Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Den tanken har slagit mej flertal gånger
Det har slagit mig med många gånger också.
Tänk om det var en sådan sak hon sa till honom när ha kom ner till henne mordkvällen?
Enligt MV har SD önskat träffa LW men nekar till att ha gjort det. Om hon hade sagt ja till träffen, misstänker jag (men kan ha fel) att SD skulle ha häktats på sannolika kanske?
Kanske hon blev irriterad då han stod utanför hennes framsida och knackade på? Väntade? Bankade? Glodde in?
Och nu gick hon ut på trappen och sa till honom att hon inte ville ha in honom, han vägrade gå?
Det blev högljutt och hon sa till honom att vara tyst.
Med hundra procents säkerhet säger MV att man vet att någon stod utanför LW. Hur vet man det?
För att det är flera samstämiga uppgifter, men ingen kan peka ut vem det var? Barnen vaknade och hörde? Kameraövervakning någonstans som visar att någon oidentifierbar står där?
Jag har tänkt flera gånger att till sist kanske L*ena sa till honom att om han inte gick, skulle hon ringa polisen? Att hon redan hade samlat material, lämnat till kompisar och att hon skulle anmäla.
Eller så har denna information redan tidigare, men strax före mordet lämnat L*enas läppar, eftersom SD inte gillar den resa som ska göras till Norge.
Han har tidigare visat stalkingbeteende och annat otrevligt beteende som kan likna hot när hon vill resa med andra män. Så han kan redan tidigare dagarna innan mordet börjat visa sina otrevliga och hotfulla sidor. Detta tror jag mest på. Och hon har kontrat med att hindrar han henne så polisanmäler hon.
Så nu blir det så högljutt vid dörren att L*ena inte vill står precis utanför med dörren öppen, utan hon drar till den något. Han tar ett hårt tag i armen och hon följer med en bit ut. Hon drar undan armen ur hans grepp och säger släpp. De går långsamt neråt gatan högljutt bråkandes och i höjd med garagelängan tar han snabbt ett hårt grepp med ena armen runt hennes nacke och hals och en hand över hennes mun. Hon sparkar hårt, men han lyckas dra in henne över gräset in mot planket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Det stämmer att en del av utredningen bygger på att en misstänkt hade problem med att LW var en kvinna som inte gick att styra så enkelt. Och utan att gå in på detaljer så var SD drivande i att få ett möte till stånd mordkvällen. Han nekar bestämt till att ha träffat LW mordkvällen. Men bekräftar att han haft digital kontakt med LW på kvällen. Jag kan inte lämna några detaljer om vad som framkommit men SD kvarstår som huvudmisstänkt och utredarna har följt upp andra utpekade och tips som kommit in utan att kunna avskriva SD från utredningen.