2019-11-26, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Om jag förstått de hela rätt så ligger Vassbovägen bla där kvinnan med hunden var, och Ulvesund på andra sidan E6an.
Vid Vassbovägen bör de vara vid sjön Kolbengtseröd, frågan är då var men varit Ulvesund. Ulvesundsvägen verkar gå väldigt långt.

I närhet av laxbutiken rapporterade P4 väst om i Sveriges radio.. kolla in deras direktrapportering en vecka bakåt så hittar du platser som sökts av..

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756
Citera
2019-11-26, 18:02
Medlem
Citat:
Tack. Vems arbetsplats?

EDIT. antar att de är MGM hemtjänst?
Väldigt nära bostaden.

Stämmer, har ändrat nu, va lite för snabb
Citera
2019-11-26, 18:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Nä, men man kan väl säga så här: Vad tycker kurder om det här fallet? Är inte dom hatade tillräckligt? Vill dom bli hatade än mer?

Bättre kurderna hjälper till lösa det här fallet om det nu har med heder att göra. Det är heder att stå för det man gjort även om man nu gjort fel. Ja, även mördat!

Om fallet skulle ha med heder att göra så finns det väl inget intresse för andra kurder att hjälpa till att lösa detta. Allt är då som det ska.
Citera
2019-11-26, 18:06
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Vad mer är värt att fylla på här.

Ev mordplats / MGM Bostad.
Göteborgsvägen 23C UDDEVALLA

MGMs Pappas bostad.
Friarleksvägen, 3, UDDEVALLA

BOs pappa.
Klättene Klockaregården, 110, LYSEKIL

Fynd. Jacka, skor och glasögon.
Skjutbanor, Kolonnvägen UDEVALLA ??

Vittne. Kvinna med hund.
Vassbovägen, LJUNGSKILE (Kolbengtserödsjön Aröd)

Obekräftade fynd. Cigarettfimpar (bortplockat av ev polis).
Kolbengtserödsjön Aröd ??

Fyll på!
(klistra in med det som redan finns)

Så bra Aina! Kan man länka till kartan från första sidan sedan så att den går att hitta lätt?
Citera
2019-11-26, 18:07
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det är inte lätt att gräva mitt ute i skogen. Enklare är att gräva i en grusgrop eller liknande.
Men grusgropar som är lätta att komma till är inte helt enkelt att hitta kanske mitt i natten?.
MEN
Inte långt ifrån fyndplatsen med glasögon och brända klädrester finns på kurödsvägen skalbankarna med lättgrävt material, gamla snäckskal. Och en liten tjärn. Med parkeringsplats.
Har inte inte hittat i tråden att man sökt igenom det området och tjärnen.

https://www.bohuslansmuseum.se/besok-museet/skalbanksmuseet/
https://www.lansstyrelsen.se/vastra-gotaland/besok-och-upptack/naturreservat/kurods-skalbankar.html

Grusgropar, bergtäkter, gruvor o liknande... Jo, det har slagit mig, men två sekunder senare så har jag nog tänkt att polisen och sökinsatser säkerligen har varit inriktade mot sådana platser från första dagen de började leta efter W*lma.

Jag som är "stentokig" använder mig ofta av Sveriges Geologiska Undersöknings karta: https://apps.sgu.se/kartvisare/kartvisare-malm-mineral.html
Här kan man zooma in och se färgade prickar och fyrkanter, klicka på dem och ni får upp en liten inforuta.... längst ner i info-rutan så kan man se om bergtäkten, gruvan osv är i bruk eller ej. Just runt själva Uddevalla så finns det några bergtäkter som är i drift... ett par är nedlagda... men rör man sig mer mot Orust/Lysekil så finns det massor fler...

T.ex. det talades tidigt om Herrestadsfjället i tråden... strax söder om det, vid Klämman så finns en nedlagd bergtäkt. Nu vet jag inte hur det ser ut, men i mitt sinne så är en bergtäkt ett öppet brytningsfält... lägg en kropp efter en bergvägg, upp på kanten och bryt loss och få ett stenskred för att dölja en kropp nedanför... Bara en tanke från min sida.

Jag håller tummar och klor för att denna unga tös ska hittas så att hennes familj ska kunna få lägga henne till vila. Hur gärna jag än vill, så Nej, jag tror inte att hon är vid liv denna tösabit.

