta ut henne ur landet, ingen kommer någonsin hitta henne, vi har försprång..

Nej, men något sådär kanske hehe...
Citera
2019-11-20, 19:26
Medlem
Fasiken jag trodde stenhårt på att hon skulle hittas redan. Killen har tillgång till flera bilar. In med hundar i samtliga bilar. Vet någon om hundar redan igår varit inne i bostaden?

Ida blev dumpad i ett dike fast då var det sommar mycket sly och skit. Nu är det kanske enklare att dumpa i vatten. Stan är full av vatten 😳 viktigt att hitta kroppen nu asap.
Förhören bör också komma med ngt konkret bevisning som talar för att Wilm@ blivit mördad som kanske kan få den MT att prata. Känner inte typen, men tror knappast han är härdad.
Rimligtvis har man sökt av alla utrymmen som han har tillgång till, dvs. bostaden, källarförråd eller vindsvåning mm. Har dock inte sett något om beslag av bilar? Vilket i och för sig inte betyder att det inte är gjort.
Häktad blir han garanterat på skäligen i en vecka, men tiden får fort och kroppen måste fram.

Stackars familj som måste leva i denna ovisshet och antagligen sväva mellan hopp och förtvivlan. Lider verkligen med dom
Citera
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Något märkligt att en 17 åring har "läsglasögon" Det får man ju vid 40+ år, då ögonen inte kan ställa om sig lika lätt mellan långt och kort avstånd. Måste vara falsk information. Jag gissar på lätt närsynthet så hon egentligen inte behöver ha dom.

Om det är så går det ju att jämföra styrkan med hennes optikers recept. Det avgör ju inte om det är hennes men om bågarna stämmer kanske det kan vara ganska sannolikt.

Hon kan ju bära linser i övrigt..för övrigt kan man både vara närsynt och långsynt och tom blind i ung ålder.
Om hon inte bar ibland glasögon varför skulle polisen ens intressera sig för dom?
förmodligen plastglas som i alla glasögon- de har smält i elden och kan ej jämföras.
Citera
Medlem
Från polisen:

19.10: Ingen ny information i ärendet, Wilma ej anträffad.
Citera
2019-11-20, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
1. Ingen har sett henne efter sista gången det hördes bråk i lägenheten.
2. Vittnesmål om att pojkvännen är extremt svartsjuk.
3. Pojkvännen varken letar efter henne eller kollar med hennes familj om hon åkt dit.
4. Pojkvännen svarar inte i telefon när familjen söker henne.
5. Pojkvännen vill inte öppna när hennes far kommet dit.
6. Pojkvännens far uppger att sonen sagt att han inte dödat henne - varför skulle det ens komma på tal om det inte fanns anledning till misstanken?
7. Statistiken visar tydligt att de flesta kvinnliga mordoffer dödats av en närstående man.
8. En mycket stor majoritet av de grova våldsbrotten i Sverige begås av personer av utomeuropeiskt ursprung.
9. Män med bakgrund liknande pojkvännens har vanligtvis väldigt skev kvinnosyn.

Änsålänge kan jag inte se något i tråden som tyder på att pojkvännen är oskyldig till anklagelserna, men mycket som tyder på att rätt person är gripen. Jag skulle bli mycket förvånad om det visar sig vara någon annan än pojkvännen som mördat henne.

Sannolikt är detta ännu ett sorgligt exempel på följderna av att hundratusentals individer som inte är kompatibla med det svenska samhället ändå släppts in och tillåts vistas här.

Felet jag tycker du gör är att du drar den alltför tidiga och dåligt underbyggda slutsatsen att hon har mördats, hon kan ju ha försvunnit på egen hand.
Senast redigerad av vemsa 2019-11-20 kl. 19:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in