2019-11-26, 09:38
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ateism?? Kan du utveckla?

Fast i många fall är väl "farligheten" i rätt hög grad villkorad av andras beteende. Vad jag vet finns inga andra anmälningar mot honom från någon annan än LW. Karln är ju ändå i 40-års åldern. Ingen enstöring heller precis, han beskrevs som känd i Örebros föreningsliv. En hel del verkar reta sig på honom men det har inte framkommit att han skulle vara våldsam eller hotfull?

Ateism eller autism.. kalla det vad du vill, troligen så han och HD träffades genom sjukdomen.. var det 1997 ?
Denna farlighet visar sig när han inte förstår sig på situationer eller kan hantera dom som vanliga människor gör. Detta föreningsliv du pratar om är GC antar jag och det skapades för mestadels sjukhuspersonal som behövde använda sina kunskaper och underhålla dom ... gissar vilt..
Tycker faktiskt inte han förtjänar någon respekt alls när han är så förljugen mot sig själv och sin fd.fru och sina barn (stackars barn).
Citera
2019-11-26, 09:43
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
/.../

LW hade många manliga vänner som hon var ute på geo med.
LW var en vacker kvinna och de män hon lagt upp foton tillsammans med tror jag inte hon hade ett ögonblicks tanke på mer än som just vänner.
Merparten av hennes geokompisar ser ut att vara timida och väldigt ofarliga farbröder; inga dejtingobjekt mao.
Hur ser fördelningen män/kvinnor ut bland geocacharna i Ö-bro - någon som vet?
Citat:
En tanke på att mörda någon, oavsett vad som hänt, så tror jag ingen tänker!

Normalt är väl att man tänker att personen i fråga vill man inte umgås med och därmed håller sig undan. Ingen normal person tänker på mord...!
Instämmer. Det florerar ganska udda resonemang här på sina håll.
Citera
2019-11-26, 10:28
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Merparten av hennes geokompisar ser ut att vara timida och väldigt ofarliga farbröder; inga dejtingobjekt mao.
Hur ser fördelningen män/kvinnor ut bland geocacharna i Ö-bro - någon som vet?

Instämmer. Det florerar ganska udda resonemang här på sina håll.

En pastor och trebarnsmamma är brutalt mördad. Om det inte ska föras udda resonemang här i dess tråd på ABoK så vet jag inte var det ska göras.

Det är snarare udda med skribenter som uppenbarligen tycker att mordet på Lena är normalt och ingen märkvärdighet och därför inte heller kan leda till märkliga och udda resonemang, hypotes, spekulaton etc.

Det är de normala skribenterna som för udda resonemang under dessa omständigheter.
Det är snarare udda att nyttja denna sida som en slags minnessida för Lena eller som en plats att höja er själva genom att sänka andra.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-26 kl. 10:37.
Citera
2019-11-26, 10:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vem är KK? Vilken invit? (såg att rosa tog bort sitt inlägg med samma fråga... men jag undrar också)

LW hade många manliga vänner som hon var ute på geo med.
LW var en vacker kvinna och de män hon lagt upp foton tillsammans med tror jag inte hon hade ett ögonblicks tanke på mer än som just vänner.

En tanke på att mörda någon, oavsett vad som hänt, så tror jag ingen tänker!

Normalt är väl att man tänker att personen i fråga vill man inte umgås med och därmed håller sig undan. Ingen normal person tänker på mord...!
Du bortser från att det inte gick då LW hade en utpräglad stalkingmentalitet. Som en LW-fluga på en Davidsson-skitkorv. Dessutom hade SD catchandet där den ännu mer besatta LW dök upp dag som natt. Att tro det gick att bo kvar och få LW att acceptera att bli avvisad visar på en häpnadsväckande okunskap om LWs problem. Det gäller SD/HD men kanske särskilt, med tanke på vad som franmkommit, några snävtänkande medlemmar som fortfarande hävdar att LW var så åtråvärd att SD hade svårt att släppa taget och därför hotade och trakasserade henne

Vad paret skulle gjort och som dom säkert ångrade var att bryta upp från galenpannorna i Hjärsta. Långt bort från LW och Örebro som möjligt. Fan om hon inte kommit efter. Paret tyckte säkert det var förföljerskan som var orsaken till h-e tet så det var nog svårt att låta henne vinna genom att jaga bort hela familjen från, jobb, skolan, hus etc.

