2019-11-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Precis. Framförallt undrar jag varför Lena som var så rädd inte anmälde SD igen med hjälp av dessa bevis innan hon mördades?

Därför att det skulle bli ätter värre för LW.
För tusende gången.
Citera
2019-11-26, 12:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
För tusende gången.

Inget är värre än mord. En kvinna som är rädd och har samlat ihop de bevis som behövs för ett åtal går till polisen.

Vad var meningen med att Lena samlade alla dessa hot och trakasserier om hon visste att det skulle bli ätter värre och hon ändå aldrig skulle våga anmäla?

Tänk nu logiskt och opartiskt för en gångs skull i stället för känslomässigt med skygglappar.

Logiken säger mig att Lena inte hade tillräckliga bevis som det konstant påstås här.
Citera
2019-11-26, 12:52
Medlem
Citat:
För tusende gången.

Så hon vågade anmäla honom för att han vägrade att äta hennes födelsedagstårta, men hon vågade inte anmäla honom för hot, trakasserier och förföljelse?
Citera
2019-11-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så hon vågade anmäla honom för att han vägrade att äta hennes födelsedagstårta, men hon vågade inte anmäla honom för hot, trakasserier och förföljelse?

Så kan det vara. Hon kanske såg hans reaktioner efter polisanmälan.
Citera
2019-11-26, 13:02
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Du tror det? Trots att du har varit på FB redan under 8 års tid..

När Lotta mördades av sin pojkvän, kunde vi läsa sida upp och sida ner SMS-meddelanden dem emellan. Hur hon längtade, trånade, rasade, bad osv. Ändå insisterade vissa skribenter att hon inte ville vara ihop med mördaren av fri vilja. Och när hon visade svartsjuka, tolkades detta som att hon ville ta avstånd.. När hon skällde ut vårdpersonalen, gjorde hon det för att hon blev tvingad..

Jag tror att du tror för mycket.

Jag har sett många trådar utveckla sig på olika sätt när FUP offentliggörs. Ibland har FB-deckarna legat steget före polisutredningen ibland missat väsentligheter. I den här tråden råder (minst) två helt olika uppfattningar om hur relationen mellan MGM och BO varit när det gäller kontroll, svartsjuka etc. Båda kommer inte ha rätt.
Citera
2019-11-26, 13:03
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, jag har svårt att tänka mig att det finns sådana bevis. För hade det verkligen funnits bevisning som talar för att SD som du säger skulle ha trakasserat, hotat och förföljt (eller t.o.m. dödat) LW så hade nog polis, åklagare och de här slasktidningarna de samarbetar med redan ha visat upp det här för allmänheten.

Det är ingen tvekan om att man nu under mer än ett och ett halvt års tid, dvs. ända sedan LW försvann i maj 2018, av någon anledning har lagt ner förvånansvärt mycket tid och energi på att misstänkliggöra just SD i allmänhetens ögon. Jag förstår inte varför man då samtidigt skulle vilja undanhålla oss något konkret, något som faktiskt var övertygande. Vad skulle syftet med ett sådant undanhållande vara?

En orsak kan väl vara att inte ge HD insyn i dom bevis som finns eftersom hon fortfarande är misstänkt
Citera
2019-11-26, 13:03
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Hon kanske såg hans reaktioner efter polisanmälan.

Unfriendade henne på Facebook?
Citera
2019-11-26, 13:05
Medlem
Citat:
Unfriendade henne på Facebook?

Eller så var det hon som gjorde det.
Det är inget som vi vet något om. Vem som gjorde vad.
Citera
2019-11-26, 13:07
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Inget är värre än mord. En kvinna som är rädd och har samlat ihop de bevis som behövs för ett åtal går till polisen.

Vad var meningen med att Lena samlade alla dessa hot och trakasserier om hon visste att det skulle bli ätter värre och hon ändå aldrig skulle våga anmäla?

Tänk nu logiskt och opartiskt för en gångs skull i stället för känslomässigt med skygglappar.

Logiken säger mig att Lena inte hade tillräckliga bevis som det konstant påstås här.

Eller så hann inte Lena överlämna bevisen till polisen innan hon blev mördad
Citera
2019-11-26, 13:10
Medlem
Citat:

Tillräckligt bevis för vad? Vi pratar om en mordutredning här om du har missat det. Oavsett om materialet i sig hade kunnat leda till fällande dom för trakasserier eller ej så är det ju såklart intressant för utredningen. Eller påstår du att jag har fel?
Citera
2019-11-26, 13:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Eller så hann inte Lena överlämna bevisen till polisen innan hon blev mördad

Ja visst det är förstås också en möjlighet. Jag har funderat på om det kan vara ett motiv till mordet?

Att SD fick reda på att Lena skulle anmäla honom igen. Jag utesluter ingenting.
Citera
2019-11-26, 13:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Tillräckligt bevis för vad? Vi pratar om en mordutredning här om du har missat det. Oavsett om materialet i sig hade kunnat leda till fällande dom för trakasserier eller ej så är det ju såklart intressant för utredningen. Eller påstår du att jag har fel?

Jag ställer mig undrande till om bevismaterialet var tillräckligt starkt för att leda till åtal om Lena anmälde SD en tredje gång.

Du säger ju att det finns massa hot och trakasserier som hon sparat och det borde räckt. Varför anmälde hon inte honom då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in