2019-11-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markenswe
Jaha, har dem varit vid någon mer sjö?

Tittar man på direktrapporteringen på

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=7347756

en vecka bakåt så nämns Bjursjön också i ett klipp där FIKK visar en karta över sökområden för en reporter. Finns även uppgifter där att polis sökt i närheten av laxbutiken i Ljungskile.. Tycker det finns mycket bra info från deras direktrapportering gällande platser som sökts av.
Citera
2019-11-26, 17:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Försvinna från en lägenhet genom ett fönster har hänt förr såvitt jag förstår, frågan är om BO i så fall var inrullad i en matta, en orientalisk sådan kan i så fall vara aktuell, kanske folk borde hålla utkik efter rullade mattor i spenaten?.

Hittar polisen inga spår i lägenheten som talar för dödligt våld så bör man kanske undersöka utomhus kring bostadshuset, balkongflygningar är ju ett svenskt fenomen nuförtiden och bör inte förringas.

Nej, det är ju dom som t o m kastar ut sina kvinnor levande så varför inte en död. Eller halvdöd?
Kurder har ofta många mattor hemma. Vackra. Jag antar eller att polis kollat om nån saknas.
Tekniker kan väl se spår om det legat en matta nånstans. Eller hängt på väggen.
Kan ju ha skett utan matta också förstås.
Citera
Medlem
https://brottsplatskartan.se/vastra-gotalands-lan/brand-uddevalla-141326
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sexpanelen
Tror polisen har missat något mycket viktigt som fallet med marina Johansson, där missade dom ju allt blod i sängen och pistolskullan i väggen
Det som hände där är något som aldrig får hända. Rent slarv
Citera
2019-11-26, 17:51
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeanne-d-Arc
Ja, lika vanligt som ordinära hedersmord är det inte, men visst förekommer det om de upplever sig ha skäl. Några exempel har framkommit i tråden. Tesen togs upp som alternativt scenario.

Siffran du nämner är intressant. Om den stämmer ser vi hur endast en enda orsak till mord är väldigt vanlig i Irak, landet och kulturen dessa människor kommer ifrån. Mord - är - vanligt.
De besitter en erfarenhet de flesta av oss inte kan relatera till. Därför är det rimligt att försöka sätta sig in i och sträva efter en förståelse för hur de gör i Irak eller i andra Mena länder i liknande situationer.
Att nonchalera ner dem till graden att de inte är seriemördare eller besitter någon erfarenhet tror jag är ytterst naivt. De vet vad de gör. Att någon sökare skulle ramla över en kropp ute i skogen är därför inte särskilt troligt.

Att kurdiska killar har en svensk flickvän är inte otillåtet eller ovanligt för det ses inte som seriöst. En kurdisk tjej däremot är inte tillåten att ha ett liknande förhållande.

Killar kan få ha svenska tjejer att leka med men när det är dags för giftermål får han foga sig i att gifta sig med den som familjen utsett.
Jag har sett det hända, till stor förtvivlan för killen.
Citera
2019-11-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vWv
Du kan inte ta reda på om det är den bilen som brann i Lysekil?
Det är det inte , detta va nu i Lördags.
Den brann väl tidigare ?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Hur vet vi att hon blev mördad i lägenheten? Hon kan ju blivit lurad att följa med till någon ödslig plats att bli mördad på. Kanske till fots en sista bit också. För vad gör man rent konkret av ett lik? Det måste ju gå att ta sig dit med bil och då borde platsen gå att hitta med spårhundar, för man bär ju inte runt på ett lik så långt ut i naturen direkt.

Så det faktum att hon inte hittats tyder på att hon lurats iväg och kanske letts iväg sista biten till mordplatsen.

Om man fäster en liten gnutta tilltro till grannen som vittnar om ett högljutt bråk som slutade med att det blev tyst efter 15-20 minuter blir det svårt att förklara det rimliga i att W därefter blev lurad att följa med till en ödslig plats.

Satte MGM munkavle på W, var det därför som det blev tyst?

Övertygade MGM W att följa med till en ödslig plats genom skrik och bråk, föll hon till sist till föga och blev tyst och snällt följde med?

Jag får inte ihop det vi vet med din antydan, kan du göra teorin trovärdig?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dessa inlägg uppfattar jag att relaterade till Ulvesund och Ulvesundsvägen:

- 2019-11-23, 14:19 #6414
Citat:
I detta inlägget tänkte jag att vittnen med hunden kan vara boende i Ulvesundsvägen:

https://www.gp.se/nyheter/västsverig...arm-1.20575370

- 2019-11-20, 12:24 #2011
Ursprungligen postat av rotesau:
Citat:
" https://sverigesradio.se/vast/

Åtta polispatruller med hundar och drönare är just nu på plats i Ljungskile och letar efter försvunna Wilma Andersson. Polisen söker också runt Ulvesund och Vassbovägen."

- 2019-11-23, 14:43 #6440
Ursprungligen postat av rotesau

- 2019-11-19, 17:47 #832
Ursprungligen postat av rotesau:
Citat:
"Från facebook:

KerXtin JohanXXon Nu har jag hört om Ljungskile. Har inte vågat höra av mig tidigare, men lördag eller söndag gick en vacker flicka, lik Wilma, nerför vår backe här på Ulvesund. Ingen päls. Kan det ha varit Wilma? Kan hon ha någon som gömmer henne här?"

- Igår, 21:31 #9988
Ursprungligen postat av Timeout

- 2019-11-19, 22:18 #1338
Ursprungligen postat av hooeee

- 2019-11-24, 23:39 #8968

- 2019-11-19, 21:19 #1241
Ursprungligen postat av cardgame
Om jag förstått de hela rätt så ligger Vassbovägen bla där kvinnan med hunden var, och Ulvesund på andra sidan E6an.
Vid Vassbovägen bör de vara vid sjön Kolbengtseröd, frågan är då var men varit Ulvesund. Ulvesundsvägen verkar gå väldigt långt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tänker i första han på platser som bostäder, arbetsplatser, fyndplatser, vittnesplatser osv.
Sen kanske en karta där man vet att det varit sökande, men de verkar vi inte heller veta så mycket om.
Just nu har jag inget att göra en karta av mer än de jag länkat tidigare...
https://minfil.com/bdH1RfBan0/Wilma_Andersson_jpg
Arbetsplats: Walkeskroken 5
Mgms arbetsplats!
Senast redigerad av Uddevalla-79 2019-11-26 kl. 18:00.
Citera
2019-11-26, 17:53
Medlem
Erik Östs avatar
Tänk om hon är vid liv och hon helt enkelt bara rymt med en annan omskuren balle !
Då kommer allt i en annan dager, eller hur?
Citera
2019-11-26, 17:54
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uddevalla-79
Arbetsplats: Walkeskroken 5
Tack. Vems arbetsplats?

EDIT. antar att de är MGM hemtjänst?
Väldigt nära bostaden.
Senast redigerad av aina08 2019-11-26 kl. 17:56.
Citera
2019-11-26, 17:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Tack. Vems arbetsplats?
MGM https://www.uddevalla.se/omsorg-och-hjalp/hjalp-i-hemmet/hemhjalp-hemtjanst-.html
Pappans arbetsplats Däcklagret Uddevalla HOVHULTSVÄGEN 6
Senast redigerad av Hetsmongo 2019-11-26 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in