Edit: Inte för att det har med saken att göra men eftersom det förs på tal så ställer jag frågan om hur ni ser ut som tycker LW var vacker?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-26 kl. 10:46.
Citera
2019-11-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du bortser från att det inte gick då LW hade en utpräglad stalkingmentalitet. Som en LW-fluga på en Davidsson-skitkorv. Dessutom hade SD catchandet där den ännu mer besatta LW dök upp dag som natt. Att tro det gick att bo kvar och få LW att acceptera att bli avvisad visar på en häpnadsväckande okunskap om LWs problem. Det gäller SD/HD men kanske särskilt, med tanke på vad som franmkommit, några snävtänkande medlemmar som fortfarande hävdar att LW var så åtråvärd att SD hade svårt att släppa taget och därför hotade och trakasserade henne

Vad paret skulle gjort och som dom säkert ångrade var att bryta upp från galenpannorna i Hjärsta. Långt bort från LW och Örebro som möjligt och blockat henne. Paret tyckte säkert det var förföljerskan som var orsaken till h-e tet så det var nog svårt att låta henne vinna genom att jaga bort hela familjen från, jobb, skolan, hus etc.

Edit: Ställer frågan om hur ni ser ut som tycker LW var vacker?

Det fetade: Har du något bevis/källa på att LW stalkade SD och att det inte var tvärtom?
Citera
2019-11-26, 10:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det fetade: Har du något bevis/källa på att LW stalkade SD och att det inte var tvärtom?
Elementärt snälla du. Hela tråden är full med hennes besatthet vad vara månde. Det gäller såväl hennes relationer som allt hon företog sig. Som hon tvingade sig kvar i bilen tvingade hon sig på paret D med trakasserier och hot. Detta är anledningen till dom hot och trakasserier som det sägs SD utsatt LW för.

Om man deltagit i tråden går det inte komma ifrån att LW var en person som tvingade på andra sin vilja också handgripligen om det behövdes.

Det yttersta "beviset" är att hon med största sannolikhet blev mördad av den anledningen .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-11-26 kl. 11:01.
Citera
2019-11-26, 11:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Elementärt snälla du. Hela tråden är full med hennes besatthet vad vara månde. Det gäller såväl hennes relationer som allt hon företog sig. Som hon tvingade sig kvar i bilen tvingade hon sig på paret D med trakasserier och hot. Detta är anledningen till dom hot och trakasserier som det sägs SD utsatt LW för.

Om man deltagit i tråden går det inte komma ifrån att LW var en person som tvingade på andra sin vilja också handgripligen om det behövdes.

Det yttersta "beviset" är att hon med största sannolikhet blev mördad av den anledningen .
Yttersta beviset är att hon är mördad.
Försökte du säga något annat ?
Citera
2019-11-26, 11:32
Medlem
Citat:

Vad paret skulle gjort och som dom säkert ångrade var att bryta upp från galenpannorna i Hjärsta. Långt bort från LW och Örebro som möjligt. Fan om hon inte kommit efter. Paret tyckte säkert det var förföljerskan som var orsaken till h-e tet så det var nog svårt att låta henne vinna genom att jaga bort hela familjen från, jobb, skolan, hus etc.

Edit: Inte för att det har med saken att göra men eftersom det förs på tal så ställer jag frågan om hur ni ser ut som tycker LW var vacker?

Vi provar för fjärde gången. Har du listat ut hur LW har fått det att se ut som att SD trakasserat, hotat och förföljt henne? För tittar man på bevisen är det så det ser ut. Så jag undrar vad det är som gör att du tror det var tvärtom? Tepåse? Tärningar? Spåkort? Dröm?