Med vänliga Hälsningar
Maria
Citera
2019-11-26, 18:08
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Så bra Aina! Kan man länka till kartan från första sidan sedan så att den går att hitta lätt?
Ska se om ja kan få ihop nåt som blir överskådligt utan att de blir allt för utzoomat
Citera
2019-11-26, 18:13
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Om fallet skulle ha med heder att göra så finns det väl inget intresse för andra kurder att hjälpa till att lösa detta. Allt är då som det ska.

Finns ingen heder i att mörda en ung tjej, tycker ngn det ska dom skickas ut ur landet med enkelbiljett.
Tycker kurder det så ut med dom.
Citera
2019-11-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mleh
Det är det inte , detta va nu i Lördags.
Den brann väl tidigare ?

Jag är inte så säker på det!

Jag kommer ihåg att jag reagerade på branden pga ditt inlägg nämligen
Citera
2019-11-26, 18:19
Medlem
RickRozays avatar
Nån mer som tror polisen skickar ner successivt mer skillade förhörsledare för att övertyga pojkvännen till att avslöja kroppens plats? Nyckeln till att knäcka gåtan är ju pojkvännens samarbete.
Citera
2019-11-26, 18:19
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Har funderat på det en stund att det borde i så fall vara att man tar sej dit med bil. Tror det är för att ka koll på brons skick. Att pilla upp en sån luckan och gömma något är ju ingen långsiktig gömma och om det är trappa upp och att man ta sej ut mot andra sidan, blir jobbigt att bära något tungt. Men lättare bitar och en bit ut över vattnet och kasta i skulle kunna gå men är fruktansvärt ansträngande och ta tid. Men, skulle kunna gå om man är enveten och fungera

Uddevallabron har hissar och trappor i sina pyloner, de dörrar som finns forcerar du inte så lätt utan hygglig utrustning. Kan tänka att det finns larm på dörrarna oxå........glöm detta.
Citera
2019-11-26, 18:20
Medlem
Ruger89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Finns ingen heder i att mörda en ung tjej, tycker ngn det ska dom skickas ut ur landet med enkelbiljett.
Tycker kurder det så ut med dom.
Dock ska vi beakta att svensk heder är i princip det motsatta till islamisk eller babbeheder. Svensk heder är att handla rätt och riktigt, att stå för sitt ord och vara ärlig, göra rätt för sig. Babbeheder däremot kretsar kring att dölja den skam man ådragit sig via sina ointelligenta handlingar. En sådan heder kan givetvis vara drivande i ett mål som detta.
Citera
2019-11-26, 18:22
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Grusgropar, bergtäkter, gruvor o liknande... Jo, det har slagit mig, men två sekunder senare så har jag nog tänkt att polisen och sökinsatser säkerligen har varit inriktade mot sådana platser från första dagen de började leta efter W*lma.

Jag som är "stentokig" använder mig ofta av Sveriges Geologiska Undersöknings karta: https://apps.sgu.se/kartvisare/kartvisare-malm-mineral.html
Här kan man zooma in och se färgade prickar och fyrkanter, klicka på dem och ni får upp en liten inforuta.... längst ner i info-rutan så kan man se om bergtäkten, gruvan osv är i bruk eller ej. Just runt själva Uddevalla så finns det några bergtäkter som är i drift... ett par är nedlagda... men rör man sig mer mot Orust/Lysekil så finns det massor fler...

T.ex. det talades tidigt om Herrestadsfjället i tråden... strax söder om det, vid Klämman så finns en nedlagd bergtäkt. Nu vet jag inte hur det ser ut, men i mitt sinne så är en bergtäkt ett öppet brytningsfält... lägg en kropp efter en bergvägg, upp på kanten och bryt loss och få ett stenskred för att dölja en kropp nedanför... Bara en tanke från min sida.

Jag håller tummar och klor för att denna unga tös ska hittas så att hennes familj ska kunna få lägga henne till vila. Hur gärna jag än vill, så Nej, jag tror inte att hon är vid liv denna tösabit.

Med vänliga Hälsningar
Maria
Din tanke är bra. Kan inte hjälpas men jag har snöat in på att det är nergrävt i eller vid sidan av grusgroparna söder om Ljungskile
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in