Annars kanske det är dags att du börjar arbeta på en fjärde teori och lägger detta påhitt bland dina övriga misslyckanden.
Citera
2019-11-26, 12:25
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Vi provar för fjärde gången. Har du listat ut hur LW har fått det att se ut som att SD trakasserat, hotat och förföljt henne? För tittar man på bevisen är det så det ser ut. Så jag undrar vad det är som gör att du tror det var tvärtom? Tepåse? Tärningar? Spåkort? Dröm?

Annars kanske det är dags att du börjar arbeta på en fjärde teori och lägger detta påhitt bland dina övriga misslyckanden.
Nja, jag har svårt att tänka mig att det finns sådana bevis. För hade det verkligen funnits bevisning som talar för att SD som du säger skulle ha trakasserat, hotat och förföljt (eller t.o.m. dödat) LW så hade nog polis, åklagare och de här slasktidningarna de samarbetar med redan ha visat upp det här för allmänheten.

Det är ingen tvekan om att man nu under mer än ett och ett halvt års tid, dvs. ända sedan LW försvann i maj 2018, av någon anledning har lagt ner förvånansvärt mycket tid och energi på att misstänkliggöra just SD i allmänhetens ögon. Jag förstår inte varför man då samtidigt skulle vilja undanhålla oss något konkret, något som faktiskt var övertygande. Vad skulle syftet med ett sådant undanhållande vara?
Senast redigerad av Draifos 2019-11-26 kl. 12:47.
Citera
2019-11-26, 12:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, jag har svårt att tänka mig att det finns sådana bevis. För hade det verkligen funnits bevisning som talar för att SD skulle ha trakasserat, hotat och förföljt (eller t.o.m. dödat) LW så hade nog polis, åklagare och de här slasktidningarna de samarbetar med redan visat upp det här för allmänheten.

Det är ingen tvekan om att man nu under mer än ett och ett halvt års tid, dvs. ända sedan LW försvann i maj 2018, av någon anledning har lagt ner förvånansvärt mycket tid och energi på att misstänkliggöra just SD i allmänhetens ögon. Jag förstår inte varför man då samtidigt skulle undanhålla oss något mer konkret, något som verkligen var övertygande. Vad skulle syftet med det vara?

Precis. Framförallt undrar jag varför Lena som var så rädd inte anmälde SD igen med hjälp av dessa bevis innan hon mördades?
Citera
2019-11-26, 12:35
Medlem
Citat:
Nja, jag har svårt att tänka mig att det finns sådana bevis. För hade det verkligen funnits bevisning som talar för att SD som du säger skulle ha trakasserat, hotat och förföljt (eller t.o.m. dödat) LW så hade nog polis, åklagare och de här slasktidningarna de samarbetar med redan visat upp det här för allmänheten.

Det är ingen tvekan om att man nu under mer än ett och ett halvt års tid, dvs. ända sedan LW försvann i maj 2018, av någon anledning har lagt ner förvånansvärt mycket tid och energi på att misstänkliggöra just SD i allmänhetens ögon. Jag förstår inte varför man då samtidigt skulle vilja undanhålla oss något mer konkret, något som verkligen var övertygande. Vad skulle syftet med det ett sådant undanhållande vara?

Varför tror du det?
Citera
2019-11-26, 12:41
Medlem
Citat:
Nja, jag har svårt att tänka mig att det finns sådana bevis. För hade det verkligen funnits bevisning som talar för att SD som du säger skulle ha trakasserat, hotat och förföljt (eller t.o.m. dödat) LW så hade nog polis, åklagare och de här slasktidningarna de samarbetar med redan visat upp det här för allmänheten.

Det är ingen tvekan om att man nu under mer än ett och ett halvt års tid, dvs. ända sedan LW försvann i maj 2018, av någon anledning har lagt ner förvånansvärt mycket tid och energi på att misstänkliggöra just SD i allmänhetens ögon. Jag förstår inte varför man då samtidigt skulle vilja undanhålla oss något mer konkret, något som verkligen var övertygande. Vad skulle syftet med ett sådant undanhållande vara?

Inte att förglömma att det finns en till mgk. Därav tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in